تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813401807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلاش فرانسه براي جلب سرمايه كشورهاي حوزه خليج فارس


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تلاش فرانسه براي جلب سرمايه كشورهاي حوزه خليج فارس
تهران / واحد مركزي خبر/ اقتصادي 87/05/01
خبرگزاري فرانسه در گزارشي از پاريس به قلم ايو سفتل نوشت .... دولت فرانسه در تلاش براي جلب بخشي از سرمايه كشورهاي عرب حوزه خليج فارس كه هم اكنون به سمت لندن جريان دارد ، نوعي سرمايه گذاري اسلامي را پيشنهاد كرده است كه با چارچوبهاي حقوقي و مالياتي در فرانسه مطابقت دارد .
كريستين لاگارد وزير اقتصاد فرانسه اخيرا طي سخناني خطاب به سرمايه گذاران منطقه خليج فارس قول داد به منظور تسهيل فعاليت انان در پاريس اقدامات لازم را اتخاذ كند .
امانوئل وولاند تحليلگر اقتصادي از موسسه استاندارد اند پورز اعلام كرد اين نخستين باري است كه يك مقام بلندپايه دولت فرانسه علنا از علاقمندي كشورش به توسعه سرمايه گذاري اسلامي خبر مي دهد . با اين همه انور حسن يكي ديگر از كارشناسان اين مركز خاطر نشان كرد اظهار نظرات مقامات دولتي فرانسه به نوبه خود براي تضمين جلب سرمايه كشورهاي عربي حوزه خليج فارس كافي نخواهد بود .
وي افزود دولت نبايد به كاهش موانع حقوقي و مالي در اين روند بسنده كند بلكه بايد به عنوان مثال همانند طرحهاي انگليس براي جلب سرمايه گذاري اين كشورها ، نسبت به صدور اوراق بهادار اسلامي اقدام كند .
چالش واقعي در اين عرصه محدوديتهاي تكنيكي در تبيين زيرساخت لازم براي جذب سرمايه اسلامي نيست بلكه ازمايش واقعي ، متقاعد كردن افكار عمومي فرانسه به درستي چنين سرمايه گذاري خواهد بود .
شريعت اسلام پرداخت سود را به ازاي احتكار و دلال بازي نهي و سرمايه گذاري در بخشهايي همچون بازار مرتبط با اعمال خلاف اخلاق و مستهجن ، قمار ، تسليحات يا فراورده هاي الكلي يا گوشت خوك را ممنوع كرده است .
فعاليت مالي يا سرمايه گذاري اسلامي كه ارزش ان بالغ بر هفتصد ميليارد دلار براورد مي شود ، از مدتها قبل در بخشهاي مختلف در فرانسه فعال بوده است . مثلا نهادهايي همچون صندوق سرمايه گذاري خليج فارس ، بنگاه تامين مالي مسكن خليج فارس و بانك اسلامي قطر ، هم اكنون در حومه پاريس دفاتري دارند .
كارشناسان مي گويند تاسيس يك صندوق سرمايه گذاري مطابق با قوانين شريعت اسلام در جزيره فرانسوي
رئونيون در اقيانوس هند ،‌ توسط بانك سوسيته ژنرال مي تواند سرمايه و پس انداز جامعه مسلمان فرانسه را جذب كند .
در حال حاضر فرانسه با وجودي كه بزرگترين جامعه مسلمان غرب اروپا را در خود جاي داده است ، هيچگونه خدمات بانكداري اسلامي ندارد . اين در حاليست كه بانك اسلامي انگليس در سال دو هزار و چهار تاسيس شد .
اين بانك نخستين بانك اسلامي در اروپا بود . افزون بر ان حدود بيست بانك سنتي در انگليس خدمات بانكداري اسلامي ارائه مي كنند .
106/125/0003/01013/10101
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن