تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813332246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سينما در آفسايد ـ 5/سينماي ايران به چهره‌هاي موفق ورزشي بي‌اعتنا است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سينما در آفسايد ـ 5/سينماي ايران به چهره‌هاي موفق ورزشي بي‌اعتنا است
مربي سابق تيم ملي فوتبال و كارشناس ورزش با تاكيد بر لزوم توليد فيلم‌هاي ورزشي، مشكل اصلي اين ژانر را فقدان نگاه جدي فيلمسازان به اين عرصه و بي‌اعتنايي به چهره‌هاي موفق ورزشي دانست.

امير حاج‌رضايي درباره محدود بودن توليد فيلم ورزشي در سينماي ايران به خبرنگار مهر گفت: اغلب فيلمسازهاي ايراني نگاه جدي به چهره‌هاي ورزشي ندارند. يكبار قرار بود به طور جدي به ورزش پرداخته شود و مرحوم علي حاتمي "تختي" را بسازد، اما متاسفانه اين تفاق نيفتاد.

وي در ادامه افزود: در اين سال‌ها فيلمسازي گرانسنگ پشت دوربين قرار نگرفته تا به درون ذهن يك ورزشكار نزديك شود و ورزش محملي براي كسب سود بيشتر و منفعت مالي بوده است. اغلب فيلم‌هايي كه در هاليوود درباره ورزش ساخته شده در جذب مخاطب موفق بوده‌اند.

اين كارشناس ورزش با ذكر مثال‌هايي ادامه داد: "فرار به سوي پيروزي" گرچه از نظر من فيلمي كامل نيست، اما با استفاده از چهره‌هاي ورزشي مثل پله و بابي مور در گيشه به توفيق رسيد. "گاو خشمگين"، "علي" و "محبوب ميليون دلاري" از نمونه‌هاي موفق اين جريانند. اما در سينماي ايران چنين نمونه‌هايي وجود ندارد. فيلم‌هاي ايراني نه در جذب مردم موفقند نه مخاطب خاص.

حاج‌رضايي درباره لزوم ساخت فيلم‌هاي ورزشي گفت: بسياري از چهره‌هاي ورزشي نماد يك فرهنگ و ملت هستند و ارائه تصويري واقعي از آنها مي‌تواند براي يك نسل جذاب باشد. تختي چنين است و اگر فيلم مرحوم حاتمي ساخته مي‌شد تصوير واقعي اين ورزشكار را مي‌شد در آن ديد.

وي افزود: مرحوم حاتمي هم دغدغه تاريخ داشت، هم به فرهنگ ايراني علاقمند بود و هم ورزش را مي‌شناخت. تصويري كه او از تختي مي‌داد بخشي از واقعيت پنهان مانده را روشن مي‌كرد. لازم است چنين فيلم‌هايي ساخته شود تا هر نسل قهرمانان خود را بشناسد. در ميان ورزشكاران ايراني چهره‌هاي زيادي هستند كه مي‌توان درباره‌شان فيلم ساخت، اما سينما به آنها بي‌اعتنا است.

حاج‌رضايي با اشاره به جذابيت‌هاي فيلم‌هاي ورزشي گفت: رونمايي از اين چهره‌ها مي‌تواند براي همه نسل‌ها جذاب باشد. البته نبايد سراغ هر چهره‌اي رفت. نمي‌دانم چرا فيلمسازان ايراني علاقه‌اي به ساخت فيلم ورزشي ندارند و شايد به دليل ناكامي اين آثار در جذب مخاطب باشد. فيلمسازان ايراني معمولا در يك حوزه كار و كمتر به ژانرهاي ديگر توجه مي‌كنند.
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن