تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819153998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعويق مذاكرات موشكي آمريكا و جمهوري چك


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تعويق مذاكرات موشكي آمريكا و جمهوري چك
معاون وزير دفاع چك از تعويق مذاكرات پراگ- واشنگتن درباره استقرار سپر موشكي آمريكا در خاك اين جمهوري خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از شينهوا، "مارتين بارتاك" با اعلام اين مطلب در ادامه گفت: در روزهاي آينده هيئتي از جمهوري چك به منظور مذاكره با مقامات پنتاگون به آمريكا سفر مي كند.

رياست اين هيئت جمهوري چك به عهده خود بارتاك خواهد بود.

بر اساس اين گزارش از زمان مطرح شدن مذاكرات واشنگتن و پراگ درباره استقرار رادارموشكي ( بخشي از سپر موشكي ) آمريكا در خاك جمهوري چك، مذاكراتي با عنوان "سوفا" ( توافقنامه وضعيت نيروها ) كه مربوط به استقرار نيروهاي آمريكايي در پايگاهي در جمهوري چك، در صورت استقرار رادار موشكي آمريكا در اين كشور بود آغاز شد و در هفته گذشته "واسلاو پاركانووا" وزير دفاع جمهوري چك از به نتيجه رسيدن مذاكرات سوفا در ماه آينده ميلادي خبر داده بود.

بر همين اساس، "ميرك توپولانك" نخست وزير جمهوري چك نيز در روزهاي گذشته اعلام كرده بود كه پارلمان اين كشور در ماه اكتبر درباره توافقنامه سوفا تصميم گيري مي كند.

مذاكرات دو كشور در اين زمينه در حالي پيگيري مي شود كه بيش از 70 درصد از مردم جمهوري چك با استقرار بخشي از سپر موشكي آمريكا در كشورشان مخالف هستند ولي با اين وجود "كاندوليزا رايس" وزير امور خارجه آمريكا در اوايل ماه جولاي موافقتنامه اي را با "كارل شوارزنبرگ" همتاي چكي خود در اين باره به امضا رسانده بود.

آمريكا در ماه ژانويه سال جاري (2007) به دو كشور لهستان و جمهوري چك كه پيشتر از اقمار شوروي بودند و در حال حاضر از اعضاي اتحاديه اروپا و ناتو هستند، پيشنهاد داد تا يك سامانه دفاع ضد موشكي شامل 10 موشك رهگير در لهستان و يك سيستم راداري را در خاك چك مستقر كند.

ايالات متحده توجيه خود را از اين اقدام به زعم خود مقابله با تهديدهايي موشكي كشورهايي مانند ايران و كره شمالي اعلام كرده، اما روسيه به عنوان مخالف اصلي استقرار چنين سامانه اي بر اين باور است كه تهران و پيونگ يانگ فاقد چنان توان موشكي هستند كه بتوانند منافع واشنگتن را موردهدف قراردهند،بنابراين به باوركرملين هدف استقرارچنين سامانه اي ازسوي آمريكا دراروپاي شرقي، كنترل سيستم هاي موشكي روسيه است.
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن