تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819028605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آب جنوب تهران به نيترات آلوده است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: آب جنوب تهران به نيترات آلوده است


سرمايه :محور گفت وگو هاي روز گذشته در شوراي شهر تهران بر توافقنامه اي متمركز بود كه بر اساس آن شهرداري و وزارت نيرو براي مديريت و حفاظت از رودخانه و مسيل و مقابله با سيل احتمالي اقدام مشترك انجام خواهند داد اما طرح موضوع آلودگي آب تهران از سوي عليرضا دبير در حاشيه قرار گفت و از سوي وزير نيرو صرفاً اخباري توليد شده از سوي رسانه ها و كذب تلقي شد.

عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران هنگامي كه اعضاي شوراي شهر هر كدام درباره برخي موارد اين توافقنامه سخن مي گفتند از آلودگي آب در مناطق جنوب شهر تهران خبر مي دهد: «چرا نبايد بگوييم آب جنوب تهران به نيترات آلوده است در صورتي كه واقعاً آب اين منطقه آلوده است.» او همچنين با بيان اينكه خود شهروندان سلامت آب مصرفي خود را از طريق آزمايشگاه ها بررسي مي كنند و به همين دليل از اين مساله بي اطلاع نيستند، مي افزايد: «30 ميليارد تومان براي تكميل شبكه فاضلاب تهران رقم ناچيزي است. كل اين پروژه نياز به اعتباري بالغ بر دو هزار ميليارد تومان دارد.»او همچنين به دستور مستقيم رياست جمهوري براي بررسي موضوع آلودگي آب شهر تهران اشاره مي كند. اين در حالي است كه پرويز فتاح وزير نيرو در همين زمينه به اخبار كذبي اشاره مي كند كه درباره آلودگي آب تهران از سوي برخي رسانه ها منتشر شده است و هرگونه وجود آلودگي در آب تهران را منتفي مي داند. به گفته فتاح 30 درصد آب تهران از چاه ها و 70 درصد از سدهاي اطراف تهران تامين مي شود. همچنين در ادامه رسول خادم مي گويد: «پيشنهاد مي كنم به منظور رفع مشكلات مربوط به آب تهران نسبت به اجراي طرح آبرساني شهر تهران و احداث سد ماملو كه نياز به اعتباري بالغ بر 451 ميليارد تومان دارد، توجه ويژه شود.»
معصومه ابتكار رئيس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران نيز مي افزايد: «طرح جمع آوري آب هاي سطحي شهر تهران، طرح جامع آبرساني و طرح فاضلاب تهران بايد در يك قالب و يكپارچه ديده شود.»

توافقنامه شهرداري و وزارت نيرو براي مديريت سيلاب

محمدباقر قاليباف شهردار تهران در ضرورت عقد اين تقاهمنامه مي گويد: «بسياري از رود دره هاي تهران رها هستند و افراد اقدام به تصرف اطراف آنها مي كنند كه اين امر مشكلاتي را براي شهر ايجاد كرده است، در چنين شرايطي به نظر مي رسد چنانچه تصميم قاطعي براي ايجاد بدنه سازي و زيباسازي اطراف اين رود دره ها داشته باشيم و حريم هاي آنها را مشخص كنيم، استفاده مردم از اين فضا بيشتر مي شود و امكان تخلفات اينچنيني كم خواهد شد.» در بخشي از اين توافقنامه دو طرف متعهد شدند بر اساس تشخيص كميسيون؛ مذاكرات، مصوبات و اطلاعات مبادله شده محرمانه بماند. تدوين نقشه بندي خطرپذيري سيلاب شهر تهران، توسعه سامانه هشدار سيل و پيش بيني فرآيند ساماندهي عرصه هاي خطرپذير، ارتقاي ضريب ايمني شهر تهران در مواجهه با سيل از طريق ساماندهي رودخانه ها و مديريت حفاظت از رودخانه ها و مسيل ها، تعيين حريم ها و بستر مسيل ها و رودخانه ها جهت انعكاس در طرح هاي جامع و تفصيلي به منظور احصاي ضوابط پيشنهادي و تعيين كاربري اراضي و ضوابط ساختماني اهداف مطرح شده براي انعقاد اين توافقنامه است.

مونوريل باز هم معلق ميان سياسي كاري و طرح كارشناسي

اين روزها غالب افراد در شوراي شهر درباره پروژه مونوريل سكوت مي كنند. اين در حالي است كه چند روز پيش پورمحمدي وزير كشور سابق طرح را فاقد توجيه اقتصادي عنوان كرد.
شهردار تهران نيز در پاسخ به اينكه آيا شهرداري تهران در موضوع مونوريل به نظر سازمان بازرسي كل كشور استناد مي كند يا با شوراي عالي ترافيك همراهي خواهد كرد، مي گويد: «موضوع منوريل كارشناسي است و با ابلاغ و كارهاي سياسي حل و فصل نمي شود.»

توكيو و اتوبان هاي چهار طبقه

شهردار تهران كه مدتي است هر از چندگاهي گزارشي از سفر اخير خود به ژاپن و استراليا ارائه مي دهد در حاشيه جلسه علني ديروز شوراي شهر خطاب به افرادي كه مي گفتند ساخت اتوبان دوطبقه امكان پذير نيست، مي گويد: «ساخت اين اتوبان ها در بسياري از كشورها به صورت موفقي انجام شده است، نمي خواهم بگويم كه بايد شهر را به سمت اتوبان چهارطبقه يا دوطبقه پيش ببريم اما در بسياري از قسمت هاي شهر توكيو نيز ما شاهد اتوبان هاي چهار طبقه هم بوديم و حتي مسيرهاي رفت و برگشت هم دوطبقه شده بودند چرا كه در آنجا مشكلات ترافيكي نيز همانند تهران زياد است.»
شهردار تهران همچنين مي گويد: «در مقايسه بين تهران و لندن متوجه مي شويم كه از نظر خيابان هاي شرياني و زيرساخت هاي اتوباني تقريباً با يكديگر برابر هستيم، اين در حالي است كه تعداد خودرو در لندن سه برابر خودرو در تهران است اما وضعيت ترافيك آنها بسيار بهتر است و اين موضوع نشان دهنده هماهنگ بودن عوامل ديگري نظير وجود پاركينگ كافي، آموزش و فرهنگ ترافيك است.»
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن