تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813408095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به رغم مخالفت افكار عمومي فرانسه سياست تقويت نيروهاي خود در افغانستان را ادامه مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: به رغم مخالفت افكار عمومي فرانسه سياست تقويت نيروهاي خود در افغانستان را ادامه مي دهد
پاريس - دولت فرانسه به رغم مخالفت هاي شديد داخلي و بويژه واكنش افكار عمومي به كشته شدن 10سرباز جوان اين كشور در جنگ امريكايي ها در افغانستان به سياست ادامه و تقويت حضور نظامي خود در خاك اين كشور ادامه مي دهد.


اين تصميم كه روز دوشنبه با 343 راي مثبت از سوي حزب حاكم يو ام پ و ميانه روها كه اكثريت نمايندگان مجلس سنا و ملي اين كشور را تشكيل مي دهند مورد تصويب قرار گرفت بار ديگر با مخالفت احزاب چپ روبرو شده است.
در برابر موافقان و حاميان حزبي دولت راستگراي آقاي ساركوزي ، سوسياليست ها و حزب كمونيست و سبزها با 210راي منفي مخالفت خود را نشان دادند.
تركيب آرا و اتخاذ اين تصميم با وجود فضاي سنگين مخالفت عمومي با مشاركت فرانسه در سياستهاي جنگي آمريكا در افغانستان ، نشانه تشتت بين نمايندگان مجلس ملي فرانسه است.
اين امر همچنين جلوه جديدي از حركت جناح راست فرانسه در پيروي از رئيس حمهوري اين كشور در مسير مخالف افكار عمومي و دنباله روي از سياست بوش را نشان مي دهد.
اين براي اولين بار بعد ازجنگ كويت بود كه نمايندگان مجلس ملي فرانسه در خصوص ادامه حضور نيروهاي فرانسوي در خارج از مرزهاي اين كشور به بحث و راي گيري نشستند .
دو لت فرانسه پيشتر تنها با اطلاع دادن به نمايندگان مجلس ، نيروهاي نظامي اين كشور را به ماموريت هاي خارجي مي فرستاد.
از دو ماه پيش و از زمان تصويب اصلاحات در نهادهاي سياسي فرانسه در كنگره اين كشور دولت موظف شده است براي اعزام نيروي نظامي به مدت بيش از 4 ماه از دو مجلس اجازه بگيرد.
فرانسوا فيون نخست وزير فرانسه پيش از اين تلاش كرده بود با وعده تقويت و تجهيز بيشتر نيروهاي اين كشور نظر مساعد نمايندگان جناح چپ را به دست آورد.
وي مخالفان را متهم كرده بود كه همواره بر طبل مخالفت مي كوبند و خواستار برخورد انفعالي جامعه بين المللي در مقابل افغانستان هستند. فيون از مخالفان دولت از جناح چپ خواسته بود در مقابل وحشيگري طالبان اتفاق نظر داشته باشند.
بدنبال تصميم ديروز مجلس ، نخست وزير فرانسه اعلام كرد در چند هفته اينده تجهيزات بيشتري را از جمله بالگرد ، هواپيماهاي بدون سرنشين سيستم هاي شنود ثابت و متحرك و سلاح نيمه سنگين وو 100 نيروي حرفه اي ديگر به منطقه اعزام مي كند.
"ژان مارك ايرو" رئيس نمايندگان حزب سوسياليست فرانسه در مجلس در توجيه راي منفي حزب سوسياليست به تصميم مجلس اعلام كرد ما مخالفت حضور نبروهاي فرانسوي در افغانستان نيستيم بلكه مخالف ديدگاه سياسي و نظامي هستيم كه ما را در آن كشور به بن بست رسانده است .
به نظر مي رسد يكي از دلايل اصلي شكاف كنوني در بين سياستمداران فرانسوي در مورد ماموريت هاي برون مرزي ارتش اين كشور مخالفت دسته عمده اي از آنان با نزديكي فرانسه به ناتو و دنباله روي از سياست هاي امريكا است.
ژوئل لوفان پدر يكي از نيروهاي نظامي كشته شده در حمله 18 اوت كه اين بحث را در مجلس دنبال مي كرده است به اطلاع رساني شفاف از سوي ستاد مشترك ارتش و وزارت دفاع فرانسه اطمينان ندارد.
وي كه همراه 10 عضو خانواده هاي قربانيان دو هفته پيش عازم افغانستان شد بعد از برگشت بويژه پس از افشاي اين مسئله از سوي ناتو كه نيروهاي فرانسوي با كمبود مهمات و وسايل ارتباطي مواجه بوده اند مي پرسد كه ايا انچه كه در اين سفر به عنوان كشته شدن فرزندش برايش نقل كرداه اند درست است يا نه .
پدر دو تن ديگر از سربازان نيز بر اين باورند كه انچه به انان نشان داده شده تمامي واقعيت نبوده است .
500 نيروي فرانسوي در ژانويه 2002 بعد از تصويب قطعنامه 7 اكتبر2001 شواري امنيت در چارچوب ماموريت نيروهاي ايساف سازمان ملل وارد افغانستان شدند.
نيكلا ساركوزي رياست جمهوري فرانسه در اوريل 2008 در نشست ناتو در بخارست اعلام كرد نبروهاي خود در افغانستان را تقويت خواهد كرد و در پي اين اظهارات وي بيش از 700 نيروي ديگر را به دو هزار نيروي حاضر در افغانستان افزود .
هم اكنون نزديك به 3300 نفر نيروي فرانسوي در منطقه هستند كه سه هزار نفر از انان زير فرماندهي نيروهاي امريكايي هستند.
در تاريخ 18 اوت نيروهاي تازه اعزام شده فرانسوي در 50 كيلومتري كابل به كمين نيروهاي طالبان افتادند كه 10 نفر از انان كشته و 21 نفر ديگر زخمي شدند. رقمي كه از زمان جنگ الجزاير بي سابقه ترين تلفات ارتش فرانسه بوده است .
در حال حاضر امريكا با 23 هزار و 550 نفر ، انگليس با 8530 نفر و المان با 3370 نفر ،بيشترين نيروهاي خارجي را در افغانستان حضور دارند.
كانادا با 2500 نفر ، ايتاليا با 2350 نفر ، هلند با 1770 نفر و لهستان با 1140 نفر در نوبتهاي بعدي هستند.
اروپام.**2092**270**1516
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن