تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813372961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين المپياد ورزشي دانشگاه‌هاي پيام نور در مشهد برگزار مي‌شود قره: ورزش قهرماني بايد در خدمت ورزش همگاني باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اولين المپياد ورزشي دانشگاه‌هاي پيام نور در مشهد برگزار مي‌شود قره: ورزش قهرماني بايد در خدمت ورزش همگاني باشد
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: قهرماني - همگاني

المپياد ورزشي دانشگاهيان پيام نور كشور در ‌١٣ رشته از ‌٣١ مرداد ماه سال جاري در مشهد آغاز مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خراسان، دكتر قره مدير كل تربيت بدني دانشگاه پيام نور در همايش اطلاع رساني اولين المپياد ورزشي دانشگاهيان پيام نور كشور گفت: اين المپياد اولين المپياد ورزشي است كه در آن استاد، دانشجو و كارمند دانشگاه در كنار هم به رقابت ورزشي مي‌پردازند.

وي تاكيد كرد: شايد دانشگاه پيام نور از لحاظ امكانات ورزشي كمبود داشته باشد اما، اين نداشته‌ها موجب نمي‌شود كه ما تسليم شويم و از حركت در ورزش باز بايستيم.

وي افزود: كشور ما امروزه با معضل تنبلي روبه روست و شاهد كاهش روز افزون ورزش در ميان جوانان هستيم به طوري كه تحقيقات ما نشان مي دهند تنها ‌٥/٩٢ درصد جمعيت ما ورزش مي‌كنند و رييس سازمان تربيت بدني مي‌گويد در كشور ‌١٠در صد مردم ورزش مي‌كنند.

وي ادامه داد:مسووليت ورزش نكردن ‌٩٠ درصد جمعيت كشور با همه ما است از جمله ما مسوولان پيام نور كه حدود يك ميليون نفر از جوانان كشور را در اختيار داريم اما ورزش دانشگاه پيام نور به يك خيمه شب بازي تبديل شده بود و اين جام‌ها و مدال‌ها زندان بزرگي براي ورزش ما ايجاد كرده است و ما خود را در اين زندان اسير كرده‌ايم.

مدير كل تربيت بدني دانشگاه پيام نور تاكيد كرد: ورزش قهرماني ما بايد در خدمت ورزش همگاني باشد.

وي افزود: اگر روح و اراده حركت را از پيامبر اسلام(ص) ياد بگيريم در دانشگاه پيام نور خيلي چيزها وجود دارد و كمبود ما بي حركتي خود ما است.

مدير كل تربيت بدني دانشگاه پيام نور با اشاره به حضور ‌٤٥٠٠ نفر از ‌٤٨٨ دانشگاه پيام نور سراسر كشور در المپياد ورزشي دانشگاهيان پيام نور تصريح كرد: با برگزاري اين چنين برنامه‌ها تهييج و انگيزه ورزشي در ميان دانشجويان به وجود مي‌آيد و در اين المپياد هدف مدال و قهرماني نيست بلكه صحبت و تبادل اطلاعات براي تصميم گيري بهتر براي آينده است، همچنين رسيدن به يك همبستگي و اراده براي رشد ورزش در دانشگاه پيام نور.

قره يادآور شد: درمورد اين كه ‌٩٠ درصد جمعيت كشور ورزش نمي‌كنند هيچ‌كس به فكر نيست اما، ما بياييم در اين المپياد در مشهد خود را متعهد كنيم كه ورزش آفرين باشيم.

وي خطاب به سرپرستان كاروان‌هاي ورزشي اعزامي به اين المپياد گفت: در دانشگاه پيام نور هيچ كس حق ندارد بودجه تربيت بدني را خرج ورزش كند به اين معني كه روساي دانشگاه‌ها نبايد اين بودجه را براي گذراندن واحد تربيت بدني دانشجويان خرج كنند بلكه اين بودجه و سرانه بايد در فوق برنامه خرج شود.

قره با اشاره به المپياد ورزشي دانشگاهيان پيام نور كشور تصريح كرد: اين اولين المپياد با اين وسعت در تاريخ دانشگاه هاي ايران است كه در آن با استفاده از روحيه ورزش، ورزش قهرماني را در خدمت ورزش همگاني در آورده‌ايم زيرا كه در كل كشور حدود ‌٤٠٠ هزار نفر درگير مسابقات ورزشي بوده‌اند تا منتخبان آنها به اين المپياد بيايند.

وي افزود: اين المپياد در ‌١٣ رشته از روز ‌٣١ مرداد ماه سال جاري در مشهد آغاز مي‌گردد كه مراسم افتتاحيه آن روز اول شهريور ماه برگزار مي‌گردد كه نفرات برتر آن و مربيان آنها جواز ادامه تحصيل در دانشگاه را پيدا كرده و از شهريه معاف مي‌شوند، هم‌چنين براي اعزام‌هاي خارجي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

مديركل تربيت بدني دانشگاه پيام نور خاطر نشان كرد: هزينه اين المپياد از محل سرانه ورزش دانشجويان دانشگاه پيام نور است كه براي هر نفر در سال گذشته ‌٥ هزار تومان بود و در سال جاري بين ‌٨ تا ‌١٠ هزار تومان است.

قره تاكيد كرد: اين المپياد در رده بانوان سال گذشته برگزار شد و در سال جاري المپياد در رده آقايان برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن