تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813351677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قدم به قدم تا المپيك – بدمينتون سه بار دور دنيا براي كسب سهميه پكن


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قدم به قدم تا المپيك – بدمينتون سه بار دور دنيا براي كسب سهميه پكن


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

گرچه "كاوه محرابي" بسيار خوش شانس بود كه توانست سهميه حضور در بازي‌هاي المپيك پكن را كسب كند؛ اما، نبايد از سخت كوشي وممارست اين بدمينتون باز خوب و جوان ايران چشم پوشيد كه امروز نامش را در صفحه‌ي تاريخ ورزش ايران ثبت كرده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، همين هفته‌ي گذشته در حالي كه همه فكر مي‌كردند كاروان ورزشي ايران براي بازي‌هاي المپيك پكن بسته شده، خبر رسيد كه كاوه محرابي در بدمينتون سهميه المپيك كسب كرده است. شايد اين خبر در ابتدا به ذهن‌ها كسب يك وايلد كارد را متواتر مي‌كرد اما چنين نبود، اين بار "ابر و باد و مه و خورشيد و فلك" البته به علاوه‌ي زحمات يك ساله‌ي كاوه محرابي و دست اندركاران بدمينتون و ورزش كشور دست به دست يكديگر داده بودند تا بدمينتون باز جوان ايران بدون وايلد كارد و با سهميه وارد المپيك شود. اين يك پيشرفت در ورزش ايران است.

** بدمينتون، ورزش جوان در المپيك

اگرچه فدراسيون جهاني بدمينتون در سال 1934 يعني 74 سال پيش تاسيس شد، اما، اين رشته‌ي ورزشي براي نخستين بار در باز‌ي‌هاي المپيك 1992 بارسلون وارد بازي‌ها شد.

بدين ترتيب اين رشته ورزشي تاكنون حضور در چهار دوره از 28 دوره المپيك را تجربه كرده و رشته‌اي جوان در المپيك محسوب مي‌شود.

اما، فدراسيون بدمينتون ايران از سال 1351 فعاليت خود را آغاز كرد و تاكنون در رقابت‌هاي مختلفي شركت كرده است كه جاي بازي‌هاي المپيك در آن خالي بود.

كاوه محرابي هم اكنون نخستين بدمينتون باز ايراني است كه به بازي‌هاي المپيك پكن راه يافته است. جايي كه تنها چهل مرد از سراسر دنيا در بخش انفرادي جواز حضور در آن را دارند.

*** سه بار دور دنيا براي المپيك

در يك سال گذشته كاوه محرابي با پشت سر گذاشتن رقابت‌هايش، 15 هزار و 960 امتياز كسب كرد و در مكان چهل و دوم جدول رده‌بندي قرار گرفت. يعني دو پله فاصله تا المپيك پكن.

اما، شرايط در همين وضعيت نماند. صلاحيت يكي از ورزشكاران تائيد نشد. كه احتمالا آزمايش كنترل دوپينگش مثبت شده بود و يك حذفي ديگر در رده‌بندي چهل نفره به وجود آمد تا كاوه محرابي به عنوان يكي از سهميه‌هاي المپيك ايران مشخص شود. اين روندي بود كه فدراسيون جهاني بدمينتون هفته‌ي پيش با نامه‌اي كه به صورت رسمي به فدراسيون ايران اعلام كرد, بر آن صحه گذاشت.

*** جنگندگي، چاشني تمرين‌هاي محرابي

در حالي كه بدمينتون باز جوان ايران در دانمارك اقامت دارد, در مدت زمان حضورش در ايران فدراسيون بدمينتون سالن اختصاصي را به همراه يك مربي و حريف تمريني از اندونزي در اختيارش قرار داده تا در اين مدت نه تنها اوقات خوشي در ايران داشته باشد، بلكه بتواند آمادگي خود را براي المپيك حفظ كند.

او زماني كه تمرين دارد، وارد سالن قرق شده براي او مي‌شود. لباس ويژه تمرين را برتن مي‌كند و پس از مدت كوتاهي تمرين و نرمش كه براي گرم كردن بدن است، راكت به دست مي‌گيرد و بدون اين كه كلمه‌اي با حريف تمريني‌اش صحبت كند, شروع به ضربه زدن به "توپ پر" مي‌كند. انگار آن‌ها با راكت زدن با يكديگر سخن مي‌گويند.

پشت پيراهن تمريني‌اش با حروف بزرگ انگليسي نوشته شده«MEHRABI- IRAN» و با اين لباس وقتي به توپ ضربه مي‌زند, با تمام وجودش است. انگار حواسش نيست كه در حال تمرين است. فكر مي‌كند در حال مسابقه‌ است. اين نشان از روحيه بالا و جنگندگي او حتي در تمرين‌ها دارد.

"دي‌دي" حريف تمريني 22 ساله‌اش هم از اندونزي گر چه با روحيه با محرابي تمرين مي‌كند, اما از نگاهش مشخص است كه بارها آرزو مي‌كرد جاي اين ورزش‌كار ايراني بود تا به المپيك مي‌رفت. به ويژه هنگامي كه با حسرت به مصاحبه‌ي گزارشگران راديو و تلويزيون با محرابي نگاه مي‌كند. دي‌دي در سرزميني زاده شده كه رفتن به تيم ملي بدمينتونش, يعني مدال المپيك. براي همين به تمرين در كشوري ديگر و با حريفي كه هم‌سطح خودش است، راضي است.

*** برنامه‌ي محرابي در المپيك

دور نخست مسابقه‌هاي بدمينتون انفرادي بازي‌هاي المپيك پكن از ساعت 9 صبح روز 19 مرداد ماه يعني يك روز پس از مراسم افتتاحيه آغاز مي‌شود.

اين مرحله از مسابقه‌هاي بدمينتون دو روز به طول مي‌انجامد و براساس قرعه‌اي كه در فاصله‌ي دو هفته به بازي‌ها مشخص مي‌شود، زمان دقيق برگزاري رقابت محرابي مشخص خواهد شد.

به هر حال محرابي يا در روز اول و يا در روز دوم بايد دور نخست رقابت‌هايش را برگزار كند و در صورت پيروزي به مرحله‌ي بعدي راه مي‌يابد.

مسابقه‌ي يك شانزدهم و يك هشتم اين رشته‌ هر روز به صورت پياپي ادامه مي‌يابد تا در روز هفتم بازي‌ها مرحله نيمه نهايي و فينال اين ماده برگزار شود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن