واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: محمدرضا جعفريجلوه در واكنش به تكثير غيرمجاز آخرين ساخته مهرجويي يكي از اهداف قاچاق را آسيب مادي رساندن به صاحبان فيلم و سينماي ايران عنوان كرد. معاون امور سينمايي در حالي اين نكته را گفت كه پيش از اين شاهد بودهايم كه دولت در مواردي ضرر و زيان صاحبان فيلمهايي كه اين گونه سرمايهشان به تاراج رفته را جبران كرده است . با توجه به ميزان خسارتهاي وارده به فيلم مهرجويي اميد ميرود كه جبران زيانهاي وارده به سازندگان توسط دولت شامل مرور زمان نشود. معاونت امور سينمايي ديروز در باره قاچاق فيلم مهرجويي گفت: عدهاي با پخش سيدي غيرمجاز فيلم ميكوشند تا ضمن رساندن آسيبهاي مادي، به صاحبان فيلم ،آسيبهاي كلان معنوي را نيز به سينماي كشور و مسئولين دلسوز اين سينما كه در شرايطي سخت براي سينمائي بالنده در تلاشاند، وارد كنند. محمدرضا جعفريجلوه در گفتوگو با فارس اظهار داشت: سينماي ما در حال گذار از شرايط ضعيف و كمبنيه اقتصادي، فرهنگي به سوي ارتقاي فرهنگي و رونق اقتصادي است،امري كه در اولويت كارهاي معاونت امور سينمايي بوده است و مي باشد بويژه آنكه در حال حاضر در پي تدوين كلان برنامههاي منتهي به فيلم خوب ، به سالن خوب و به اكران خوب و شش برنامه عملياتي تقديمي به رياست محترم جمهوري و هيات دولت بودجهاي نسبتاً متناسب با سينماي ايران تدوين و تصويب شده، و انشاء ا... در اختيار خواهد بود. وي افزود: حاشيه پردازي براي چنين روندي، آسيبي است كه گاه از سر ناآگاهي و گاه آگاهانه صورت ميگيرد. يعني دستهايي ميكوشند كه با ايجاد چنين حاشيهها و مسائلي ضمن رساندن آسيبهاي مادي، به صاحبان فيلم، كه گاه اثرشان به منظور صيانت از يك هنرمند و جايگاه او در سينماي كشور، نزد ما امانت است، آسيبهاي كلان معنوي اي را نيز هم به سينماي كشور و هم به مديريت و مسئولين دلسوز اين سينما كه در شرايطي سخت براي سينمائي بالنده در تلاشند وارد كنند. وي گفت: تحليل من از اين شرايط چنين است و طبيعتا، تحريك عواطف يك هنرمند پيشكسوت در اين زمينه، آزردگي او و تلاش در جهت افزايش فضاي احساسي، گامي است براي خارج كردن سينما از مسير عقلاني كه حوزه فرهنگ و هنر و به ويژه سينماي به آن عميقا نياز دارد. جعفري جلوه گفت: اين از اهداف و برنامههاي كساني است كه به عنوان دستهاي ثالث فتنه گر و پنهان در ميان جمع با اغراض ضد فرهنگي ، سياست زده و سوداگرانه از طريق تكثير آگاهانه و غيرمجاز نسخههاي گاه پالايش نشده بعضي فيلمهاي سينمائي، به ايجاد فضاي مشوش و تخريبي و موجهاي كاذب اجتماعي ميانديشند و به آن مشغولند. وي يادآور شد: پيش از اين هم ديدهايم كه اينان چگونه در شرايط خاص با اقداماتي از اين دست كوشيدند، بحران سازي كنند و بحران مشروعيت و مقبوليت سينما و مديريت سينمايي را پديد بياورند و با دادن نشانههايي غلط مسير رو به تعالي سينما، را به بيراهه بكشانند. من معتقدم اين مساله را بايد با چنين ديدي شناخت. http://www.bonniefilmdaily.com/
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]