تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797958899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امتحانات سوم راهنمايي استاني برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: امتحانات سوم راهنمايي استاني برگزار مي‌شود


عمومي- علي‌اصغر محمدي:
مدير كل آموزش و پرورش راهنمايي تحصيلي آموزش و پرورش گفت: از امسال امتحانات پايه سوم راهنمايي به‌صورت هماهنگ استاني برگزار مي‌شود.

منوچهر فضلي‌خاني گفت: از خرداد امسال به جاي امتحانات نهايي، امتحانات هماهنگ استاني در مدرسه محل تحصيل دانش‌آموزان برگزار مي‌شود و تصحيح اوراق نيز توسط معلم مربوطه صورت مي‌پذيرد.

وي افزود: با اجراي آيين نامه شيوه ارزشيابي پيشرفت تحصيلي و تربيت دانش‌آموزان دوره راهنمايي، نمره انضباط دانش‌آموزان توصيفي شده است و والدين نيز عملكرد دانش‌آموزان را در خارج از مدرسه ارزشيابي مي‌كنند.

به گفته وي، از امسال عدد اعشار از كارنامه دانش‌آموزان دوره راهنمايي تحصيلي حذف مي‌شود. البته رند شدن آن بسته به‌نظر معلم است.

فضلي خاني، هدف از تغيير آيين نامه شيوه ارزشيابي دانش‌آموزان دوره راهنمايي را افزايش مهارت‌هاي زندگي و شهروندي و ارتقاي سطح تحصيلي دانش‌آموزان اين دوره و ورود حداكثري آنان به دوره متوسطه اعلام كرد.

براساس آماري كه مدير كل آموزش و پرورش راهنمايي تحصيلي اعلام كرد، در سال تحصيلي گذشته، 92 درصد دانش‌آموزان دوره راهنمايي وارد دوره متوسطه شدند كه با اين تغيير، اين رقم به 32/93 درصد افزايش خواهد يافت.

اكنون بيش از 3 ميليون و 780 هزار دانش آموز در دوره راهنمايي مشغول به تحصيلند.
فضلي خاني معتقد است ارزشيابي مورد نظر آموزش و پرورش صرفاً تحصيلي نيست بلكه فرآيندي تحصيلي-تربيتي است.

به گفته وي، فراهم شدن زمينه افزايش سهم ارزشيابي مستمر در برخي از دروس از ويژگي‌هاي آيين‌نامه‌ جديد ارزشيابي تحصيلي- تربيتي است. ارزشيابي مستمر در برخي از دروس نظير درس اجتماعي براساس محتواي خاص خود اهميت بيشتري دارد.

مدير كل آموزش و پرورش راهنمايي تحصيلي گفت: نمره‌ تكويني در امتحانات بعد از خرداد ماه نيز تاثير دارد و از امسال دانش‌آموزان مي‌توانند از امتياز كار عملي و نمره‌ تكويني امتحانات خرداد تا زماني كه نمره قبولي بگيرند استفاده كنند.

۲ بار تك ماده در هر درس

مديركل دفتر آموزش و پرورش راهنمايي تحصيلي درباره شرايط استفاده از تك ماده گفت:هر دانش آموز دوره راهنمايي به شرطي كه معدل كل خرداد يا شهريور ماه او حداقل ۱۰ باشد ولي در يك درس نمره كمتر از ۱۰ بگيرد يا معدل كل وي حداقل ۱۲ باشد ولي در ۲ درس نمره كمتر از ۱۰ كسب كند، قبول شناخته مي‌شود.

به گفته وي، البته استفاده از اين ماده مشروط بر آن است كه نمرات دانش آموز در دورس رياضيات دوره ابتدايي و املا، انشا، قرائت و دستور زبان فارسي دوره‌هاي ابتدايي و راهنمايي تحصيلي كمتر از 7 نباشد.

فضلي خاني افزود: دانش‌آموزان مي‌توانند براساس اصلاح تبصره ۱۸ آيين نامه امتحانات براي يك درس در ۲ سال متوالي از تك ماده استفاده كنند. استفاده دانش‌آموز از مفاد اين ماده در خرداد ماه به شرط احراز بند «ج» ماده ۱۴ آيين نامه امتحانات دوره راهنمايي بلامانع است.

براساس بند« ج» ماده ۱۴ آيين نامه امتحانات دوره‌هاي ابتدايي و راهنمايي، دانش آموزي در خرداد ماه قبول شناخته مي‌شود كه نمرات سالانه او در هيچ‌يك از مواد درسي كمتر از ۳۰ نباشد.

به گفته مديركل دفتر آموزش و پرورش راهنمايي، از امسال نمره انضباط در كارنامه‌ دانش‌آموزان به‌صورت كيفي(عالي، بسيار خوب، خوب و نيازمند راهنمايي) درج مي‌شود. البته درصدي از نمره‌ انضباط دانش‌آموزان توسط اوليا داده خواهد شد.براساس آيين نامه جديد از امسال، يك نمره از نمره‌ تكويني همه دروس به والدين اوليا اختصاص داده شده است.

سؤالات امتحانات نهايي سوم دبيرستان حافظه محور نيست

مديركل دفتر سنجش و ارزشيابي تحصيلي آموزش و پرورش نيز به دانش‌آموزان سال سوم دبيرستان توصيه كرد كه به‌دنبال سؤالات حافظه محور نباشند و سعي كنند دروس خود را كاربردي بخوانند.

مهدي ناصري به مهر گفت: طبق چارچوپ نظام آموزشي وزارت آموزش و پرورش، سؤالات بايد از حافظه محوري به سمت كاربردي عميق برود تا دانش‌آموزان بتوانند با تجزيه و تحليل آن را پاسخ دهند.

ناصري اظهار داشت: امسال امتحانات نهايي سال سوم دبيرستان با دقت بيشتري در اصول طراحي سؤالات، برگزار مي‌شود.

به گفته وي نگراني دانش‌آموزان از امتحانات نهايي بي مورد است و سؤالات امتحانات نهايي به گونه‌اي طراحي مي شود كه دانش‌آموزان سطح متوسط نمره قبولي را بگيرند.

مديركل سنجش و ارزشيابي تحصيلي آموزش و پرورش تأكيد كرد: معلمان نبايد دانش‌آموزان را از امتحانات نهايي بترسانند.

پاسخ امتحانات ۳ ساعته منتشر مي شود

دانش‌آموزان دبيرستاني ۳ ساعت بعد از امتحان مي‌توانند پاسخ امتحانات را در 2 پايگاه اينترنتي به نشاني www.teo.ir و www.mns.ir ببينند.

تاريخ درج: 30 ارديبهشت 1387 ساعت 17:22 تاريخ تاييد: 30 ارديبهشت 1387 ساعت 18:39 تاريخ به روز رساني: 30 ارديبهشت 1387 ساعت 18:29
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7464]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن