تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813362271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجلس اجازه حضور مددكاران در خانواده را صادر كند؛لزوم تشكيل نظام مددكاري براي رعايت حقوق مددكاران و مردم


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: مجلس اجازه حضور مددكاران در خانواده را صادر كند؛لزوم تشكيل نظام مددكاري براي رعايت حقوق مددكاران و مردم


اعتماد ملي:‌ حدود يك ماه پس از راه‌اندازي اورژانس اجتماعي و در آستانه برگزاري كنگره 50 سالگي مددكاري اجتماعي ايران، مسوولا‌ن سازمان بهزيستي وجود امكان قانوني براي ورود مددكاران به حريم شخصي را تاييد يا تكذيب نكردند.معاون اجتماعي سازمان بهزيستي با اعلا‌م اينكه پيش‌نويس تفاهمنامه ميان بهزيستي و قوه قضاييه آماده شده و جلساتي نيز براي امضاي آن به‌طور مرتب برگزار مي‌شود، اعلا‌م كرد كه از ماه آينده مددكاران مي‌توانند به منازل بروند. اما به خبرنگاري كه مي‌خواست نسبت به اجراي اين تفاهمنامه تا ماه آينده مطمئن شود، پاسخ قطعي نداد.

متوليان برگزاري كنگره پنجاهمين سالگرد مددكاري در ايران تاكيد مي‌كنند كه علا‌وه بر اين تفاهمنامه، به مصوبه قانوني مجلس شوراي اسلا‌مي هم نياز دارند كه به مددكاران اجازه دهند بدون نياز به حكم قاضي در اماكن مختلف براي ارائه خدمات حاضر شوند.

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي پيشرفت كار در استان‌ها را جلوتر از تهران خواند و گفت: مددكاران فعلا‌ با حضور پليس وارد منازل مي‌شوند. البته در بسياري از استان‌ها اين مشكل حل شده، هم احكام و هم قاضي كشيك براي مداخلا‌ت اجتماعي آماده است.

او افزود: در تهران كار سخت‌تر بود ولي تعامل با نيروي انتظامي، پليس 110 و قوه قضاييه نسبت به يك سال قبل بيشتر شده است. برگزاركنندگان كنگره 50 سال مددكاري ايران، ديروز در جمع خبرنگاران حاضر شدند تا مشكلا‌ت جامعه مددكاري را مطرح كنند. محمد زاهدي‌اصل، رئيس انجمن مددكاري اجتماعي ايران، با اشاره به اينكه مددكاري ايران 50 ساله شده، اظهار داشت: با اين حال، 60 سال با دنيا فاصله دارد و هنوز خيلي غريب مانده است.

زاهدي نيز با اشاره به اينكه دستگاه‌هاي اجرايي يا سازمان مديريت و برنامه‌ريزي سابق شناخت كافي از رشته مددكاري نداشته و هنوز هم ندارند، فراخوان استخدام روانشناسان ديگر رشته‌هاي مرتبط علوم انساني را براي اشتغال به كار در حرفه مددكاري از جمله نمودهاي اين مساله عنوان كرد.

او افزود: به همين دليل است كه دايره خدمات اجتماعي تنگ مي‌شود و در حالي كه مددكاران بيكارند، افراد ديگري در پست‌هاي مددكاري مشغول به كار مي‌شوند. شايد لا‌زم باشد كه دستگاه‌ها تفاوت مددكاري اجتماعي را با مشاوره يا روانشناسي بشناسند. رئيس انجمن مددكاري اجتماعي همچنين تاكيد كرد مددكاران از لحاظ حرفه‌اي و كارشناسي، هيچ جدلي با مشاوران و روانشناسان ندارند و آنها را همكاران خود مي‌دانند. سيدمهدي سيدمحمدي، معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي، با تقسيم متخصصان مددكاري به افرادي در رشته‌هاي دانشگاهي مددكاري اجتماعي يكي از محدوديت‌هاي اين رشته را كمبود هيات علمي دانشگاهي برشمرد و افزود: بايد اين رشته را در مقاطع بالا‌تر دانشگاهي توسعه دهيم تا بتوانيم افرادي را براي عضويت در هيات علمي دانشگاه‌ها تربيت كنيم.

او با تاكيد بر اينكه در عمل نياز به حضور مددكار در جامعه بيش از اين حس مي‌شود، اظهار داشت: مجوز فعاليت كلينيك‌هاي مددكاري ارائه شده تا بخش عمده‌اي از مسووليت سازمان بهزيستي در حوزه مددكاري به اين افراد سپرده شود ولي بنابر اعلا‌م سازمان‌هاي بهزيستي استان‌ها، مددكاران واجد شرايطي كه امتياز و مجوز كلينيك‌هاي مددكاري را از سازمان بهزيستي بگيرند، وجود ندارند.

سيدمحمدي فعاليت افرادي را كه به هيچ عنوان صلا‌حيت كار مددكاري ندارند، به عنوان مددكار از ديگر مشكلا‌ت اين رشته خواند و گفت: اين در حالي است كه مددكاري يكي از نيازهاي ضروري جامعه در حال گذار ايران است. رئيس انجمن مددكاري نيز با طرح پيشنهاد ايجاد نظام مددكاري گفت: اكنون با فعاليت نظام‌‌هاي پرستاري، پزشكي، روانشناسي و... كسي نمي‌تواند مدعي اين مشاغل شود. انجمن مددكاري كه در حال حاضر فعال است، نمي‌تواند عليه افرادي كه تخصصي در مددكاري ندارند و در اين حرفه مشغول به كار مي‌شوند، اقامه دعوي كند. در حالي كه با ايجاد نظام مددكاري هم حقوق مددكاران حفظ مي‌شود و هم اگر خطاهايي از مددكاران سر زد، مي‌توان از حقوق مردم دفاع كرد. معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي گفت: جامعه كنوني ما با مشكلا‌ت خاص خود در حال حاضر به 10 برابر مددجويان فعال در اين حوزه نياز دارد. به گزارش حيات، سيدمهدي سيدمحمدي در نشست خبري صبح ديروز (چهارشنبه) پيرامون تشريح اهداف و برنامه‌هاي كنگره علمي - حرفه‌اي 50 سال مددكاري در ايران اعلا‌م كرد: بحث مددكاري در جامعه امروز به عنوان يك نياز مهم و قطعي مطرح است و استفاده از اين حرفه علمي و تخصصي داراي مدارج دانشگاهي، سابقه طولا‌ني و جمعيت فراوان متخصص در تمامي دستگاه‌هاي مرتبط به عنوان يك اصل در زندگي كنوني مطرح است.

وي ادامه داد: نياز به مددكاري در جامعه ما كه در حال گذر از شكل زندگي سنتي - صنعتي است و به صرف اين تفسير دچار عوارضي نيز شده است به منظور كنترل، بيش از ديگر جوامع قابل احساس است. سيدمحمدي گفت: مددكاري از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و از حيث حوزه كاري با هيچ نوع محدوديتي مواجه نيست و مي‌تواند در تمام حوزه‌هاي رفاه اجتماعي، امدادي، بهداشت و درمان، صنعت، فضاهاي صنعتي، نظامي، انتظامي، قضايي و ... حضور داشته باشد و اين بدان معني است كه هر جا كه نياز به مداخله احساس شود حضور مددكار و كار مددكاري لا‌زم و بلا‌مانع است.

كنگره علمي - حرفه‌اي 50 سال مددكاري اجتماعي 24 و 25 تير در 9 كارگروه مددكاري اجتماعي و بهداشت و درمان، مددكاري اجتماعي و آموزش و پرورش، نظام آموزشي مددكاري اجتماعي در ايران، آسيب‌هاي اجتماعي، صنعت و روابط كار، توسعه روستايي و مددكاري اجتماعي، بهزيستي و رفاه اجتماعي و نهادهاي انقلا‌ب و ايثارگران برگزار مي‌شود.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

مشاهده خبر بعدي

------------
 پنجشنبه 20 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن