تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813374691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل تربيت بدني دانشگاه پيام نور كشور: 10 درصد بودجه ورزشي كشور صرف ورزش همگاني مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل تربيت بدني دانشگاه پيام نور كشور: 10 درصد بودجه ورزشي كشور صرف ورزش همگاني مي‌شود
خبرگزاري فارس: مديركل تربيت بدني دانشگاه پيام نور كشور گفت:90 درصد بودجه جاري ورزشي كشور صرف ورزش قهرماني مي‌شود و تنها 10 درصد به ورزش همگاني اختصاص مي‌يابد.


محمد علي قره امروز در حاشيه مراسم افتتاحيه اولين مسابقات قهرماني شناي دانشجويان دختر دانشگاه هاي پيام نور سراسر كشور در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوين، بيان داشت: متأسفانه بودجه در بخش ورزش سرانه اي تنظيم، تقسيم و تحت نظارت قرار نمي گيرد و به صورت سليقه اي در آن اعمال نظر مي شود.
وي ادامه داد: در بودجه جاري ورزشي نود درصد بودجه به ورزش قهرماني و ده درصد يا كمتر به ورزش همگاني اختصاص مي يابد و همين امر يكي از مهمترين دلايلي است كه ورزش همگاني در كشور آنطور كه بايد مورد توجه نباشد.
مديركل تربيت بدني دانشگاه پيام نور كشور اضافه كرد: البته در زمينه فعاليت هاي عمراني در بخش ورزش، سازمان تربيت بدني و دولت نهم بسيار موفق عمل كرده است و ما شاهد احداث پروژه‌هاي ورزشي در جاي جاي كشورمان هستيم.
وي افزود: در حال حاضر ورزش همگاني به عنوان وظيفه اصلي سازمان تربيت بدني مطرح است و حتي معاونتي در اين سازمان مختص ورزش همگاني است ولي ما شاهد هستيم كه به ورزش همگاني چندان توجهي نمي شود و حتي در بحث بودجه نيز ورزش قهرماني در اولويت است.
قره اعلام كرد: با ماشيني شدن زندگي بشر، فعاليت افراد كاهش يافته و بدن نيز براي حيات سالم نياز به فعاليت بدني دارد لذا بايد ورزش همگاني را به عنوان يك فرهنگ در جامعه تزريق كنيم.
وي تصريح كرد: كشورهاي غربي كشورهاي تحت سلطه و ثروتمند را ماشين زده كرده و به نوعي فرهنگ سازي كرده اند تا مردم اين كشورها با ورزش فاصله بگيرند به طوري كه شاهد هستيم از ابتداي انقلاب تاكنون راديوهاي بيگانه هيچگاه نگران ورزش نكردن ما نبوده اند.
مديركل تربيت بدني دانشگاه پيام‌نور كشور با اشاره به برنامه‌هاي ورزشي صدا و سيما و تأثير منفي آن اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر صدا و سيماي ما برنامه‌هاي ورزشي را تحت عناوين مختلف پخش مي‌كند كه تنها با پخش اين برنامه‌ها مردم در منازلشان ساكن مي‌شوند.
وي تاكيد كرد: بايد برنامه‌هاي ورزشي به گونه‌اي باشد كه مردم را به ورزش كردن تشويق و انگيزه ورزش كردن را در آنها ايجاد كند.
قره يادآور شد: ورزش همگاني ورزش مقدسي است كه بايد همه ارگان‌ها و دستگاه‌هاي مسئول در بخش ورزش سعي كنند اين ورزش را در بين مردم نهادينه كنند تا شاهد جامعه‌اي سالم‌تر باشيم.
انتهاي پيام/ف
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن