تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813456848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کیک بستنی با بیسکوئیت : انواع شيرينی ، رولت و کیک های تر


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین:



این کیک بستنی در واقع یک دسر بسیار ساده و در عین حال متنوع می باشد، این نوع کیک بستنی را می توانید به صورت تک نفره نیز سرو کنید. در ادامه مطلب با مواد لازم و طرز تهیه کیک بستنی با بیسکوئیت آشنا می شوید.
ی



مواد لازم برای 4 نفر
بستنی وانیلی: 1 لیتربیسکوئیت گرد شکلاتی: 2 بسته
طرز تهیه
مرحله 1 - بستنی را در دمای محیط قرار دهید تا کمی نرم شود، سپس با قاشق یا همزن آنرا بزنید تا یکدست شود ولی مراقب باشید تا روان و شل نشود.





مرحله 2 - یک بسته از بیسکوئیت ها را در نایلونی ریخته و با وردنه روی آن بکشید تا خرد و نرم شوند، کمی از آن را برای تزئین کنار بگذارید.
مرحله 3 - داخل ظرف یا قالب مورد نظر را با نیمی از بستنی پر کنید، سپس بیسکوئیت های خرد شده را روی آن بریزید و در آخر با مابقی بستنی روی بیسکوئیت ها را بپوشانید، درب ظرف را گذاشته و یا فویل بکشید.





مرحله 4 - قالب حاوی بستنی را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا بسته شود، سپس از قالب خارج کرده و در ظرف دلخواه قرار دهید، با مابقی بیسکوئیت ها و بیسکوئیت پودر شده تزئین کرده و بلافاصله سرو نمائید.



نکات


از همین روش می توانید برای سرو تک نفره در جام یا بستنی خوری استفاده کنید که در این صورت نیازی به فریزر کردن نمی باد.
برای اینکه کیک از قالب براحتی جدا شود، یک کیسه فریزر در کف قالب پهن نمائید.




بچه ها به نظرتون اگه توش ميوه بريزيم بد ميشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کیک بستنی


  
مواد لازم :
 
کیک اسفنجی ۱ عدد

بستنی دلخواه به میزان لازم
 

شکلات -خامه-قهوه-میوه-کاکائو به میزان لازم


 
طرز تهیه :
ابتدا یک کیک اسفنجی تهیه نمایید. سپس آن را از وسط به 2 قسمت تقسیم کنید ( برش افقی ). قسمت رویی کیک را به 6 تا 8 و یا 12 قسمت تقسیم نمایید ( هراندازه که خودتان تمایل دارید ). روی قسمت اول را از بستنی بصورت گنبدی پر کنید که این بستنی می تواند از ترکیب چند رنگ بستنی باشد و بعد از اینکه بستنی ها را روی هم قرار دادید ، برش هایی از کیک را که قبلا آماده کرده بودید از کنار کیک به صورت عمودی قرار دهید. بعد هم آن را خیلی سریع با انواع مواد تزئینی که مورد دلخواه و سلیقه خودتان می باشد ، تزئین نمایید و بلافاصله در فریزر قرار دهید.



مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی :
 
تخم مرغ ۶ عدد
  
شکر ۱۳۰ گرم
  
آرد ۱۵۰ گرم
  
وانیل ۸/۱ قاشق چایخوری
  
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
آب جوش ۳/۱ پیمانه



طرز تهیه :
ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید . زرده را به همراه شکر و آب جوش به مدت 10 دقیقه هم بزنید. سفیده را هم جداگانه در ظرف دیگر بزنید ( دقت کنید تا ظرف سفیده تمیز و خشک باشد) . سپس زرده و سفیده را با هم مخلوط کرده و خیلی آرام به حالت دورانی با هم مخلوط کنید . وانیل ، آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و الک کرده و کم کم به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید ( در یک جهت ). سپس در یک قالب 23 سانتی که کف آن کاغذ پهن کرده و چرب کرده اید ریخته و درفر 170 درجه سانتیگراد ( در پنجره وسط فر) به مدت 50 دقیقه بپزید.
 
(منبع وبلاگ بهداشت و تغذیه)



 

مواد لازم:
- کیک اسفنجی ساده دایره یا مستطیل‌شکل (آماده تهیه کنید)
- بستنی وانیلی یا توت‌فرنگی               به مقدار لازم
- توت فرنگی                              نیم کیلوگرم
- پودر قند                   به مقدار لازم برای تزیین
 
روش تهیه:
1– ابتدا برگ‌های توت‌فرنگی‌ها را جدا کنید و پس از شست‌وشو، داخل سبدی بریزید تا آب اضافی آنها خارج شود.
در این فاصله زمانی، کیک اسفنجی را با چاقوی اره‌ای بزرگی به‌صورت مقطعی چند برش بزنید. هنگام برش‌زدن مراقب باشید که کیک آسیب نبیند. در واقع عرض هر برش نباید کمتر از یک سانتی‌متر باشد.
2– پس از آنکه کیک را به لایه‌های مختلف یک سانتی‌متری برش زدید، توت‌فرنگی‌ها را به جز 4 تا 5 عدد، با چاقو نصف کنید؛ سپس لایه اول کیک را داخل ظرف مورد نظر قرار دهید.
3– حالا با استفاده از قاشق مخصوص، چند گلوله بستنی را روی اولین لایه کیک گذاشته، سطح خالی باقیمانده آن را با برش‌های توت‌فرنگی پُر کنید. سپس لایه دیگری از کیک را روی بستنی و توت‌فرنگی قرار داده و با دست کمی فشار دهید.
این کار را تا جایی ادامه دهید که لایه آخر کیک را بستنی و توت‌فرنگی‌های درسته تشکیل دهد. مرحله پایانی پاشیدن مقداری خاک قند روی بستنی و توت‌فرنگی است.
به همین راحتی و در مدت زمان حدود نیم ساعت، شما می‌توانید یک کیک‌بستنی خوشمزه آماده کنید.فقط آن را تا پیش از به خانه رسیدن همسرتان در یخچال نگه دارید.

مواد لازم :
بیسکویت کرم دار شکلاتی 30 عدد
بستنی توت فرنگی 2 لیوان
بستنی شکلاتی 2 لیوان
خامه شیرین شده 2 لیوان


طرز تهیه :
ابتدا درون قالب یک لایۀ پلاستیک پهن می کنیم و سپس بیسکویتها را تک تک روی دیواره قالب قرار می دهیم. با قیماندۀ بیسکویتها را خرد کرده و سپس نیمی از آنها را کف قالب می ریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم تا یک لایۀ بیسکویتی حاصل شود. سپس بستنی توت فرنگی را ریخته و پس از آن نیمی از خامه را می ریزیم. باقیماندۀ بیسکویتها را در مرحلۀ بعد روی خامه ریخته تا یک لایۀ بیسکویتی در وسط کیک بستنی حاصل شود. روی بیسکویتها به ترتیب بستنی شکلاتی و خامۀ باقیمانده را می ریزیم و به مدت حداقل 4 ساعت درون فریزر قرار می دهیم.
در پایان با استفاده از آناناس و مربای توت فرنگی آن را تزئین می کنیم.

نوشین جونم خیلی ممنونم گلم
یک سوال. منظور از خامه شیرین شده همون خامه فرم گرفته هستش؟
 

بله میکا جونم.

چه بد!! آخه من بلد نیستم خامه فرم گرفته درست کنم!!
همزن برقی هم ندارم. با غذا ساز میشه؟ میشه بگی شما از چه دستوری استفاده میکنی؟
ممنونم گلم

خانومی میتونی  اصلا خامه رو ازش حذف کنی و فقط از بستنی استفاده کنی یا خامه معمولی شیرین نشده استفاده کن چون بستنی خودش مزه شیرین داره .
من خامه رو اینجوری فرم میدم و شیرین میکنم و واقعا هم راضی هستم:
خامه  30 درصد چربی  پگاه رو با پودر قند و وانیل (هر 100 گرم 2 ق .غ پودر قند)مخلوط میکنم و داخل فریزر میذارم تا فریز شه،بعدش در میارم و میذارم کمی باز شه(تقریبا" نیم ساعت) و اونو با همزن برقی با دور کند 2 دقیقه میزنم ،بعدش با دور تند 10 دقیقه تا کاملا فرم میگیره.
 
البته توی چنین دستوری همینکه خامه کمی سفت و قابل استفاده بشه کافیه لازم نیست خیلی فرم بگیره.

دوستان
 با اجازه پستهای تعریف و تمجید و پستهایی که به این تاپیک ارتباط نداشت حذف شد
 ممنون میشم که فقط با زدن دکمه سپاس یا محبوبیت از دوستان هنرمندمون تقدیر کنید






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3975]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن