تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813390679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفر به آفریقای جنوبی با عکاسان نشنال جئوگرافی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: آفریقای جنوبی پر از مناظر بینظیری است که تنوع موجودات زنده در آن موج میزند. از موجودات آبزی گرفته تا درندهترین حیوانات را میتوانید در این سرزمین ببینید. با این گزارش به آفریقای جنوبی سری بزنید.





شیر نر
یک شیر نر در پارک ملی کروگر واقع در آفریقای جنوبی (عکاس: دین پولی)









نمایی از اقیانوس
کوه تیبل و یک تپه شنی که در صبحگاه سوژه عکاس شدهاند. جلوی تصویر لبه اقیانوس است. (عکاس: سانتجی ولجون)





نهنگها
در این تصویر نهنگ کوهانداری را میبینید که سرشار از زندگی در حال لذت بردن از شنا در آبهای ساحل وحشی آفریقای جنوبی است. زمانی این نهنگها بسیار کمیاب شده بودند و به ندرت دیده میشدند، اما خوشبختانه جمعیت آنها رو به افزایش است. (عکاس: جان کاستلو)









نمایی از فراز کوه
این تصویر از بالای کوه تیبل در آفریقای جنوبی درست زمانی که خورشید میخواهد غروب کند گرفته شده است. نمای بینظیری است، نه؟ (عکاس: لورنا گریبین)





گورخر و پرنده همراهش
این یک پرنده اوکسپکر است. این پرندهها اغلب روی گورخرها مینشینند و سوژه خوبی برای عکاسی هستند. به گفته عکاس، درست وقتی میخواسته از این پرنده که روی گورخر نشسته بوده عکس بگیرد، پرنده پایین پریده و عکس تازهای خلق شده است. (عکاس: منگوس المگرن)









درختان بسیار بسیار بلند
این عکس روز کریسمس در میان جنگل ماگوباسکلوف در آفریقای جنوبی گرفته است. کسانی که وارد این جنگل میشوند اغلب مسحور بلندی فوقالعاده درختان و احساس آرامشی که در آنجا موج میزند، میشوند. (عکاس: کارول ون استادن)





موزهای متفاوت
اینجا موزه آسیاب های بادی در لوریزفونتاین واقع در آفریقای جنوبی است. (عکاس: سلست ون روین)








جغد صورتسفید جنوبی
عکاس خیلی خوششانس بوده که در راه بازگشت، متوجه این جغد صورتسفید جنوبی شده که از بین درختان، مشغول تماشای او بوده است. این جغدها خیلی کمیاب هستند. (عکاس: کریس گری)





نمای کمنظیری در ساحل
عکاس این عکس را در یک بعد از ظهر در ساحل خلیج واکر در آفریقای جنوبی گرفته است. فکر میکنید این موجود شفاف چیست؟ در دوردست نمای کوههای اووربرگ دیده میشود. (عکاس: دنی هوگو)









گیاه بدبو
این گیاه غیرعادی بومی آفریقای جنوبی است و در جزایر هاوایی هم یافت میشود. برخی آن را به عنوان گیاه ستاره دریایی یا گیاه وزغ میشناسند. این گیاه در رنگهای متنوعی وجود دارد و بدبو هم هست. (عکاس: نوئل هاوکینز)





کرگدنها
وقتی به آفریقای جنوبی سفر کنید، ممکن است این موجودات درست مثل این تصویر، راه شما را ببندند. عکاس معتقد است در این نما توانسته عکسی بگیرد که به نظر برسد یک کرگدن غولپیکر با سه سر است! به نظر شما موفق شده؟ (عکاس: مارک بایلی)









بازی با امواج
اگرچه این روزها به دلیل فاجعه ژاپن، اغلب ما تصویرهای ترسناکی از امواج در ذهن داریم، اما امواج معمولا برای ما دوستداشتنی و حتی وسیله بازی و لذت هستند. این موجسوار هم منتظر موقعیت مناسب برای سواری گرفتن از موجها است. (عکاس: آن دو پلسیس)





مرغ مغرور
این یک مرغ آفتاب مغرور نر است که روی گل جاسوزنی ایستاده است. این عکس در دامنه کوه تیبل در آفریقای جنوبی گرفته شده و ترکیب زیبای رنگها در طبیعت را به تصویر کشیده است. (عکاس:تونی مکریل)









کوسهها
کوسهها هم از موجوداتی هستند که هر جایی دیده نمیشوند. این تصویر روی تپه زیرآبی الیوال در آفریقای جنوبی گرفته شده است. کوسه خیلی سرد و بیاحساس به نظر میرسد، نه؟ (عکاس: تومای کتوک)





پرنده منشی
پرنده منشی، یکی از پرندگان شکاری است که در آفریقای جنوبی میتوانید ببینید. (عکاس: گادفری بولدر)









دنیای زیر آب
مجموعهای از ماهیهای رنگینکمان روی یک دسته کوچک از مرجانها. این تصویر چنان که میبینید در آبهایی فوقالعاده شفاف و تمیز گرفته شده است: آبهای خلیج کوچک سودوانا در آفریقای جنوبی. (عکاس: کرگ ارنولد)





شیرجه میان غذاها!
این تصویری است که حتی اگر به آفریقای جنوبی سفر کنید ممکن است نبینید. نمایی که درست به موقع شکار شده است. یک مرغ ماهیخوار که به میان گروه ماهیهای ساردین شیرجه زده تا غذای امروزش را شکار کند. (عکاس: الکساندر سوفونوف)









پلنگهای جوان در کلاس درس
به گفته عکاس، این دو پلنگ جوان در حال یاد گرفتن نحوه بالا رفتن از درختها هستند. آموزگار این درس هم مثل همیشه مادر آنها است. عکاس درست وقتی پلنگها به او خیره شدند، موفق شده عکس بگیرد. (عکاس: الن کسل)





محلی امن برای نشستن
باز هم یک پرنده اوکسپکر نوکقرمز که اینبار روی سر یک بوفالو نشسته است. (عکاس: دین پولی)






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 481]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن