تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1840283193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترکیب اجزا


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما  - اصغر نعیمی   1 هرچند دوستان و همکاران به کرات نوشته‌اند، اما مایلم من هم به استاندارد بالای بازی‌ها در «عیار 14» اشاره کنم و با این که هنوز به سلک طرفداران فیلم نپیوسته‌ام، اما قدردان تلاش‌های پرویز شهبازی برای ارائه تصویری تازه از محمدرضا فورتن و پوریا پورسرخ باشم.  بازی فروتن که به معنای واقعی شایسته اطلاق صفت «متفاوت» است و او سرانجام موفق شده به طور کامل از شر پرسونای ثابت سینمایی‌اش یعنی جوان عاصی و در آستانه انفجار که مدام در تلاش برای کنترل خشمش است، رها شود و به اجرایی برسد که اصلی‌ترین ویژگی آن تعادل است.  پورسرخ هم هیچ نشانی از آن بازیگر سریال‌های تلویزیونی ندارد و خودش را از شر ژست‌ها و اکت‌هایی که به نظر خودش او را آرتیستی‌تر نمایش می‌دادند رها کرده و در بازی‌اش طراوت و زندگی جریان دارد و از آن مهم‌تر این که با درک جایگاه و اندازه نقش در کلیت فیلم کوچک‌ترین تلاشی برای خودنمایی و جلوه‌گری نکرده.  2 بازی شقایق فراهانی هم در «وقتی همه خواب بودیم» به‌رغم کوتاهی و نداشتن امکان و فرصت کافی برای جلوه‌کردن، بخش اندکی از توانایی‌های او را نشان داد.  همیشه فکر می‌کردم شقایق فراهانی بازیگر بااستعدادی است که برخلاف خواهرش چندان خوش‌شانس نبوده و در فیلم‌هایی بازی کرده که امکان چندانی برای معرفی استعداد بازیگر نداشته. البته او چند سال پیش نیز در «چتری برای دو نفر » (احمد امینی) فرصت کوتاهی به دست آورد تا گوشه‌ای از استعدادش را نشان دهد و حالا فیلم بیضایی این فرصت را فراهم کرده تا نشان دهد از لحن نقش و ضرباهنگ اجرا به‌خصوص درقالب هجو و طنز چه درک درستی دارد. متأسفانه منتقدان وقتی از فیلمی خوششان نمی‌آید و با کلیت آن ارتباط برقرار نمی‌کنند، معمولاً‌ دیگر به اجزا و بخش‌های متفاوت آن به شکل مستقل توجه نمی‌کنند و در این‌جا، همین می‌تواند باز باعث بدشانسی و نادیده‌ماندن توانایی‌های فراهانی شود.  3 بازهم اگر قرار باشد به «وقتی همه خواب بودیم» اشاره کنم، باید از فیلم‌برداری ماهرانه اصغر رفیعی‌جم یاد کنم که حتی در کارنامه موفق خودش هم گام بلندی روبه‌جلو است. اجرای بی‌نقص میزانسن‌های دشوار و پیچیده بیضایی با امکانات محدود سینمای ایران که اگر نمی‌دانید، حداقل متعلق به نیم‌قرن قبل است، نورپردازی یکدست و کادربندی‌های جسورانه، کار رفیعی‌جم در این فیلم را در ردیف یکی از بهترین فیلم‌برداری‌های تاریخ سینمای ایران قرار می‌دهد و قطعاً حاصل کار او از دید داوران جشنواره دور نخواهد ماند.  4 بامرور فیلم‌های این چند روزه می‌توان نتیجه گرفت که اجزا و جزئیات آثار اگر به شکل مستقل مورد توجه قرار گیرند کیفیت مناسب‌تری را نشان می‌دهند. فیلم‌برداری فرج حیدری «هرشب‌تنهایی» و علیرضا زرین‌دست«سوپراستار»، کارگردانی حرفه‌ای تهمینه میلانی در «سوپراستار» که معرف فیلم‌ساز باتجربه‌ای است که از ریتم و میزانسن شناخت خوبی پیدا کرده و ... در مجموع سینمای ایران را در وجوه فنی موفق و روبه‌رشد نشان می‌دهد؛ اما متأسفانه این اجزا در ترکیب به کلیت قانع‌کننده‌ای ختم نمی‌شوند.  بررسی دلایل و چرایی این معضل نیازمند مجال و فرصتی بیشتر و بهتر است.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن