تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813412540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سومين جشنواره فيلم دانشجويي از پنجم آبان ماه آغاز مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سومين جشنواره فيلم دانشجويي از پنجم آبان ماه آغاز مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

سومين دوره‌ي جشنواره ملي فيلم دانشجويي از 5 تا 9 آبان‌ماه با حضور 112 دانشگاه برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)؛ صبح امروز دومين نشست خبري جشنواره‌ي ملي فيلم دانشجويي در دانشكده صداوسيما برگزار شد.

در اين نشست كه مهندس موسويان ـ قائم مقام معاونت آموزش و پرورش و رييس ستاد مركزي، محمود دهقان، دبير اجرايي نمايشگاه تجسمي دستاوردهاي هسته‌اي، حسن زريابي دبير و كاظم نظري مدير اجرايي اين جشنواره حضور داشتند.

موسويان از برگزاري اولين سمينار بازاريابي، تبليغات و روابط عمومي و اولين نمايشگاه دستاوردهاي در قالب هنرهاي تجسمي كه از سوي سازمان انرژي اتمي در حاشيه اين جشنواره، برگزار مي‌شود خبر داد.

او همچنين با اشاره به همكاري تعداد زيادي از دانشگاه‌هاي كشور با اين جشنواره، ادامه داد: اين جشنواره امسال در سطح ملي و به صورت گسترده‌تر از دوره‌هاي قبل برگزار خواهد شد و علاوه بر فيلم‌هاي ايراني، فيلم‌هايي از دانشجويان ساير كشورها نيز به نمايش درمي‌آيد.

موسويان در ادامه به مصوب‌شدن تاريخ دوسالانه اين جشنواره اشاره كرد و ايجاد ارتباط ميان دانشجويان و رسانه ملي را از اهداف اين جشنواره برشمرد.

او همچنين اظهار كرد: امسال با حركت دوستان در دبيرخانه اين جشنواره حضور افراد تأثيرگذار در رسانه ملي در هيأت داوران اين جشنواره پررنگ‌تر خواهد بود و در قالب اين جشنواره فرصتي ايجاد مي‌شود تا دانشجويان با رسانه ملي ارتباط برقرار كنند.

قائم مقام معاونت آموزشي اين دانشگاه در بخش ديگري از صحبت‌هايش نيز به ماكت‌هاي ساخته‌شده توسط سازمان انرژي هسته‌اي اشاره كرد و گفت: اين ماكت‌ها كه براي اولين‌بار براي نمايش ساخته‌ مي‌شود، پروسه كامل توليد انرژي هسته‌اي را به نمايش مي‌گذارد و كارشناسان عالي‌رتبه اين سازمان نيز با حضور در اين بخش به سوالات دانشجويان پاسخ خواهند داد و با توجه به اين‌كه اين اولين نمايشگاه تجسمي سازمان انرژي هسته‌اي است، اميدواريم كه اين حركت در دانشگاه‌هاي ديگر نيز تكرار شود.

او همچنين به سمينار بازاريابي، تبليغات و روابط عمومي اشاره كرد و افزود: در اين بخش روزانه شش مقاله برگزيده ارايه مي‌شود و در نهايت مجموعه اين مقالات در قالب كتاب و CD منتشر خواهد شد.

او در بخش ديگري از صحبت‌هايش نيز در پاسخ به سئوالي كه مبني بر مشكلات موجود بر سر راه تردد به اين دانشگاه وجود دارد، گفت: در ايام جشنواره تردد از درب اتوبان نيايش براي عمومي علاقه‌مندان آزاد خواهد بود، اما براي تردد از درب‌هاي ديگر اين دانشگاه، بايد پيشتر هماهنگي‌هاي لازم صورت گيرد.

او در پايان صحبت‌هايش نيز عنوان كرد: قرار بود در اين جلسه دكتر حسيني مدير اين دانشكده حضور داشته باشند كه به دليل بيماري اين وظيفه را به بنده محول كردند.

محمود دهقان نيز در اين نشست، فعاليت‌هاي بخش دانشجويي را مركز ثقل اين جشنواره خواند و از برگزاري كارگاه‌هاي عملي در صبح و سمينارهاي علمي در بعدازظهر روزهاي برگزاري جشنواره خبر داد.

او همچنين عنوان كرد: همه‌روزه در سمينارهاي علمي شش مقاله در قالب بازاريابي ارايه خواهد شد و برخي مقالات كه فرصت ارايه پيدا نمي‌كنند نيز در قالب كتابي كه تا يك‌ماه بعد از اين جشنواره منتشر مي‌شود، ارايه خواهند شد.

حسن زريابي دبير اين جشنواره نيز هدف اصلي اين جشنواره را ايجاد تعامل و همكاري ميان دانشجويان و مسوولان سازمان صداوسيما دانست و با اشاره به نمايش هم‌زمان فيلم‌هاياين جشنواره در پنج دانشگاه مطرح و حضور نمايندگاني از دانشگاه‌هاي مختلف، اين موارد را از مسايلي دانست كه موجب ملي‌ترشدن اين جشنواره مي‌شود.

او درباره بعد آموزشي اين جشنواره نيز اظهار كرد: قرار است امسال كارگاه‌هايي با حضور پروفسور فرونتي از فرانسه برگزار شود و خانم فرانسوي محققي نيز كه تحقيقاتي در زمينه قياس سينما مستند فرانسه و آثار زنده‌ياد آويني انجام داده، از ديگر ميهمانان خارجي اين جشنواره است.

زريابي در ادامه از حضور فرهاد توحيدي و رضا ميركريمي در كارگاه‌هاي مذكور برگزاري كارگاه از ايده تا فكر توسط انجمن فيلم كوتاه و به مدت پنج روز خبر داد.

او همچنين عنوان كرد: امسال علاوه بر نمايش آثار دانشجويان دانشگاه‌هاي مختلف داخلي، آثاري نيز از دانشجويان سوئد، انگليس، كره جنوبي، فرانسه و ... به نمايش درخواهد آمد تا دانشجويان بتوانند به مقايسه خود با دانشجويان ساير كشورها بپردازند.

زريابي همچنين از امضاي تفاهم‌نامه‌اي ميان مسوول اين جشنواره با شبكه‌هاي مختلف رسانه ملي و از تأسيس سبد مشاركت جهت توليد فيلم خبر داد و گفت: در اين راستا، برنامه‌اي در گروه اجتماعي شبكه 3 به نمايش درآيد و اين برنامه در 26 قسمت برروي آنتن شبكه 3 خواهد رفت.

او در ادامه، از امضاي تفاهم‌نامه با ساير شبكه‌ها خبر داد و اظهار اميدواري كرد: علاوه بر پخش اين فيلم‌ها و مشاركت تلويزيون در ساخت آن‌ها هرچه زودتر محقق شود و تأسيس بانك فيلمنامه دانشجويي را ازديگر طرح‌هاي در دست بررسي مسوولان اين جشنواره خواند.

كاظم نظري، مدير اجرايي اين جشنواره نيز به ارسال 810 فيلم براي اين جشنواره اشاره كرد و گفت: در ميان اين فيلم‌ها 376 فيلم كوتاه داستاني، 234 مستند، 108 انيميشن، 75 ويدئو گرافيك و 17 تله‌تئاتر هستند و از ميان اين تعداد 52 فيلم كوتاه داستاني، 41 مستند، 26 انيميشن، 21 ويدئو گرافيك و 7 تله‌تئاتر به بخش اصلي جشنواره راه يافته‌اند.

او همچنين از انتشار CD توليدات اين جشنواره خبر داد و كليه فعاليت‌هايي اجرايي اين جشنواره را نيز برعهده دانشجويان دانست و گفت: كانون منتقدين سينما نيز به نقد و بررسي فيلم‌هاي اين جشنواره خواهد پرداخت و نشستي نيز با حضور پيشكسوتاني چون عزت‌ا... انتظامي، مهدي فخيم‌زاده و ابراهيم حاتمي‌كيا در موزه سينما برگزار مي‌شود تا دانشجويان بتوانند به استفاده از تجربيات اين هنرمندان بپردازند.

او درباره زمان برگزاري اين برنامه‌ها نيز عنوان كرد: سمينارهاي اين جشنواره از 11 تا 14 آبان‌ماه برگزار مي‌شود و نمايشگاه‌ها نيز به طور هم‌زمان از زمان شروع جشنواره آغاز و تا پايان سمينارها ادامه خواهند داشت.

انتهاي پيام
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن