تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813349736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سحرخيزي، عادتي خوب


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: براي بسياري از افراد بيدار شدن در صبح زود كار دشواري است، كساني كه صبح زود از خواب بيدار ميشوند، آن را به صورت يك عادت براي خود درآوردهاند. سحرخيزي در اصل يك مهارت نيست و كافي است آن را به صورت عادتي براي بدن خود درآوريد.
در ادامه اين مقاله 23 نکته براي رسيدن به عادت سحرخيزي ذکر شده که در نوع خودشان جالب هستند و به نظرم اگر کسي اراده کافي داشته باشد، ميتواند با اين نکات اين عادت بسيار خوب و مفيد را در خود ايجاد کند:
1) محيط خوابتان را براي بيدار شدن مساعد کنيد

جايي که در آن ميخوابيد و صبح قرار است در آن بيدار شويد، خودش ميتواند يک عامل براي سحرخيزي باشد. هر چند اين عامل در افراد مختلف متغير است اما مثلا داشتن يک اتاق خواب منظم و مرتب و تميز ميتواند بسيار در سحرخيز بودن شما موثر باشد و نظم اين اتاق سبب شود که شما احساس کنيد سر زماني که با خود قرار گذاشتهايد، بايد از خواب بيدار شويد.
2) به اندازه کافي بخوابيد

اين يکي از عوامل اصلي است که سبب ميشود افراد با زود از خواب بيدار شدن مشکل داشته باشند، در اصل داشتن خواب کافي زود بيدار شدن از خواب را چندين بار آسانتر ميكند.
اين بدان معني است که بايد کمي با خودتان براي رفتن به موقع به رختخواب جدال کنيد و سعي کنيد بر نگراني از دست دادن ساعات انتهايي شب و بعضا نيمه شب پايان دهيد و البته جاي نگراني هم نيست. ميتوانيد اين ساعات را با سحرخيزي در فردا صبح به دست بياوريد.
3) کارهاي روز بعدتان را در شب قبلش مشخص کنيد

نوشتن و يادداشت کردن کارهاي مهمي که قرار است صبح بعد از بيدار شدن از خواب انجام دهيد، ميتواند اراده شما را در سحرخيزي و شروع بي درنگ روزمرگي تان محکمتر کند. هر چه اراده قوي تري داشته باشيد، راحتتر ميتوانيد سحر خيز شويد.
4) در رختخواب مطالعه نکنيد

گذراندن چندين دقيقه در رختخواب و سعي در آرام کردن فکر و بدنتان بدن شما را متوجه ميسازد که زمان خواب فرا رسيده است. با تمرين در اين زمينه ميتوانيد کم کم با ورود به رختخواب در کمتر از 10 دقيقه به خواب برويد که البته هدف اصلي هم همين است. پرداختن به کارهاي جنبي مثل کتاب خواندن و غيره بيشتر باعث به هم ريختگي فکر و طولاني شدن زمان فرو رفتن به خواب خواهند شد.
5) بلافاصله قبل از خواب چيزي نخوريد

اگر در فاصله زماني کمتر از دو ساعت به خوابيدن چيزي بخوريد و بعد به رختخواب برويد، بدن شما درگير هضم غذا خواهد بود و اين امر ميتواند در خواب شما اختلال ايجاد کند و يا اصلاً زمان به خواب رفتنتان را طولاني کند.
6) استرس را در خودتان از بين ببريد

استرس يکي از مواردي است که هميشه سبب کم خوابي ميشود. ميتوان استرس را با تمرينات ويژه يوگا يا سعي بر کنترل نحوه تنفس و ساير موارد قبل از رفتن به رختخواب کاهش داد.
7) به خودتان جايزه بدهيد

هميشه قرار نيست با اين تفکر از خواب بيدار شويد که مثلا کلي کار داريد، ميتوانيد براي خودتان در صورتي که زود از خواب بيدار شويد، مواردي را به عنوان جايزه تعيين کنيد، مثلا ديدن يک برنامه تلويزيوني صبحگاهي مورد علاقه، خوردن صبحانهاي خاص يا خوردن يک بستني در شروع صبح يا هر چيز ديگري که ميتواند براي بيدار شدن و ترک سريع رختخواب در صبح زود به شما انگيزه بدهد.
8) نرمشهاي صبحگاهي

قدري نرمش و يا ورزش خاص در شروع صبح ميتواند بسيار مفيد باشد، سبب گردش بهتر خون در بدن شود شما را در شروع صبح شادابتر كند و در نهايت روزتان را به بهترين شکل ممکن شروع کنيد.
9) در رختخواب به خودتان براي بيدار شدن دروغ نگوئيد

هميشه سعي کنيد بلافاصله بعد از بيدار شدن رختخواب خودتان را ترک کنيد، اينکه مثلا 10 يا 20 دقيقه ديگر از جايم بلند خواهم شد در حالي که بيدار شدهايد اصلاً به شما کمکي نخواهد کرد و هر چه بيشتر در رختخواب بمانيد بدنتان تمايلش براي بازگشت به خواب عميق بيشتر ميشود.
10) پنجرههاي اتاق باز باشد

هواي تازه براي همه ما خوب است و سبب ميشود تا خواب عميقتر و آرام تري داشته باشيم.
11) سعي کنيد طلوع خورشيد ببينيد

بيدار شدن با طلوع خورشيد از نظر روانشناسي باعث ميشود در شروع روز بسيار سر حالتر باشيد و بدنتان نيز کم کم براي بيدار شدن در اين زمان خاص تبديل به ساعت ميشود.
12) بر تمرين دادن بدن اصرار داشته باشيد

سعي کنيد هميشه راس يک ساعت خاص از خواب بيدار شويد بيدار شدن از خواب در يک ساعت خاص ميتواند سبب ايجاد عادت براي بيداري در آن ساعت در بدن شود و فراموش نکنيد سحرخيزي تنها يک عادت است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 297]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن