پیچهای بحثبرانگیز موناکو: رانندگان چگونه قانون را دور زدند و جریمه شدند؟
در دنیای فرمول یک، رانندگان همواره به دنبال راههایی برای کسب برتری هستند، حتی اگر این به معنای به چالش کشیدن قوانین باشد. یکی از معروفترین نمونههای این تلاشها، مربوط به گرندپری موناکو و پیچهای مشهور آن است.
فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) به دلیل نگرانی از افزایش سرعت در پیچ دهم، شرایط سختگیرانهتری را برای رانندگان در گرندپری موناکو اعمال کرد. اما آیا این قوانین توانست مانع از تلاش رانندگان برای دور زدن آنها شود؟
ترفند رانندگان فرمول یک در پیچهای موناکو
به گزارش یک سایت خبری، FIA به این دلیل که رانندگان فرمول یک در پیچهای ۱۰ و ۱۱ پیست موناکو، برای مدیریت مسابقه، از دستورالعملهای خود تخطی میکردند، به دنبال مقابله با این مسئله بود.
طبق گزارش سایت «پلنتافوان»، اگر رانندهای از کناره این پیچها سبقت بگیرد، در دور بعد مسابقه باید به پیچ ۱۲ برگشته و موقعیت خود را به رقیبش واگذار کند. در غیر این صورت، جریمه در انتظار آنها خواهد بود.
در تمرین دوم روز جمعه، فرناندو آلونسو، قهرمان دو دوره مسابقات فرمول یک و راننده تیم استون مارتین، در رادیو نسبت به این موضوع اعتراض کرد و گفت: «هیچکس از پیچ دهم عبور نمیکند، آنها مستقیماً از میان پیچ باریک عبور میکنند. این خیلی حواسپرتکننده است. چرا آنها پیچ را از دست میدهند؟ چرا اجازه داده میشود این کار را انجام دهند؟»
جریمه در انتظار متخلفان
به این ترتیب، رانندگانی که از این قانون تخطی کنند، با جریمه روبرو خواهند شد. اما آیا این جریمهها واقعاً بازدارنده هستند؟ و آیا رانندگان همچنان به دنبال راههایی برای دور زدن قوانین خواهند بود؟ این سوالی است که تنها گذر زمان به آن پاسخ خواهد داد.


تغییر کاربری کانتینر