تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813334989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«محمد داوودي» در همايش دانشگاه اسلامي:دانشگاه اسلامي بايد عهده‌دار تحقق اهداف و آرمان‌هاي اسلامي باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: «محمد داوودي» در همايش دانشگاه اسلامي:دانشگاه اسلامي بايد عهده‌دار تحقق اهداف و آرمان‌هاي اسلامي باشد
گروه انديشه: دانشگاه اسلامي، دانشگاهي است كه اهداف، آرمان‌ها و سياست‌هاي كلي آن از اسلام گرفته شده باشد و عهده‌دار تحقق اهداف و سياست‌‌ها و آرمان‌ها باشد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، دكتر «محمد داوودي»، عضو هيئت علمي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه روز گذشته، 26 خرداد‌ماه سال جاري در همايش دانشگاه اسلامي كه به همت اداره كل همكاري‌هاي علمي و بين‌المللي دانشگاه امام صادق(ع) در اين دانشگاه برگزار شد، ضمن بيان مطلب فوق گفت: دانشگاه اسلامي دانشگاهي است كه اولا اهداف، آرمان‌ها و سياست‌هاي كلي آن از اسلام گرفته شده باشد و عهده‌دار تحقق اهداف و سياست‌ها و آرمان‌ها باشد و ثانيا فضاي حاكم بر ان فضاي اسلامي باشد و ثالثا فارغ‌التحصيلان و توليدات علمي آن اسلامي يا در خدمت اهداف و آرمان‌هاي اسلام باشد.

وي افزود: نتيجه بررسي‌ها درباره دانشگاه اسلامي اين است كه در اين زمينه دو موضوع با يكديگر خلط شده است: امكان اسلامي كردن دانشگاه غربي و امكان تأسيس دانشگاه اسلامي متناسب با فرهنگ اسلامي و نيازهاي جامعه اسلامي.

اين محقق و استاد دانشگاه در ادامه سخنانش اذعان كرد: اگر كسي در موضوع اول قائل به امكان باشد؛ زيرا دانشگاه غربي يكي از نهاده‌هاي علمي تمدن جديد غربي است و تمدن اسلامي هم مي‌تواند دانشگاه خاص خود داشته باشد و اين دانشگاه همان كاركردهايي را براي تمدن اسلامي دارد كه دانشگاه غربي براي جامعه غربي.

وي تأكيد كرد: دانشگاه اسلامي، دانشگاهي است كه اولا اهداف، آرمان‌ها و سياست‌هاي كلي آن از اسلام گرفته شده باشد و عهده‌دار تحقق اهداف و سياست‌‌ها و آرمان‌ها باشد. ثانيا فضاي حاكم بر آن فضاي اسلامي باشد. ثالثا فارغ‌التحصيلان و توليدات علمي ان اسلامي يا در خدمت اهداف و آرمان‌هاي اسلام باشد.

عضو هيئت علمي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تأكيد كرد: به عبارت روشن‌تر اسلاميت دانشگاه به اين است كه اسلام فلسفه تربيتي حاكم بر آن باشد و دانشگاه به منزله مؤسسه و نهادي باشد كه در صدد عملي كردن فلسفه حاكم؛ يعني اسلام است. از آن‌چه كه درباره امكان دانشگاه اسلامي گفته شد ضرورت آن هم روشن مي‌شود.

وي در پايان سخنانش گفت: دانشگاه اسلامي بر حسب تحولات زمان و بر حسب تغييرات فرهنگي و اجتماعي مي‌تواند مدل‌هاي مختلفي داشته باشد.

همايش «دانشگاه اسلامي» به همت اداره كل همكاري‌‌هاي علمي و بين‌المللي دانشگاه امام صادق(ع) روز گذشته 26 خرداد‌ماه سال جاري از ساعت 8:30 الي 12 در اين دانشگاه برگزار شد.
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن