تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813453612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ال موندو: نكونام و شجاعي، اوساسونا را جهاني كرده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ال موندو: نكونام و شجاعي، اوساسونا را جهاني كرده اند
ورزش. داخلي . فوتبال
روزنامه ورزشي ال‌موندو ديپورتيوو چاپ اسپانيا در گزارشي از دو بازيكن ايراني تيم فوتبال اوساسوناي اين كشور نوشت: آنها اوساسونا را به يك تيم جهاني تبديل كرده اند.

ال موندو مي‌نويسد: اوساسونا به دليل حضور جواد نكونام و مسعود شجاعي محبوبيت زيادي در ايران به دست آورده است.

نكونام اولين ايراني بود كه توانست در سال ‪ ۲۰۰۶‬در لاليگا حضور پيدا كند و در همين فصل عنوان بهترين بازيكن اوساسونا را به خود اختصاص داد.

اين باشگاه با توجه به عملكرد فوق‌العاده او، امسال مسعود شجاعي را نيز به خدمت گرفت.

هر دوي اين بازيكنان خيلي زود خود را با شرايط زندگي در پامپلونا وفق داده‌اند و اگرچه بيشتر هم تيمي‌هاي آنها در خانه‌هاي شخصي شان در حومه شهر زندگي مي‌كنند، آنها محله قديمي مركز شهر را براي خريد آپارتمان انتخاب كرده‌اند تا نزديك يكي از مكان‌هاي مورد علاقه شان يعني ال‌كورتته اينگل باشند.

آنها به دليل تفاوت‌هاي فرهنگي با ديگر بازيكنان اوساسونا در مورد هر چيزي به غير از فوتبال خيلي كم صحبت مي‌كنند.

جواد نكونام سه سال پيش كه وارد پامپلونا شد گفت به دليل شغل پدرش كه يك نظامي بود، در قلب جنگ تحملي عراق عليه ايران بزرگ شده و حتي گاهي هنگام حملات هوايي عراق نيز به بازي فوتبال ادامه مي‌داده است.

وي علاوه بر اين در كودكي هنگامي كه در خانه مشغول بازي با برادرش بود، به خاطر آتش سوزي تا نزديك مرگ رفت و ‪ ۹‬ماه به خاطر اين حادثه در بيمارستان بستري شد.

فوتبال هميشه راه گريز او بوده به طوريكه وقتي فقط ‪ ۱۷‬سال داشت با باشگاه پاس قرارداد امضا كرد. نكونام سپس در رشته تربيت بدني در دانشگاه به تحصيل پرداخت اما به دليل فوتبال مجبور شد فعاليت‌هاي آكادميك خود را رها كند اما قصد دارد بعد از خداحافظي از فوتبال، تحصيلات خود را از سر بگيرد اين بازيكن ‪ ۲۸‬ساله شخصيت آرامي دارد و به دليل آشنايي اندك با زبان اسپانيايي گاهي نقش مترجم را هم براي مسعود ايفا مي‌كند اما هنوز ترجيح مي دهد حرف هايش را در كنفرانس‌هاي خبري توسط مترجمش بزند.

روزنامه ال‌موندو در خاتمه اين گزارش، خاطر نشان كرد: اين دو بازيكن ايراني تيم اوساسونا را به يك تيم جهاني تبديل كرده اند.
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن