تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813334803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سايپا شاخص را پايين كشيد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: سايپا شاخص را پايين كشيد


روز گذشته قطعي شدن افزايش 56 درصدي قيمت سنگ آهن موجب شد، سهام معدني ها با بيشترين افزايش قيمت در صف خريد جاي بگيرد در حالي كه بازار پويايي خود را بازيافته بود. بازگشايي نماد سايپا پس از برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه مبني بر تقسيم سود نقدي و تصويب افزايش سرمايه شاخص كل را نزولي كرد. سايپا كه با قيمت هر سهم 210 تومان به مجمع رفته بود پس از تصويب 62 تومان سود نقدي به ازاي هر سهم و 7/8 درصد افزايش سرمايه با قيمت 150 تومان بازگشايي شد و كاهش قيمت آن تا 14 تومان باعث شد بيشترين كاهش قيمت را تجربه كند و با 98 واحد منفي شاخص را پايين بكشد.

به نظر مي رسد قيمت تعادلي هر سهم سايپا بعد از مجمع حدود 140 تومان بود كه به دليل باز شدن در قيمت بالاتر، افت قيمت را تا اين حدود تجربه كرد اما پيش بيني مي شود امروز و روزهاي گذشته تاثير افزايش قيمت سنگ آهن به بازار بيشتر ملموس باشد. روز گذشته شاخص بورس 113 واحد افزايش يافت و به رقم 47 هزار و 529 واحد رسيد اما شاخص قيمت با 51/88 واحد كاهش روي رقم 12 هزار و 47/43 واحد متوقف شد. شاخص بازار اول نيز 32/89 واحد كاهش يافت و به رقم 10 هزار و 54/417 واحد رسيد. شاخص بازار دوم نيز با 88/11 واحد كاهش روي رقم 13 هزار و 13/717 واحد متوقف شد. شاخص صنعت نيز 12/74 واحد كاهش را تجربه كرد و روي رقم 9 هزار و 75/479 واحد ايستاد.
مخابرات با 81/39 واحد بيشترين تاثير مثبت بر شاخص را به جاي گذاشت در حالي كه سهام سايپا با 98 واحد منفي بيشترين تاثير منفي را بر شاخص گذاشت.
چادرملو با 45/10 واحد سرمايه گذاري معادن و فلزات با 36/2 واحد سرمايه گذاري اميد و سيمان سپاهان بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص بر جاي گذاشتند. در حالي كه معاملات سهام كشتيراني فولاد مباركه، سرمايه گذاري غدير، پتروشيمي فن آوران و سيمان فارس و خوزستان بيشترين تاثير منفي را بر شاخص به جاي گذاشتند.
ديروز 116 ميليون و 396 هزار و 455 سهم به ارزش 418 ميليارد و 192 ميليون ريال معامله شد كه در جريان اين معاملات سهام شركت هاي سرمايه گذاري توكا فولاد، حق تقدم سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات، حق تقدم لوله و تجهيزات سديد، حق تقدم سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري، بيسكوئيت گرجي، مهندسي نصيرماشين، مخابرات ايران، زغال سنگ نگين طبس و توليد فروموليبدن بيشترين افزايش قيمت را تجربه كردند در حالي كه سهام شركت هاي سايپا، سيمان تهران، آذريت، كابل باختر، پارس دارو، ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران، كشتيراني جمهوري اسلامي ايران، پتروشيمي فن آوران و داروسازي كوثر بيشترين كاهش قيمت را متحمل شدند.
همچنين مخابرات ايران، چادرملو، گل گهر، حق تقدم سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات و ايران ترانسفو با بيشترين تقاضاي خريد مواجه بودند در حالي كه فولاد مباركه، فولاد خوزستان، كشتيراني و سرمايه گذاري غدير بيشترين تقاضاي فروش بازار را به خود اختصاص داده بودند.

توقف يك نماد و بازگشايي چهار نماد معاملاتي

براساس گزارش مديريت بازار، نماد معاملاتي شركت هاي كنتورسازي ايران پس از اعلام تنفس مجمع عمومي عادي سالانه سيمان تهران پس از برگزاري مجامع عمومي عادي سالانه مبني بر تقسيم سود نقدي و فوق العاده مبني بر تصويب افزايش سرمايه و اصلاح اساسنامه، سايپا پس از برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه مبني بر تقسيم سود نقدي و جلسه هيات مديره مبني بر تصويب افزايش سرمايه و سرمايه گذاري توكا فولاد با توجه به تعديل پيش بيني سود هر سهم براي سال مالي منتهي به 31 خردادماه 1387 مورد بازگشايي قرارگرفت. در حالي كه در پايان معاملات نماد معاملاتي شركت سيمان سپاهان جهت برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاي هيات مديره متوقف شد.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن