تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796897191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش پشت صحنه سريال روز حسرت برزخي سخت و شيرين براي سازندگان...


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: گزارش پشت صحنه سريال روز حسرت برزخي سخت و شيرين براي سازندگان...
ساخت سريال «روز حسرت»، براي تصويركردن داستاني با موضوع «برزخ بهشتي» و «برزخ جهنمي» در خانه اي بزرگ در خيابان نياوران ادامه دارد; سازندگان اين مجموعه كه داستان آن روز به روز هم آماده مي شود براي رسيدن به آنتن و طي كردن روند داستاني، خود با برزخ سخت و شيريني تواما روبه رو هستند.
خبرنگار ايسنا در يكي از اين روزها با حضور در صحنه «روز حسرت»، يك روز از پشت صحنه ساخته سيروس مقدم را گزارش كرده است.
اين گزارش به قسمت هجده «روز حسرت» و سرنوشت راز پدر و پسر در مواجه با نرجس اختصاص دارد.
ساعت 15 و30 دقيقه جمعه (22 شهريورماه); سازندگان «روز حسرت» در حال تصويربرداري هستند. ابتدا اجازه ورود داده نمي شود. گروه به خاطر به تصويركشيدن برخي پلان ها داخل حياط، حتي مانع نزديك شدنمان به در مي شوند تا مبادا سايه پاها در تصوير مشخص شود.
پس از قطع تصويربرداري;
... داخل حياط عوامل مختلف ساخت «روز حسرت» مشغول كار هستند. سيروس مقدم(كارگردان) نرسيده به مسير ورودي ساختمان پشت مانيتور، نشسته است. مقدم توضيح مي دهد: در حال تصويربرداري قسمت هجدهم هستيم و اكنون پلان هاي ابتدايي به تصويردرمي آيد.
كمي آن طرف تر افشين سنگ چاپ كه پاي ثابت دستياري كارهاي سيروس مقدم است، در اين روز رابط بين كارگردان و بازيگراني چون قريبيان و افسانه بايگان است. او لبخند زنان مي گويد «چيزهاي خوب خوب بنويسيد». سپس درباره پلان بعدي به فرامرز قريبيان(بازيگر نقش حاج رضا) توضيح مي دهد: قريبيان در اين پلان بايد پس از نگاه به در، شلنگ آب را روي زمين بيندازد و فاصله بين ابتدا تا انتهاي مسير ورودي ساختمان را با گام هاي تند طي كند و پس از داخل شدن، در را پشت سرخود ببندد.
كمي آن طرف تر، افسانه بايگان (بازيگر نقش «نرجس») در حالي كه سرتا پا سياه پوشيده است و تسبيح فيروزه رنگي را در دست دارد، روي يك صندلي به آرامي نشسته است.
پس از يك بار تمرين، برداشت اول با فرمان «سه، دو، يك حركت !» سنگ چاپ، آغازمي شود. مقدم از اين برداشت راضي نيست و خطاب به سنگ چاپ مي گويد: به آقاي قريبيان بگو! با سرعت كمتري حركت كند. همين كار در برداشت دوم صورت مي گيرد و تصويربرداري اين پلان تمام مي شود.
كارگردان از عوامل مي خواهد تا حد امكان وارد چمن نشوند! چون تنها شرط مالك خانه براي اجازه آن به سازندگان «روزحسرت»حفظ چمن ها بوده است. نرده كشي اطراف باغچه هم به همين منظور صورت گرفته تا ضرورت قصه!
پس از اين پلان، بنا به ضرورت، ريل هاي تصوير برداري داخل چمن ها چيده مي شود تا ورود «نرجس» به حياط خانه و سپس ساختمان تصويربرداري شود.
مقدم از سنگ چاپ مي خواهد به بايگان توضيح دهد كه به حياط وارد شود سپس مصمم به سمت در ورودي برود و نزديك در پس از مكث كوتاهي، مصمم وارد شود. چون «نرجس» به اين نتيجه رسيده است كه بايد مساله اي را با شوهرش رضا (كه بعد از ديدن او در برزخ برهوت، دغدغه اش شده) در ميان بگذارد.
پس از يك بار تمرين، گروه سازنده قصد دارند ضبط اين پلان را آغاز كنند، اما سرو صداي چند جوان همسايه كه از خانه مجاور در حال ديدن تصويربرداري هستند، ضبط را براي مدت كوتاهي به تعويق مي اندازد.
برداشت اول مورد قبول قرار مي گيرد. مقدم به سنگ چاپ مي گويد: حالا همين پلان را با لنز «تله» مي گيريم. او از گروه طراح صحنه، مي خواهد گل بنفشي كه در قسمت هاي پيشين هم ديده ايم را بياورند و روي پايه اي قرار دهند تا با به تصوير كشيدن گل، ضبط پلان بعدي آغاز شود. او به منشي صحنه مي گويد: پلان اولي«اوت» بشود و اين، پلان يك شود.
به دستور كارگردان، فضاي جلوي در حياط تا ورودي ساختمان آب پاشي مي شود (مثلا بازيگر نقش رضا اين كار را كرده است.) دوربين كه روي تراولينگ است، در ابتداي مسير ورودي در ساختمان قرار مي گيرد.
مقدم كه پيش از تمرين و ضبط هر پلان با تكرار «بفرمائيد»، عوامل را به قرار گرفتن سر جاي خود دعوت مي كند، از همين جمله براي امكان پذير شدن ضبط اين پلان استفاده مي كند. دو برداشت ضبط مي شود ولي مورد رضايت نيست. چون گل در زاويه مناسبي قرار ندارد. در نتيجه گل را چندين بار جابه جا مي كنند و پشت درخت، جلوي دوربين قرار مي دهند. ولي هنوز جاي گل خوب نيست. در نهايت تصميم گرفته مي شود جاي دوربين عوض و به در حياط نزديك تر شود و در كنار ماشين «رضا» قرار بگيرد.
سنگ چاپ به بايگان توضيح مي دهد: «مستقيم به سمت گل بيايد بعد به سمت چپ بپيچد.» تصويربرداري اين پلان آغاز مي شود و در نهايت برداشت سوم مورد قبول قرار مي گيرد.
سكانس هاي بعدي قرار است داخل خانه ضبط شود. در بدو ورود، همه جا تاريك است. با اين حال وسايل تصويربرداري كه روي زمين قراردارد، قابل تشخيص است. سمت چپ اتاق نشيمن است كه قرار است، گروه در آن ساخت قسمت هجدهم را ادامه دهند. روبروي در اتاق نشيمن، مبل هاي چارخونه و بنفش قراردارد كه «مسعود» شب ها روي آن مي خوابد. بالاي سه پله داخل اتاق هم چند نفر در سمت چپ خوابيده اند.
تا آغاز تصويربرداري، به طبقه دوم مي رويم; يكي از اتاق هاي اين طبقه به لباس و گريم اختصاص داده شده است. در سمت چپ اتاق چند «رگال» ديده مي شود كه لباس هاي زنانه و مردانه مختلفي به آن آويزان شده است. در گوشه اي ديگر ميز گريم و وسايل چهره پردازي ديده مي شود. مجيد اسكندري (طراح چهره پردازي «روز حسرت»)، مشغول گريم «اسماعيل خلج» است كه اين روزها او را در نقش يك روحاني ديده ايم كه معلم «نرجس» بوده است.
در اين اتاق كوچك يكي از دستياران لباس مشغول آماده كردن لباس هاي نقش روحاني است. مهتاب نصيرپور(بازيگردان) و پوريا پورسرخ(بازيگر نقش«مسعود») هم هستند. نصيرپور درباره عملكرد خود در«روز حسرت» مي گويد: به علت به تدريج رسيدن متن و تعجيل در ساخت اين سريال، در عمل فرصت تجزيه تحليل فيلمنامه وجود ندارد، بنابراين در زمينه بازيگرداني كارزيادي نمي توان كرد.
پورسرخ كه زيرنظر نصيرپور در«روز حسرت» بازي مي كند، درباره نقش «مسعود» معتقد است كه اين نقش به واقعيت بسيار نزديك است.
در طبقه پايين، داخل اتاق نشيمن مقدمات تصويربرداري پلان بعدي مهيا شده است تا اين پلان پيش از غروب آفتاب و ناپديد شدن نور به تصوير درآيد. دوربين بالاي پله ها به گونه اي قرار داده شده است تا از كنار تلفن بتوان، نيم رخ مسعود و تمام رخ رضا را بگيرد. در اين پلان قرار است «مسعود» شماره تلفني را با تلفن ديواري خانه بگيرد و «رضا» با نگراني راه برود و از «مسعود» بخواهد كه شماره را دوباره بگيرد. اما اين روند باورود نرجس به اتاق قطع شود و «رضا» و «مسعود»به سمت در برگردند.
قريبيان و پورسرخ با هم درباره ديالوگ ها صحبت مي كند. سپس نصيرپور با دادن توضيحاتي، پورسرخ را براي بازي بهتر راهنمايي مي كند. مقدم با گفتن «بفمائيد» به جاي بفرماييد از عوامل مي خواهد كه سرجاهاي خود قرار گيرند تا تمرين آغاز شود. اين پلان چند بار تمرين مي شود چون قريبيان و پورسرخ يك بار به سمت در دير نگاه مي كنند، بار ديگر نيمي از صورت پورسرخ در سايه قرار مي گيرد.
گروه قصد آغاز تصويربرداري را دارند، كه شنيده شدن صداي عوامل از داخل آشپزخانه، كارگردان خونسرد را به واكنش وامي دارد. مقدم خودش از جلوي مانيتور بلند مي شود و با رفتن به آشپزخانه، آنان را دعوت به سكوت مي كند. سرانجام تصويربرداري آغاز مي شود. «مسعود» با ناراحتي منتظر برقراري ارتباط است اما اين اتفاق نمي افتد. رضا (با اضطراب): جواب نمي ده؟ مسعود: نه بابا فايده اي نداره!
رضا: نه! دوباره بگير! مسعود: بابا حتما خونه نيست. با شنيدن صداي در هر دو به طرف آن بر مي گردند. برداشت اول را مقدم اگرچه مي پسندد، اما مي گويد: با يك فاصله كوتاه خانم بايگان وارد شود.
برداشت دوم به علت گير كردن در و در نتيجه ديرباز شدن و برداشت سوم به دليل حكمفرما نبودن سكوت براي لحظاتي قبول نمي شود. در نهايت اين پلان پس از چهار برداشت تصويربرداري مي شود.
پلان بعد مربوط به «نرجس»است كه پس از واردشدن به اتاق درحالي كه عصباني است، بايد از شوهرش بخواهد بدون حضور «مسعود» كه جرات نگاه كردن به چشمان مادرش را ندارد، درباره مساله مهمي درطبقه بالا با هم صحبت كنند. اين پلان هم پس از سه برداشت ضبط شد. ساعت از 19 و 15 دقيقه گذشته است اما گروه مشغول آماده كردن مقدمات تصويربرداري پلان ورود «نرجس» به اتاق از زاويه ديگري هستند.
زمان افطار نزديك است اما كار هم چنان ادامه دارد تا فردا (قسمت هجدهم) شاهد افشاي راز مسعود در نزد مادرش باشيم.
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 363]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن