تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813328009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقامات بهداشتي فرانسه درباره همه گيري انفلوانزا هشدار دادند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مقامات بهداشتي فرانسه درباره همه گيري انفلوانزا هشدار دادند
تهران / واحد مركزي خبر / بهداشت و سلامت 1387/10/07
مسئولان بهداشتي فرانسه اعلام كرد ند ميزان انتشار ويروس آنفلوانزا به حد بسيار بالايي رسيده است.
به نوشته شماره امروز روزنامه لوفيگارو در اينترنت ، شمار مبتلايان به بيماري انفلوانزا در فرانسه دو برابر شده و براي اولين بار از استانه همه گيري فراتر رفت.هم اكنون شمار مبتلايان جديد به ازاي هر صد هزار نفر به صد و هفتاد و دو نفر مي رسد در حاليكه اين رقم پيش از اين به صد و شصت و چهار نفر مي رسيد.
كارشناسان بهداشتي معتقدند بايد يك هفته ديگر در انتظار ماند تا ورود همه گيري تاييد شود.در برخي مناطق فرانسه همچون ليموزن و منطقه ايل دو فرانس به سيصد و نه و سيصد و شش نفر مي رسد.
كارشناسان مسائل بهداشتي اعلام كردند ويروس انفلوانزايي كه هم اكنون در فرانسه و ساير كشورهاي اروپايي شناسايي شده از نوع اچ سه ان دو و كاملا مشابه با واكسن هاي ارائه شده است.
تا كنون تنها يك مورد مرگ بر اثر اين بيماري در فرانسه به ثبت رسيده است.اما هفته گذشته در بسياري از مراكز درماني شمار مبتلايان به اين بيماري دو برابر شده است.شمار افراد بستري بر اثر انفلوانزا نيز افزايش يافته است.اين بيماري شديد تر از سالهاي قبل گزارش نشده است.
ويروس عامل بيماري انفلوانزا از طريق تنفس ، ذرات ريز منتشر شده در هوا توسط شخص بيمار در حال سرفه يا عطسه به شخص ديگر انتقال مي يابد.اين بيماري در برخي موارد از طريق دست دادن منتقل مي شود.مكانهاي بسته همچون وسايل حمل و نقل عمومي ، مدارس و محيط كار ، مكانهاي مناسبي براي انتقال اين بيماري محسوب مي شوند.
اين ويروس به درون بيني و دهان نفوذ مي كند و روي مخاط راههاي هوايي فوقاني با كمك پروتئين هاي خود قرار مي گيرد.در طي بيست و چهار تا چهل و هشت ساعت ، اين ويروس در سكوت تكثير مي يابد و سلولهاي سطحي راههاي تنفسي را درگير و تخريب مي كند.اولين نشانه ها (مربوط به تخريب سلولها و ازاد سازي ماده اي كه ويروس ها توليد مي كنند) عبارتند از سردرد ، لرزش ، تب ، دردهاي عضلاني ، سرفه ، گلو درد و گرفتگي بيني.يك انفلوانزاي معمولي در مدت يك هفته بهبود مي يابد اما در طي چند هفته مي تواند موجب خستگي بيمار و سرفه شود.در افراد بيمار و مسن عوارض اين بيماري شديد تر خواهد بود.اين بيماري مي تواند منجر به عفونت باكتريايي ريوي و ضرورتا بستري بيمار در بيمارستان شود.
علاوه بر واكسيناسيون ، پيشگيري از بيماري همه گير با بكار گيري تدابير بهداشتي اسان قابل انجام است.پوشاندن دهان در هنگام سرفه ، پس از ان شستن دست ها و استفاده از دستمال كاغذي از اين جمله اند.
 شنبه 7 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن