تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819163767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عصر ظهور 1 ( آشوب گری شرق و غرب علیه مسلمانان ) - فتنه ها در آخر الزمان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: فتنه : عبارت از حوادث و پیشامد هایی است که مسلمانان را در بوته امتحان قرار داده و از مرز دیانت خارج و منحرف می سازد. و مقصود از آشوبهای داخلی و خارجی که پیامبر هشدار داده همین است. البته صحابه و تابعین با تفاوت آراء شان روایات متعددی را نقل نمده اند که پیامبر اکرم مردم را از فتنه و آشوبهای بعد از خود بر حذر داشته است. از اصحاب پیامبر کسانی بودند که می توانستند فتنه ها را در آینده بشناسند. بحث ما در این بخش بررسی فتنه ها در دوران صد اسلام نیست بلکه مهم شناخت اخرین فتنه ای است که جملگی اتفاق نظر دارند ( صحابه و پیامبر ) که با ظهور حضرت مهدی از بین خواهد رفت ، همان فتنه ای که ویزگی های آن منطبق بر فتنه ی غرب است که اثر آن در طلیعه این قرن بر ملل مسلمان آشکار گشته است.
( فتنه های خارجی = حمله اسرائیل به فلسطین و اشغال ، حملات به افغانستان و پاکستان و عراق ، فتنه داخلی = فتنه ای به نام جنبش سبز به رهبری بعضی از خواص با حمایت آشکار آمریکا ، انگلیس و اسرائیل )

اینک نمونه ای از روایات شریف:

پیامبر اکرم صل الله علیه و آله:
" چهار فتنه و آشوب بر امت من وارد شده که در فتنه اول ، خون ریزی و در دومی ، خونها و اموال و در فتنه سوم خونها و اموال زنان حلال شمرده میشود. چهارمین فتنه و آشوب ،کور و کر و همه گیر و هم چون حرکت کشتی در دریای متلاطم خواهد بود ، به گونه ای که هیچ یک از مردم پناهگاهی نمی یابند. آن فتنه از شام برخاسته و عراق را فرا می گیرد ( جزیره ) را زیر دست و پای خود به شدت کوبیده ، و بلا و گرفتاری ، مردم را مانند پوست و دباغ خانه گوشمال می دهد هیچ کس قادر نیست بگوید : بس کنید و دست نگه دارید ! اگر از را از ناحیه ای بر طرف سازند از ناحیه دیگر سر بر آورده و ظاهر می گردد."

در روایتی امده است:
" زمانی که فتنه فلسطین رخ دهد ، وضع شام همچون بر هم خوردن آب در مشک آشفته میشود و چون وقت پایانش فرا رسد ، پایان پذیرفته و گروه اندکی از شما پشیمان خواهید شد"

روایتی دیگر:
" آنگاه فتنه ای پدید می آید هر زمان صحبت از پایان آن شود ، همچنان ادامه یافته ، به گونه ای که خانه ای نیست که در آن فتنه داخل نشود ، و مسلمانی نیست که سیلی ان را بر صورت لمس نکرده باشد تا آنکه مردی از خاندان من ظهور نماید"

نتیجه گیری:
1-
فتنه ای بزرگ به نقل از روایات فوق رخ می دهد که بیشتر مسلمانان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

2- این فتنه از شام یا سوریه شروع خواهد شد.

3- فتنه بر عراق و جزیزه ( عربستان ) نیز کشیده خواهد شد.

4- خوشبختانه در این روایات بیان نشده است که این فتنه به ایران نیز کشیده میشود.

5- تنها کسی که می تواند این فتنه را خاموش کند مهدی علیه السلام خواهد بود.

روایتی از پیامبر
" جریان امر شما همچنان ادامه می بابد تا اینکه فرزندانی در دوران فتنه و ستم متولد میشوند که جز آشوب چیزی نشناسد ، و زمین چنان آکنده از ستم و بیداد شود که هیچ کس جرات ندارد خدا را بخواند ، آنگاه خداوند مردی را از دریه و عترت من بر می انگیزد ، تا زمین را از عدل و داد پر سازد ، آنگونه که از ظلم و ستم پر شده است"


روایتی دیگر:
" وای بر عرب از شری که به آنها نزدیک است ، بالها ، چیست آن بالها؟ بادی که وزش آن نابود کننده است و بادی که وزش آن بر انگیزاننده است و بادی که وزش آن سستی آور است ، وای بر آنها از کشتار سریع و مرگ آنی ، وگرسنگی دردناک ، بلا و گرفتاری بر سر آنان فرو ریزد فرو ریختنی"

نتیجه از دو روایت بالا
1- زمین پر از ستم و زورگویی میگردد ( زور گویی آمریکا به مسلمانان - زور گویی اسرائیل به فلسطینی ها )
2- راه خلاصی از این بحران مهدی علیه السلام می باشد.
3- شری بزرگ در انتظار اعراب می باشد ( سفیانی - اختلاف درونی بین اعراب - نداشتن جرات و اقتدار و هراس از غربی ها = اوضاع مصر ، و سکوت بعضی از دول حاشیه خلیج فارس )
4- بالها در روایت فوق معنی هواپیما های جنگی میدهد ( غزه ) که کشتار زیادی انجام میدهد ( سریع و آرام )
همچنان که احتمال دارد این بالها همان است که در بیان آن در روایات مربوط به کارزار حضرت مهدی با سفیانی و اعراب طرف دار یهودیان و رومیان در معرکه آزاد سازی قدس امده ، چه اینکه در نسخه خطی ابن حماد چنین آمده:
" آنگاه خداوند ، باد و پرندگانی را بر رومیان مسلط می گرداند ، که بالهای خود را بر گونه های آنان آنچنان ضربه می زنند که چشمهایشان نابینا گشته و زمین شکافته شده و انها را در خود فرو میبرد."
5- باد ها در روایات فوق به معنی بمب ها و موج های ناشی از ان می باشد که دشمنان را نابود خواهد کرد.


چند نکته حاشیه ای:

1- در همین روایات مشاهده کرده ایم که فتنه ها از نشانه های آخر الزمان است که مسلمانان را در بر می گیرد.
2- در روایات دیگری نیز داریم که در عصر ظهور ما مردم را غربال خواهیم کرد تا حقیقت طلب و غرب زده ها و منحرفین ( خوارج ) به همه معرفی گردند.
3- فتنه جنبش سبز نیز می تواند یکی از علائم ظهور باشد که در این فتنه افرادی که قبلا خود را پایبند به اسلام و نظام می دانستند منحرف و غربال شده اند ( نزدیکان امام - نخست وزیر امام - کسانی که برای فوت امام غش می کردند و افرادی که امام به آنها اعتماد کامل داشت )
4- ما باید خود را در این راه ببینیم که آیا جزو فتنه گران و غربال شده گان هستیم و یا کسانی که سوار کشتی نجات به ناخدایی رهبر معظم انقلاب ( آیت الله خامنه ای ) می باشند.


موفق باشید.


منبع: تالار بزرگ ایرانیان






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن