تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819027270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با وجود حمايت آمريكا از منافقين حكيم: عراقي‌ها بر اخراج منافقين از عراق اتفاق‌نظر دارند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با وجود حمايت آمريكا از منافقين حكيم: عراقي‌ها بر اخراج منافقين از عراق اتفاق‌نظر دارند
خبرگزاري فارس: رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق اعلام كرد، با وجود حمايت آمريكا از گروهك تروريستي منافقين، گروههاي سياسي عراق بر ضرورت اخراج آنها از عراق اجماع نظر دارند.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري عراقي، "اصوات العراق"، سيدعبدالعزيز حكيم ديروز در نشست خبري در بغداد گفت: با وجود اينكه قانون اساسي عراق اجازه انجام فعاليت‌ به هيچ يك از سازمان تروريستي بر ضد هر يك از كشورهاي همسايه و نيز حضور در خاك عراق را نداده است، نيروهاي آمريكايي همچنان به حمايت خود از سازمان مجاهدين خلق[گروهك تروريستي منافقين] ادامه مي‌دهند.
دولت عراق سه‌شنبه اعلام كرد كه هرگونه ارتباط با گروهك تروريستي منافقين در اين كشور ممنوع است و نيروهاي تحت رهبري آمريكا نيز بايد حمايت از اعضاي اين سازمان تروريستي را متوقف كند. اين اقدام دولت عراق خشم سران اين گروهك را برانگيخت. آمريكا تاكنون بارها با ممنوعيت فعاليت اين گروهك در عراق مخالفت كرده است. نيروهاي آمريكايي اين گروهك را به اردوگاهي در شمال شرقي عراق منتقل كردند و تحت محافظت نيروهاي چندمليتي قرار دادند.
حكيم در اين كنفرانس مطبوعاتي كه در آن "عادل عبدالمهدي" معاون رئيس جمهوري عراق و نيز "همام حمودي" رئيس كميسيون روابط خارجي پارلمان عراق حضور داشتند، گفت: در زمان شوراي حكومتي در سال 2004 تصميمي به طور اجماع عليه سازمان مجاهدين[گروهك تروريستي منافقين] صادر شد كه بر خروج آنها از عراق تاكيد داشت ولي "پل‌برمر" حاكم غيرنظامي وقت آمريكا با اين ادعا كه حمايت بين المللي از آنها وجود دارد اين تصميم را اجرا نكرد و اين امر اين گروه را به برگزاري نشست‌ها، صدور بيانيه‌هايي تحريك آميز بر ضد ملت و دولت عراق واداشت.
حكيم رياست ائتلاف واحد عراق، بزرگترين فراكسيون در پارلمان عراق را كه نوري المالكي نخست وزير عراق نيز وابسته به آن است، بر عهده دارد. اين فراكسيون از مجموع 275كرسي ،83 كرسي در پارلمان عراق را در اختيار دارد.
صدها عضو گروهك تروريستي منافقين كه در حكومت صدام به رژيم او در سركوب شيعيان كمك مي‌كردند، در پايگاه اشرف نزديك منطقه "العظيم" در 70كيلومتري شمال بغداد مستقرند.
دولت عراق پيش از اين با اعلام اينكه گروهك تروريستي منافقين در امور داخلي عراق دخالت مي‌كند، به اعضاي اين گروهك دستور داد از اين كشور خارج شوند.
ژنرال "عبدالقادر جاسم‌ العبيدي" وزير دفاع عراق نيز در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرگزاري فارس از تهيه طرحي براي اخراج منافقين از اين كشور خبر داد و گفت: اين گروهك خسارات سنگيني را به كشور عراق وارد كرده‌اند.
انتهاي پيام/.
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن