تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819069666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي آخرين تحولات منطقه در گفتگوي بشاراسد و محمود عباس‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: بررسي آخرين تحولات منطقه در گفتگوي بشاراسد و محمود عباس‌
سرويس خارجي - خبرگزاري‌ها: محمود عباس رئيس حكومت خودگردان فلسطين در ديدار با بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه در دمشق، با وي درباره تلاش‌هاي جاري به منظور تحقق مصالحه ملي در فلسطين و روند صلح درمنطقه به تبادل‌نظر پرداخت.

سخنگوي رياست حكومت خودگردان فلسطين به خبرنگاران گفت: با اسد درباره روند گفت‌وگوي فلسطيني - اسرائيلي، گفت‌وگوي سوريه - اسرائيل و تلاش براي مصالحه فلسطيني گفت‌وگو كرديم.

براساس اين گزارش از وي درباره ديدار عباس با گروه‌هاي فلسطيني سؤال شد كه بدون اشاره به پاسخ لازم، گفت: عباس با اسد به عنوان رئيس كنفرانس سران عرب ديدار و با وي درباره طرح خود به منظور گفت‌وگو كه به بخشي از طرح يمن تبديل شده است، مذاكره كرد.

عباس كه براي سفري دوروزه وارد دمشق شده است گفت: سفر به سوريه و گفت‌وگويش با اسد در چارچوب رايزني درباره مسائل مورد علاقه قرار دارد.

وي گفت: وقتي به سوريه مي‌آييم براي بررسي مسائل سياسي، مذاكرات، آرام‌سازي درنوار غزه و طرح فلسطيني براي وحدت ملي به كشور دوم‌مان مي‌آييم. اين مسائل نيازمند رايزني با برادران سوري و گفت‌وگوست كه در آن به‌ روابط دوجانبه نيز مي‌پردازيم.بشار اسد نيز در اين ديدار تصريح كرد سوريه به عنوان رئيس دوره‌اي اجلاس اتحاديه عرب در تلاش براي تحقق وحدت ملي فلسطين جدي است.

در اين ديدارها كه يكي در پشت درهاي بسته و ديگري با حضور هيأت‌هاي دوطرف برگزار شد اسد و عباس درباره شماري از پيشنهادها براي ازسرگيري مذاكرات ميان گروه‌هاي فلسطيني به منظور تحقق وحدت ملي در اين كشور رايزني كردند.

رئيس جمهور سوريه در اين ديدارها بار ديگر يادآور شد وحدت ملي فلسطين مهم‌ترين ابزار اين ملت براي دستيابي به حقوق خود به ويژه برپايي كشور مستقل فلسطين به پايتختي قدس شريف است.

اسد افزود: سوريه به عنوان رئيس دوره‌اي اجلاس اتحاديه عرب همه امكاناتش را در مسير بازپس‌گرفتن حقوق غصب شده اعراب به ويژه فلسطينيان به كار مي‌گيرد.

تأكيد المعلم‌

وليد المعلم وزير خارجه سوريه از گروههاي فلسطيني و حكومت خودگردان فلسطين خواست به منظور زمينه‌سازي براي آغاز گفت‌وگو، مشتركات جديدي ايجاد كنند.المعلم بعد از ديدار با محمود عباس در محل اقامتش در هتل مريديان دمشق تاكيد كرد كه سوريه همچنان همه تلاش خود را براي آغاز اين گفت‌وگو و تحقق مصالحه ملي در فلسطين به كار مي‌گيرد.

ديدار در فرانسه‌

مذاكره‌كننده ارشد تشكيلات خودگردان گفت: رهبران فلسطيني و اسرائيلي قرار است هفته آينده در فرانسه با يكديگر ديدار كنند.

گفت محمود عباس و ايهود اولمرت قرار است روز سيزدهم جولاي و در حاشيه يك نشست بين‌المللي كه در شهر پاريس برگزار مي‌شود با يكديگر گفتگو كنند.وي همچنين از سفر گروه مذاكره كننده فلسطيني پس از نشست پاريس به واشنگتن براي ديدار با كاندوليزا رايس وزير خارجه آمريكا خبر داد.

ادعاي پرز

شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي گزارش‌هاي خبري اخير را كه در آنها به نقل از وي گفته شده است امسال هيچ بختي براي حصول توافق ميان اين رژيم و تشكيلات خودگردان فلسطيني وجود ندارد تكذيب كرد.

پرز در تماسي تلفني با محمود عباس گفت وي كاملاً به روند صلح متعهد است.

ميانجيگري اروپا و اعراب‌

سخنگوي حماس از ميانجيگري طرف‌هاي اروپايي و عربي براي حل مسأله گلعاد شاليت نظامي اسرائيلي در اختيار گروه‌هاي فلسطيني خبر داد.

افزود: حماس به همه تلاشها و ميانجيگري‌ها در اين خصوص بر اين اساس مي‌نگرد كه در راستاي تلاش‌هاي مصر در راه تحقق توافق مبادله اسيران با اسرائيل است.حماس از طريق مصر فهرستي شامل 450 اسير فلسطيني به اسرائيل تحويل داده كه در مقابل آزادي شاليت، بايد از زندان‌هاي اين رژيم آزاد شوند.

طرح فياض‌

سلام‌فياض‌نخست‌وزير غيرقانوني‌تشكيلات خودگردان فلسطيني پيشنهاد كرده است براي خلع‌سلاح جنبش حماس يك نيروي مصري در نوار غزه مستقر شود.سلام فياض به تازگي يك طرح آشتي ملي به جنبشهاي فتح و حماس عرضه كرده كه بر حضور يك نيروي امنيتي مصري در نوار غزه مبتني است تا اين نيرو بر خلع سلاح همه سازمانهاي فلسطيني و متحد كردن سازمانهاي امنيتي نظارت كند.

ادامه محاصره‌

نظاميان رژيم صهيونيستي محاصره و اعمال منع مقررات رفت و آمد را در شهر در غرب رام‌الله براي سومين روز متوالي ادامه دادند.

ساكنان شهر نعلين در كرانه باختري اعلام كردند موانع جاده‌اي نظاميان اسرائيلي مانع از ورود يا خروج افراد به اين شهر مي‌شود.

خبر ديگر اينكه نظاميان ارتش رژيم اشغالگر اسرائيل ضمن محاصره شهر الخليل، به بيت‌لحم و جنين واقع در كرانه باختري حمله كردند.‌

يورش صهيونيست‌ها به دفاتر حماس‌

منابع فلسطيني امروز از يورش گسترده نظاميان ارتش رژيم صهيونيستي به تعدادي از دفاتر غيرنظامي وابسته به جنبش از جمله دفتر انجمن همبستگي و دفتر حمايت از ايتام و ديگر دفاتر اين جنبش خبر دادند.‌

نظاميان صهيونيست در اين يورش، تجهيزات و پرونده‌ها و برخي وسايل موجود در اين دفاتر را توقيف كردند.‌




 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن