تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813434403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سومين دوره جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان 6 شهريور برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: سومين دوره جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان 6 شهريور برگزار مي شود
تهران / واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/06/02
سومين دوره جشنواره كتاب هاي برتر كودك و نوجوان چهارشنبه 6 شهريور در كتابخانه ملي برگزار و از صاحبان آثار برتر قدرداني مي شود .
به گزارش خبرنگار ما ، دبير اين جشنواره در نشست رسانه اي در انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودكان و نوجوانان با اعلام اين خبر افزود: پس از مهلت مقرر ، 386 كتاب چاپ نخست سال 86 از25 ناشر به دبيرخانه سومين دوره جشنواره كتابهاي برتر كودك و نوجوان ارسال و در مرحله نخست داوري201 اثر حائز رقابت شناخته شد .
محمد رضا توكل صديق گفت : 50 عنوان اين كتاب ها علمي و آموزشي و 151 عنوان ادبيات و داستاني است كه ارزيابي آن به دو گروه داوري " متن و تصويرگري" واگذار و پس از بررسي هاي لازم 47 عنوان آن ، واجد شرايط برتر شدن تشخيص داده و به هيئت داوري " مديريت نشر" ارجاع شد .
وي افزود : اين آثار شامل 7 عنوان علمي و آموزشي و 40 عنوان ادبيات و داستاني است و نتايج گروه داوري مديريت نشر به عنوان راي نهايي فردا شب اعلام و از صاحبان آثار برگزيده در مراسم پايايي جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان تقدير مي شود .
توكل صديق با اشاره به رتبه بندي آثار بر اساس راي هيئت هاي سه گانه داوري گفت : كتاب هايي كه90 درصد امتياز را كسب كنند به عنوان آثار برتر ، آثاري كه80 درصد امتياز را داشته باشند كتاب برگزيده و آثاري كه حائز بيش از 70 درصد امتياز باشند به عنوان كتاب هاي قابل تشويق شناخته و معرفي مي شوند .
دبير سومين دوره جشنواره كتابهاي برتر كودك و نوجوان تغيير در نحوه داوري آثار كودك و نوجوان از ويژگي هاي جشنواره امسال دانست و گفت : بر خلاف دو دوره پيشين جشنواره كه داوران در گروه متن و تصويرگري در جلسات مشتركي با بررسي آثار ، راي خود را به طور اجماع بيان مي كردند در اين دوره ، چهار گروه داوري شامل داستاني و ادبيات ، آموزشي و علمي ، تصويرسازي و گرافيك و مديريت نشر تشكيل و بطور مستقل به بررسي آثار پرداختند .
وي از تدوين آيين نامه داوري در اين دوره از جشنواره كتابهاي برتر كودك و نوجوان خبر داد و افزود: اعضاي انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان با مشاركت سه كارشناس اين حوزه از بخشهاي علمي ، داستاني و گرافيك از حدود دو ماه پيش ، نخستين بار اين آيين نامه اي را تدوين و ضوابط دقيق و نحوه اجراي مراحل داوري را مشخص كردند .
توكل صديق با تبيين اهداف انجمن فرهنگي ناشران كتاب از برگزاري جشنواره كتابهاي برتر كودك و نوجوان گفت: اگرچه جشنواره هاي مشابهي مانند كتاب سال كودك ، رشد و نشريه سلام بچه ها برگزار مي شود اما مراكز دولتي يا وابسته به دولت برگزاركننده آن هستند درحالي كه دركشورهاي پيشرفته، بخش خصوصي متولي برپايي چنين جشنواره هايي است كه اعتبار فرهنگي و بين المللي بيشتري دارند زيرا دولتها ممكن است بر اساس سليقه و مصالح خود آثار برتر را انتخاب كنند.
وي افزود : اقدام بخش خصوصي در برپايي اين جشنواره ها ، حاكي از توانمندي اين بخش در اجراي كارهاي سازمان يافته است كه به افزايش اعتبار نشر هر كشور كمك مي كند ضمن آنكه ناشران با مسائل حوزه كاري خود بيشتر آشنا هستند و به اين علت ، داوري ها نيز دقيقتر است.
دبير سومين دوره جشنواره كتابهاي برتر كودك و نوجوان اضافه كرد: در جشنواره هاي ديگر به طور معمول در انتخاب آثار برتر حوزه كودك و نوجوان فقط به بررسي دو مولفه متن و تصويرگري توجه مي شود و به نقش ناشر در فرايند توليد كتاب توجه نمي شود در حالي كه نقش ناشران درتوليد كتاب ، توسعه و ارتقاي كيفيت آثار حوزه كودك و نوجوان در دنيا اهميت بسياري دارد.
توكل صديق گفت : در اين دوره از جشنواره نيز مانند پيش فقط آثار اعضاي انجمن فرهنگي ناشران كتاب بررسي مي شود زيرا تسلط بيشتري به اين آثار داريم و اگر در داوري ها اشتباهي روي دهد ما را آسانتر مي بخشند اما با ارتقاي توانمندي ساختاري در اين انجمن در آينده اين جشنواره را در سطح ملي برگزار خواهيم كرد .
انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان از سال 1369 تشكيل شده است و اكنون حدود 60 ناشر عضو اين تشكل هستند .
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن