تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819102845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضرورت تأمل ژرف در متون اسلامي براي درك حقوق زنان مورد تأكيد قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ضرورت تأمل ژرف در متون اسلامي براي درك حقوق زنان مورد تأكيد قرار گرفت
شركت‌كنندگان در دومين همايش "نقش زن در توسعه كشورهاي اسلامي" در مصر با اشاره به اينكه دين اسلام حقوق زيادي را براي زنان قائل است اما با برداشت نادرست از ميراث فرهنگي حق آنها داده نمي شود، از علماي مسلمان خواست تا با بازنگري در متون دين اسلام حقوق سياسي و اجتماعي زنان را به آنها بدهند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري امارات (وام)، شركت‌كنندگان در همايش "نقش زن در توسعه كشورهاي اسلامي" از كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي خواستند تا به منظور اطلاع رساني و بيداري نسبت به موقعيت زنان تلاش كنند و مساوات ميان زنان و مردان را با مشاركت در فعاليتهاي مشترك محقق كنند.

آنها با اشاره به اينكه كشورها بايد از فرصتها به منظور تعليم و آموزش زنان بهره گرفته و حمايتهاي بهداشتي و پزشكي از آنها به عمل آورند به جلوگيري از تبعيض و مبارزه با خشونت عليه آنها تأكيد كرده و يادآور شدند: اولين اقدام سازمان كنفرانس اسلامي ايجاد زمينه‌هايي براي كار و فعاليت زنان در كشورهاي اسلامي است.

به گزارش مصر اوي، دكتر آمنه نصير عضو گروه مصري شركت‌كننده در اين همايش و استاد دانشگاه الازهر اظهار داشت كه دين اسلام حقوق زيادي را براي زنان در جامعه در ابعاد مختلف سياسي و اجماعي قائل است و او را در ساخت پايه هاي خانواده و ميهنش شريك ساخته است اما ديگران در حق زنان در اسلام اجحاف مي كند و حق او را به او نمي‌دهند.

وي با اشاره به اينكه اينك حق زنان به علت ميراث فرهنگي نادرست پايمال مي‌شود، در حالي كه متون شريعت مخالف عرف اجتماعي برخي از جوامعي است كه حق زنان را به آنها نمي‌دهد و يا به صورت ناقص حقوق زنان را به آنان مي‌دهند، افزود: اسلام از تمامي اين نقصان حقوق مبرا است، چرا كه برخي اسلام را متهم به ضعف مشاركت زنان در فعاليتهاي اجتماعي متهم مي‌كنند.

دكتر نصير با تأكيد بر اينكه زن مسلمان از دوران نبوت تاكنون در جامعه نقش به‌ سزايي داشته است به بيعت عقبه اول و دوم تا امروز اشاره و تصريح كرد: آنان در ساخت جامعه اسلامي نقش به‌سزايي داشته‌اند. صرف نظر از نقش كوچك و يا بزرگ نمي‌توان تأثيرگذاري آنها را در جامعه اسلامي انكار كرد. اما برخي از علماي مسلمان افكار نادرستي نسبت به دين دارند و حق زنان را كامل به آنها نمي‌دهد.

وي از علماي مسلمان خواست تا با بازنگري در متون دين اسلام به صورت صحيح حقوق سياسي و اجتماعي زنان را به آنها بدهند تا آنان بتوانند در بخشهاي سياسي و اجتماعي كشور در كنار وظيفه خانوادگي خود فعاليت كنند.

بر اساس گزارش اسلام اليوم، اين همايش با مشاركت كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي برگزار شد. سفارت آلباني در قاهره اظهار داشت كه مصر مانع از مشاركت كوزوو در اين همايش شده است. در حالي كه در نخستين همايش "نقش زن در توسعه كشورهاي اسلامي" پس از درخواست سفارت آلباني از رياض نامه‌اي به سازمان كنفرانس اسلامي در جده اعطا شد كه دولت مصر اجازه شركت كوزوو را در اين همايش دهد. سازمان كنفرانس اسلامي توضيح داد: هيچگونه اعتراضي براي مشاركت هيئت زنان كوزوو ندارد. اما مصر اعلام كرد كه 8 كشور اسلامي از 57 كشور عضو سازمان كوزوو را تاكنون به رسميت نشناخته اند و تا زماني كه همه آنها و يا اكثريت آنها كوزوو را به رسميت نشناسد اجازه شركت در كنفرانسهاي سازمان كنفرانس اسلامي به آنها داده نمي‌شود.

دومين همايش "نقش زن در توسعه كشورهاي اسلامي" با با هدف اطلاع رساني از وضعيت زنان در جهان اسلام با حضور وزيران خارجه كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي 5 و 6 آذر در مصر برگزار ‌شد. طي اين همايش وضعيت زنان مسلمان، راهكارها و وسايل ضروري جهت مشاركت بيشتر زنان در توسعه جوامع اسلامي، تحكيم نقش زنان در توسعه و پيشرفت جامعه اسلامي بررسي شدند.
 جمعه 8 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن