تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813499463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير جهاد كشاورزي اهر خبر داد ايجاد 21 كانال آبرساني روستاي در بخش مركزي شهرستان اهر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير جهاد كشاورزي اهر خبر داد ايجاد 21 كانال آبرساني روستاي در بخش مركزي شهرستان اهر
خبرگرزاري فارس: مدير جهاد كشاورزي اهر گفت: در صورت تأمين 40 ميليارد ريال اعتبار، در 21 روستاي بخش مركزي اهر كانال آبرساني ايجاد مي شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، نادر زارع تالي ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفيت هاي بالقوه در دامنه هاي ارتفاعات «گچي قران» و زمينه مناسب براي توسعه بخش كشاورزي و ترويج و اجراي مكانيزاسيون در مناطق روستايي، ايجاد 21 كانال و بند آبرساني به منظور تأمين آبياري اراضي كشاورزي اين روستاها را يكي از نيازهاي ضروري و خواسته كشاورزان اين منطقه اعلام كرد.
مدير جهاد كشاورزي اهر افزود: در صورت تأمين اعتبار لازم براي اين طرح ها كه بر اساس مطالعه هاي انجام شده بالغ بر 40 ميليارد ريال هزينه خواهد داشت، رونق بخش كشاورزي، افزايش درآمد عمومي روستاييان و زمينه سازي اشتغال پايدار در روستاهاي فوق تحقق خواهد يافت.
وي اظهار اميدواري كرد با حمايت و همراهي مسئولان استاني و شهرستاني اين خواسته روستاييان تحقق يابد.
زارع تالي گفت: در سال جاري نخستين كانال انتقال آب از ارتفاعات «گچي قران» به روستاي «بهل» با صرف اعتباري بالغ بر 500 ميليون ريال جهت تأمين آب شرب و كشاورزي به بهره برداري رسيد و بالغ بر 300 هكتار از اراضي ديم اين روستا به آبي تبديل شد كه اميد است با اجرايي شدن و تأمين اعتبار لازم، اهالي 21 روستاي دامنه اين ارتفاعات نيز از نعمت كشت آبي بهره مند شوند.
مدير جهاد كشاورزي اهر از آغاز عمليات اجرايي شهرك گلخانه اي اهر در سطح 24 هكتار در اين شهرستان خبر داد و افزود: اين شهرك كه در زمين هاي دهستان از توابع بخش مركزي اهر ايجاد مي شود، امسال بالغ بر 8 ميليارد ريال براي اجرا و آماده سازي اين پروژه هزينه مي شود.
زارع تالي همچنين از اتمام عمليات مطالعاتي شهرك دامپروري اهر در جهت ساماندهي گاوداري هاي موجود شهرستان و ايجاد و راه اندازي گاوداري هاي صنعتي خبر داد و افزود: در راستاي تحقق ايجاد زمينه اشتغال براي فارغ التحصيلان بخش كشاورزي، اعطاي تسهيلات بانكي و واگذاري زمين با اولويت جذب و سرمايه گذاري فارغ التحصيلان انجام مي شود و فارغ التحصيلان با تشكيل تعاوني هاي كشاورزي با استفاده از تمهيدات ويژه اي كه در اين شهرك لحاظ شده، مي توانند از مزاياي آن بهره مند شوند.
وي ايجاد شهرك هاي كشاورزي و دامي را گامي مهم در جهت توسعه كشاورزي نوين و ترويج و كشت محصولات گلخانه اي و راه اندازي گاوداري هاي صنعتي با استفاده از نژاد برتر اصلاح شده اعلام كرد و خواستار حمايت مسئولان استاني و شهرستاني در تحقق اعتبارات لازم و تسريع در اجراي اين طرح ها در منطقه شد.
زارع تالي ايجاد سه سردخانه كه عمليات اجرايي آن از سال گذشته آغاز شده است را از ديگر طرح هاي در دست اجراي حوزه كشاورزي عنوان كرد.
وي همچنين از حل مشكل كارخانه كنسانتره ميوه كه عمليات راه اندازي آن به علت برخي مشكلات نيمه تمام مانده بود خبر داد و افزود: با انتقال مديريت و جذب سرمايه گذار جديد، اين طرح نيز كه يكي از نيازهاي ضروري منطقه است دوباره فعال شده كه اميد است با بهره برداري از آن علاوه بر ايجاد اشتغال پايدار در اين كارخانه، زمينه بازار مناسب براي محصولات باغي فراهم شود.
انتهاي پيام/ع
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن