تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819146023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماهواره ترك ست - آ ‪ ۳‬تركيه به فضا پرتاب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ماهواره ترك ست - آ ‪ ۳‬تركيه به فضا پرتاب شد
به گزارش ايرنا ، ماهواره ترك ست ‪ ۳‬آ و ماهواره اسكاي نت انگلستان به طور يك جا توسط موشك آرين به فضا پرتاب شد و با موفقيت در مدار زمين قرار گرفت.

بنالي يلدرم وزير ارتباطات تركيه كه عمليات پرتاب اين ماهواره را به طور زنده از آنكارا دنبال مي‌كرد، به مناسبت پرتاب موفقيت آميز ماهواره مخابراتي جديد اين كشور ضمن تبريك به شركت فرانسوي و كاركنان آن، گفت: به دليل مشكلات فني پرتاب اين ماهواره دو بار به تعويق افتاده بود، ولي خوشبختانه با قرار گرفتن موفقيت آميز ماهواره در مدار زمين انتظار مي‌رود ظرف ‪ ۱۰‬روز بهره برداري آزمايشي از آن شروع شود.

او با اشاره به اين كه تركيه در تلاقي قاره‌ها قرار دارد، گفت: ترك ست ‪ ۳‬آ منطقه وسيعي از اروپا و آسيا و تمامي تركيه را پوشش خواهد داد و كمك زيادي به توسعه و تسهيل در بخش فناوري اطلاعات و ارتباطات تركيه خواهد كرد.

بنالي با اشاره به برنامه‌هاي توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات تركيه گفت: به دنبال پرتاب اين ماهواره ترك ست ‪ ۴‬آ نيز قرار است تا سال ‪۲۰۱۱‬ به فضا پرتاب شود و ترك سات ‪ ۵‬آ نيز تا سال ‪ ۲۰۱۴‬در مدار زمين قرار داده خواهد شد.

او گفت: در ساخت ترك ست ‪ ۳‬آ، ‪ ۲۲‬مهندس تركيه‌اي مشاركت داشتند و در نظر است تمامي ماهواره ترك ست ‪ ۵‬آ، در داخل تركيه و توسط متخصصان اين كشور توليد شود.

وزير ارتباطات تركيه در خصوص ماهواره ترك ست ‪ ۳‬آ، گفت: اين ماهواره در مدار ‪ ۴۲‬درجه شرقي زمين قرار گرفته و ظرفيت پخش بيش از ‪ ۲۰۰‬كانال تلويزيوني جديد را خواهد داشت و كنترل ماهواره نيز از تاسيسات ترك ست در گل باشي واقع در ‪ ۳۰‬كيلومتري جنوب آنكارا صورت مي‌گيرد.

طراحي ماهواره ترك ست ‪ ۳‬آ، به شركت فرانسوي آلكاتل محول شده بود.

قرار است ساخت ماهوارههاي تركيه نيز با همكاري سازمان صنايع دفاعي تركيه در همين مركز انجام شود.

عمر ماهواره موسوم به ترك ست ‪۱‬سي تركيه در آخر سال ‪ ۲۰۰۷‬ميلادي به سر ميرسد.

تركيه تاكنون چهار ماهواره مخابراتي و جمعآوري اطلاعات براي اين كشور به فضا پرتاب كرده است كه دستاورد فناوري موثري از اين ماهوارهها نداشته است.

مدارهايي را كه كشورها ميتوانند مورد استفاده قرار دهند، اتحاديه بينالمللي مخابرات تعيين ميكند و بر اساس مقررات اين اتحاديه، وقتي عمر ماهوارهاي به سر ميرسد، حداكثر تا دو سال بايد ماهواره جديدي در مدار اختصاصي ماهواره پيشين قرار داده شود.

مدارهاي مورد استفاده تركيه ‪ ۴۲ ،۳۱‬و ‪ ۵۰‬درجه است.

دولت تركيه در راستاي برنامه خصوصي‌سازي سال گذشته ميلادي وظيفه خدمات تلويزيون كابلي را نيز از شركت مخابرات تركيه گرفته و به ترك ست داد.

اولين ماهواره تركيه در آگوست سال ‪ ۱۹۹۴‬ميلادي با نام ترك ست بي، دومين ماهواره با نام ترك سات سي در جولاي ‪ ۱۹۹۶‬ميلادي و سومين ماهواره از اين سري نيز در دي ماه سال ‪ ۲۰۰۰‬ميلادي به فضا پرتاب شد.

چهارمين ماهواره مخابراتي و جمعآوري اطلاعات تركيه نيز با عنوان بيل ست در سال ‪ ۸۲‬شمسي از خاك روسيه به فضا پرتاب شد.

اين ماهواره كه كوچكترين ماهواره تركيه است، براي كنترل بناهاي قاچاق، نقشه برداري، ثبت خسارات ناشي از آفات طبيعي، كنترل جنگل‌ها و اراضي كشاورزي مورد استفاده قرار گرفته است.

ماهواره بيل ست، با هزينه‌اي بالغ بر ‪ ۱۴‬ميليون دلار و با طراحي مهندسين ترك موسسه تحقيقات و پژوهش‌هاي علمي تركيه (توبيتاك) و با انتقال فناوري از شركت انگليسي ست لايت تكنولوژي ساخته شده است.
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن