تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819028582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراض مسيحيان عراق به لغو سهميه اقليت‌ها درقانون انتخابات شوراها


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اعتراض مسيحيان عراق به لغو سهميه اقليت‌ها درقانون انتخابات شوراها
بغداد - جمع زيادي از مسيحيان عراق روز يكشنبه در اعتراض به لغو سهميه اقليت‌ها در قانون انتخابات شوراهاي استان، در مناطق مختلف عراق تظاهرات كردند
تظاهرات‌كنندگان لغو ماده ‪ ۵۰‬از قانون انتخابات شوراهاي استان و حذف سهميه اقليت‌هاي ديني و قوميتي عراق را در انتخابات شوراها، نقض آشكار قانون اساسي عراق دانستند.

درمهم‌ترين اين تظاهرات‌ها كه به دعوت شوراي مسيحيان كلدان ، آشور و سريان برگزار شد، صدها نفر ازمسيحيان منطقه قره قوش ،قوش و عينكاوا در استان نينوا در شمال عراق عليه لغو اين قانون اعتراض كردند.

آنها از ناديده گرفتن حقوق اقليت‌ها و اجحاف آشكار در حق آنها ، به مجلس نمايندگان عراق كه اين قانون را تصويب كرده اعتراض و تصويب اين قانون را محكوم كردند.

دراين تظاهرات ، مسيحيان خشمگين يادداشت اعتراض آميزي را كه در آن بر ضرورت بازگرداندن حقوق اقليت‌ها و تثبيت مجدد ماده ‪ ۵۰‬در قانون انتخابات شوراها تاكيد شده بود، قرائت كردند.

تظاهركنندگان اين يادداشت اعتراض آميز را خطاب به رياست جمهوري ، نخست وزيري ، مجلس نمايندگان و استفان ديمستورا نماينده دبير كل سازمان ملل در عراق نوشته اند.

اقليت‌هاي قومي وديني عراق خود را از اصيل‌ترين اقوام سرزمين بين النهرين مي‌دانند و لغو ماده ‪ ۵۰‬را برخلاف وحدت و آشتي ملي مي‌دانند.

نخست وزير عراق امروز در بيانيه‌اي خطاب به هيات رييسه مجلس نمايندگان عراق نسبت به لغو ماده ‪ ۵۰‬ابرازنگراني كرده و خواستار حل سريع اين مشكل شده بود.
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن