تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813460946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با خادمان قرآني فعال در فضاي ديجيتال ـ دكتر بهروز مينائي/ 6يك عضو كميته داوري خادم‌القرآن:پشتكار يكي از دلايل توفيق مينائي در حوزه نرم‌افزار قرآني است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: با خادمان قرآني فعال در فضاي ديجيتال ـ دكتر بهروز مينائي/ 6يك عضو كميته داوري خادم‌القرآن:پشتكار يكي از دلايل توفيق مينائي در حوزه نرم‌افزار قرآني است
گروه وبلاگ و IT: سيد محمد مجد يكي از اعضاي كميته داوري خادم‌القرآني گفت: برخورداري از ويژگي‌ پشتكار مهمترين دليلي است كه مينائي را در جهت خادم‌القرآن شدن در حوزه كارهاي نرم‌افزاري قرآني كمك كرد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، سيدمحمد مجد كارشناس نرم‌افزار، معاون فني مؤسسه نرم‌افزاري ياسين‌رايانه و عضو كميته داوري گزينش خادم‌القرآن آشنايي خود را با بهروز مينائي زمان همكاري خود در سال هفتاد و دو در مركز تحقيقات كامپيوتري اعلام كرد.

ايشان خيلي پيش از من در آن مؤسسه فعاليت‌ داشت و شروع آشنائي ما به آن تاريخ بر‌مي‌گردد. ايشان هم در كنار تحصيلات حوزوي، تحصيلات دانشگاهي خود را شروع كرده‌بود و در زمينه برنامه‌نويسي و تحليل نرم‌افزارها فعال بود.

من وقتي وارد مؤسسه نور شدم كه هنوز ويندوز و نرم‌افزارهاي تحت ويندوز وجود نداشت و عموماً نرم‌ا‌فزارها تحت وب بودند و با ديسكت عرضه مي‌شدند و ما در آن زمينه به اتفاق مينائي نرم‌افزار قرآن‌كريم را طراحي و منتشر كرديم.

مركز تحقيقات كامپيوتري علوم‌اسلامي فعاليتش در زمينه توليد نرم‌افزارهاي اسلامي و قرآني است و مينائي هم به دليل برخورداري از علاقه و تخصص در دو زمينه در اين توليدات نقش عمده‌اي را ايفا مي‌كند و در بيشتر نرم‌افزارها از نزديك به صورت مباشرتي و يا بخش‌هاي اجرائي فعاليت دارد.

فعاليت من هم در زمينه تحليل نرم‌افزارها بود و در توليد نرم‌افزارهايي مانند، درايه‌الحكمه، جامع‌الاحاديث، ودائه‌الحكمه، درايه النور، نورالسيره و غيره نيز با ايشان همكاري داشته‌ام.

مينائي در زمينه علمي و تخصصي جزو چند نفر اول اين مركز به شمار مي‌رود. وي با توجه به ارتقاء سطح دانش علمي و جايگاه اجتماعي‌شان، اصلا مسير اصلي و فعاليت‌هايشان و كارشان خيلي تغيير نكرده و همچنان علايق ايشان همان علايق است و همچنان به كار در مركز نرم‌افزاري نور و به كار نرم‌افزارهاي قرآني مبادرت دارند.

بارزترين ويژگي‌ اخلاقي مينائي بحث پشتكارش است كه تمامي افرادي كه از نزديك با ايشان ارتباط دارند، به اين مسئله معترف هستند. همچنين برخورداري از دو تخصص به صورت همزمان نيز از ديگر مزاياي فردي مينائي بوده كه موجب مي‌شود از وي به عنوان شخصيتي منحصر به فرد ياد كنيم.

ايشان در سنين بالايي اقدام به ادامه تحصيل آن هم در مدارج بالا كردند كه اين نكته نيز قابل توجه است كه با وجود سن بالا و پس از سابقه دفاع مقدس به موفقيت خوبي نيز دست پيدا كردند.

مينائي در بخش نرم‌افزار بسيار حساس هستند و دقت و توجه خاصي دارند و از هيچ مشكل و نقطه ضعفي در نرم‌افزار نمي‌تواند چشم‌پوشي كنند. چون بعضي از اطلاعات و محتواي نرم‌افزارها تا يازده و دوازده ماه طول مي‌كشد تا جمع‌آوري شود و كار كردن تا ساعات طولاني در شبانه‌روز و روزهاي تعطيل با علاقه فراوان را مي‌توان براي شخصيت وي مثال زد.

كسي كه مدت طولاني و فصلي از عمرش را در زمينه نرم‌افزارهاي قرآني و معارف اهل‌بيت كار كرده‌باشد، شناخته شده‌بودن و حداقل مطرح بودن كارها و محصولات و جايگاه علمي معتبر پارامترهايي هستند كه براي يك خادم‌القرآن در نظر گرفته مي‌شود.

دكتر «بهروز مينائي»، سرپرست معاونت فني شوراي عالي اطلاع‌رساني، عضو هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت و مديرعامل و رئيس بنياد ملي بازي‌هاي رايا‌نه‌اي در شهريور سال 1341 در روستاي بيدگل كاشان بدنيا آمد. تحصيلات حوزوي خود را در قم آغاز و همزمان در رشته علوم كامپيوتر تحصيل كرد.

وي در سال هشتاد و چهار از دانشگاه ميشيگان امريكا در رشته هوش مصنوعي در مقطع دكتري فارغ‌التحصيل شد. مينائي پس از بازگشت به ايران در همان سال براي توليد نرم‌‌افزار رايانه به عنوان خادم‌القرآن از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شناخته شد.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن