تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819143968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايشگاه «لطف ثامن» در موزه حرم رضوي برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نمايشگاه «لطف ثامن» در موزه حرم رضوي برگزار شد
خبرگزاري فارس: مسئول گنجينه هنرهاي تجسمي سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي گفت: نمايشگاه «لطف ثامن»‌ در‌ گنجينه هنرهاي تجسمي موزه آستان قدس رضوي برپاشد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از آستان قدس رضوي، جمشيد اميريان افزود: اين‌ نمايشگاه شامل ‌تابلوهاي‌ ‌رنگ و روغن، آبرنگ، خوشنويسي، قلمزني، سوزن‌دوزي، نقش برجسته، معرق و منبت با موضوع امام رضا(ع) برپا شده است.
وي اظهار داشت: در اين نمايشگاه از ميان آثار هنري وقفي، 17 اثر نفيس با عناوين مختلف مانند ضامن آهو، گنبد و گلدسته، اذن دخول، حديث سلسله‌الذهب، توسل و اجابت از هنرمندان بزرگي نظير استادان محمود فرشچيان، عباس كاتوزيان، احمد رازي، رسول شفقتي، مهدي فرخي، مصطفي چاهي، زهره مؤمني، الهه صيادي، زهره مهاني‌منش، مرضيه ابرقويي، جواد عسكري، حسين طالبي، مهدي باباخاني و دانش‌آموزان معرق‌كار هنرستان كار و دانش شهيد كريمي لاهيجان انتخاب شده و در اين نمايشگاه در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
وي از نمايش تابلوي منحصر به فرد استاد فرشچيان با عنوان «توسل» كه در آن گنبد و بارگاه حضرت رضا(ع) با تكنيك سياه قلم طراحي شده است، خبر داد و افزود: تابلوي «اذن دخول» بارگاه حضرت رضا(ع)، اثر استاد احمد زاري كه با استفاده از هنر مرصع و با تكنيك مرغش به صورت برجسته با صدف نرم‌شده و ماسه رنگي كار شده، از آثار بسيار ارزشمند و جذاب اين نمايشگاه است.
به گفته اميريان موزه حضرت رضا(ع) داراي آثار هنري و فرهنگي فراواني است كه براي تجليل از هنرمندان و واقفان و معرفي آثار هنري در مناسبت‌هاي مختلف در قالب نمايشگاه در معرض نمايش عموم قرار مي‌گيرد.
انتهاي پيام/ص20
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن