تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819068154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بیوگرافی هیلاری سوانک | Hilary Swank


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:



[تصویر: nza7w6enreki8o9mfj7.jpg]







هیلاری آن سوانک (به انگلیسی: Hilary Ann Swank) (زاده ۳۰ ژوئیه ۱۹۷۴ در لینکلن، نبراسکا، آمریکا) بازیگر و تهیهکننده آمریکایی سینمای هالیوود و برنده دو اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای فیلمهای دختر میلیون دلاری و پسرها گریه نمیکنند است.


مهمترین نقشهای اصلی سوانک در سه فیلم پسرها گریه نمیکنند، بیخوابی و دختر میلیون دلاری بوده است. او پس از گرفتن جایزه اسکار در سال ۱۹۹۹ میتوانست مسیر ستاره شدن را بپیماید، اما با «گزیدهکاری و کمکاری» راهی متفاوت را در پیش گرفت. بیشتر شخصیتهایی که او نقش آنها را در فیلمها ایفا کردهاست، شخصیتهایی شبه مردانه میباشند. شخصیت «مگی فیتزجرالد» در دختر میلیون دلاری یا براندون تینا در پسرها گریه نمیکنند و یا «کاراگاه الیبور» در فیلم بیخوابی همه کمابیش شخصیتی مردانه دارند.






زندگی:
استعداد هنری هیلاری سوانک نخست بار در کودکی توسط تهیهکنندهای به نام سوزی ساچس کشف شد. او در نمایش کتاب جنگل در نقش موگلی بازی کرد و همزمان در نمایشهای محلی و تئاترهای مدرسه نیز بازی میکرد.
هیلاری و مادرش در سال ۱۹۹۰ به لسآنجلس کوچیدند. جایی که وی توانست وارد سینمای حرفهای شود. او با بازی در فیلمهای بافی، قاتل خونآشام و کاراتهکید بعدی به موفقیت کوچکی در عرصه بازیگری دست یافت.

سوانک خود را یک بازیگر و نه یک شخص مشهور (celebrity) مینامد. او گفته است که به عالم معنوی معتقد است اما در دین مشخصی جای نمیگیرد.

هیلاری سوانک به خاطر آماده شدن برای نقشهایش در فیلمها، مثلا افزایش ۹ کیلوگرم ماهیچه برای دختر میلیون دلاری یا بازی در پسرها گریه نمیکنند با مشکلات سلامتی جدی نظیر بالا رفتن سطح جیوه در بدنش مواجه شد[نیازمند منبع]. او چند هفته قبل از فیلمبرداری پسرها گریه نمیکنند موهای سرش را تراشید و لباسهای پسرانه پوشید و به میان اجتماعهای پسرانه رفت و جالب این که اکثرا فریب ظاهر و رفتار وی را میخوردند. او میگوید برای باورپذیر کردن نقشهایش هر کاری خواهد کرد. بازوی هیلاری هنگام بازی در کوکب سیاه زخمی برداشت که اثرش باقی مانده است اما او زخمهای بدنش را «نشانههایی از اینکه ما زندهایم و انسان هستیم و بدنمان خونریزی میکند» توصیف کرده است.

هیلاری با چاد لو که با هم در فیلمی در سال ۱۹۹۲ همبازی بودند آشنا شده بود و این دو در ۲۸ سپتامبر ۱۹۹۷ با یکدیگر ازدواج کردند. آنها پس از ۸ سال زندگی مشترک ازیکدیگر جدا شدند.سوانک در مصاحبههایش اعتیاد شوهرش را عامل جداییشان دانست. یک سال پس از جدایی از لو وی در رم همراه با مدیر برنامههایش، جان کمپیسی قرارهای عشقی گذاشته بود و به سرعت شایعه یک رابطه عشقی میان آن دو شدت گرفت.اما هیلاری سوانک در مصاحبههایش اعلام کرد که رابطه آنها شغلی است.

هیلاری سوانک زمانیکه کودک بود توسط یک تهیه کننده به نام سوزی ساچز کشف شد.. این شخص بازی های هیلاری رو هدایت می کرد..وقتی که هیلاری 9 سال داشت در اولین بازی خود در نقش موگلی ( کتاب جنگل ) درخشید.. او به طور منظم در تئاترهای محلی و نمایش های مدرسه ای ظاهر شد .. سپس به مدرسه در بلینگهام ( در شمال واشنگتن 9 رفت.. او تا سن 16 سالگی با خانواده خود زندگی می کرد. او در المپیک دبیرستانی ها و مسابقات ایالت واشنگتن در رشته شنا شرکت کرد.او همچنین در تمام رشته های ژیمناستیک در ایالت خود پنجم شدبه همین دلیل برای فیلمThe Next Karate Kid (1994)انتخاب شد. در سال 1990 هیلاری و مادرش به لوس آنجلس رفتند و او در دبیرستان پاسادنای جنوبی بازی کرد. و بازی حرفه ای رو شروع کرد.سپس او در فیلم Buffy the Vampire Slayer (1992)ظاهرشد.اما فیلم The Next Karate Kid (1994)فیلمی بود که او موفق شد در رقابت با صد بازیگر دختر دیگر این نقش رو بدست بیاره.بعد این فیلم تقاضا های زیادی برای بازی در فیلم داشت و بی وقفه در فیلم های زیادی بازی کرد.

او برای فیلم بچه گریه نکن !!( Boys Don t Cry (محصول 1999 نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد و اون رو دریافت کرد..هیلاری در فیلم های کمی درخشیده بود تا اینکه در فیلم مشت زنی ( بوکس ) کلینت ایتسفود یعنی عزیز میلیون دلاری(Million Dollar Baby ) در محصول سال 2004درخشش فوق العاده ای داشت.. به خاطر این فیلم جوایز بسیاری مانند گلدن گلوب وجشنواره های مختلف برنده شد.. البته هیلاری برای دومین بار نامزد جایزه اسکار شد و اونو تصاحب کرد.کمتر زنی در هالیوود وجود داره که تونسته باشه دوبار اسکار بگیره .. اما هیلاری دوبار نامزد اسکار شد و هر دوبار اون رو گرفت و در زمره بازیگران معروفی چون مریل استریپ و جودی فاستر قرار گرفت..
هیلاری سوانک در 28 سپتامبر سال 97 با چاد لو ازدواج کرد..( فیلم عزیز میلیون دلاری رو ببینید میگین خدا به داد شوهرش برسه !!!) او هر چیزی که بتونه خارج از خونه مشغولش کنه دوست داره ( اینجاست که مشخص میشه به درد مردای ایرانی نمی خورد!! ) از اسکی روی آب و اسکی خیلی خوشش می یاد..






تهیهکنندگی:
سوانک علاوه بر بازیگری به تهیهکنندگی هم میپردازد.وی اخیرا حق امتیاز ساخت فیلمی به نام هر چیز عاریهای را از روی رمانی به همین نام، نوشته امیلی جیفین به دست آورده است.

او همچنین حق امتیاز کتاب خانمهای فرانسوی چاق نمیشوند را خریده است و به زودی تهیه فیلمی از روی آن را آغاز خواهد کرد.






فیلمشناسی:

فیلمهای برجسته او عبارتاند از:

دختر میلیون دلاری
بیخوابی
پسرها گریه نمیکنند
نویسندگان آزادی
هدیه
پینوشت دوستت دارم
درو
کوکب سیاه
فرشتگان آرواره آهنی
غبار سرخ
هسته
۱۱:۱۴














نکات خواندنی:
بلیتهای صندلی کنار وی در مراسم اسکار سال ۲۰۰۵ به قیمت ۳۰٬۰۰۰ دلار آمریکا خریداری شده بود. جالب اینجاست که بلیتهای مراسم اسکار اصلا فروشی نیستند.
هیلاری سوانک برای بازی در فیلم پسرها گریه نمیکنند روزی ۷۵ دلار دستمزد میگرفت.
او اولین زنی است که برای ایفای نقش یک بوکسور زن جایزه اسکار دریافت کرده است.
هر دو نقشی که به خاطرشان جایزه اسکار گرفت، نیازمند تغییرات عمده جسمی بودند.
او گیاهخوار است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن