تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796673454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«بلیط مفتی» کمک کرد یا هنوز فوتبال ورزش محبوب ایرانی‌هاست؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: «بلیط مفتی» کمک کرد یا هنوز فوتبال ورزش محبوب ایرانی‌هاست؟
حضور گسترده هواداران پرسپولیس آن هم در روزهایی که پرسپولیس بدتر از همیشه نتیجه می‌گیرد نشان می‌دهد که فوتبال هنوز ورزش اول این کشور است و علاقه‌مندان منحصربفرد خود را دارد.
کد خبر: ۴۸۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰ - 10 April 2015


ورزشگاه آزادی چهارشنیه یک روز استثنایی را تجربه کرد. فارغ از پیروزی شیرین پرسپولیس. جدا از اتفاقات سیاسی که این روزهای بین ایرانی‌ها و عربستانی‌ها رخ داده که موجب شده شیرینی این پیروزی در کام مردم دوچندان شود. حتی گذشته از لباس‌های پلنگی النصری‌ها که برای یک جور دهن کجی به تن کرده بودند شاید مهم‌ترین اتفاق روز گذشته آزادی را بتوان در یکصدهزارتنی دید که خودشان را در یک روز کاری میان هفته به ورزشگاه پیر پایتخت رسانده بودند.

به گزارش تابناک، دو هفته بعد از آنکه جمعیت مهاجران افغان ساکن ایران با حضور هشتاد هزارنفری در ورزشگاه آزادی و حمایت از تیم ملی امید کشورشان برای ملی‌پوشان ایران، درس بزرگی به ورزش‌دوستان ایرانی دادند حضور بی‌نظیر و مثال‌زدنی هواداران پرسپولیس در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا بار دیگر شور و نشاط را شریان‌ فوتبال کشورمان بازگرداند. این بازی طبق اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا 100 هزار تماشاگر داشت بطوری که طبقه دوم ورزشگاه و حتی راهروهای آن پر از تماشاگر نشسته و ایستاده بود.


«بلیط مفتی» کمک کرد یا هنوز فوتبال ورزش محبوب ایرانی‌هاست؟


رکورد قبلی تماشاگر نیز متعلق به خود پرسپولیس بود که در سال 2012 و در بازی مقابل الغرافه قطر که به تساوی 1-1 انجامید، 96200 نفر ثبت شده بود. بنابراین پرسپولیس در بازی مقابل النصر عربستان رکورد خودش را شکست و عنوان پرتماشاگرترین تیم قاره آسیا را همچنان حفظ کرد.

اما اینکه چرا و چگونه این همه جمعیت در ورزشگاه آزادی گرد هم آمدند سوالی است که پاسخ به آن می‌تواند برخی باورهای فوتبال ما را تغییر دهد. «فوتبال‌زدگی»، بی توجهی مردم به فوتبال داخلی، شکایت از کیفیت فوتبال داخلی و مسائل دیگری از این دست دلایلی بود که خیلی‌ها برای کاهش اقبال تماشاگران به فوتبال عنوان می‌کردند. بازی‌های معمولی لیگ ایران که غالبا با تعداد تاسف‌باری از حاضران در ورزشگاه برگزار می‌شود و دیدارهای سنتی و مهم فوتبال کشورمان هم نسبت به آمارهای قدیمی‌شان کارنامه قابل دفاعی ندارند. دربی گذشته در حضور شصت و پنج هزار تماشاگر برگزار شد و این درحالی است که سابقا برای چنین مسابقه‌ای علاوه بر یکصد هزار نفری که در ورزشگاه حضور داشتند چند هزار نفر هم پشت در می‌ماندند. بنابراین با این آمار دلایل این عده از منتقدان چندان هم بیراه نیست.


«بلیط مفتی» کمک کرد یا هنوز فوتبال ورزش محبوب ایرانی‌هاست؟


اما با همه این‌ها حضور گسترده مردم در ورزشگاه آزادی در روز گذشته نشان داد که نمی‌توان همه چیز را با یک چوب راند. پرسپولیس در یکی از اسفبارترین دوران ورزشی خود قرار دارد و اگر حرف منتقدان مدعی فوتبال‌زدگی و عدم رغبت فوتبالدوستان به بازی‌های بی‌کیفیت درست باشد که  حتی دوآتشه‌ترین تماشاگر پرسپولیس هم نباید رغبتی برای حضور در ورزشگاه داشته باشد. به نظر می‌رسد که حضور گسترده هواداران پرسپولیس آن هم در روزهایی که پرسپولیس بدتر از همیشه نتیجه می‌گیرد نشان می‌دهد که فوتبال هنوز ورزش اول این کشور است و علاقه‌مندان منحصربفرد خود را دارد. علاقه‌مندانی که در یک روز کاری از اداره خودشان را به آزادی می‌رسانند و حتی حاضرند در راه‌روها و زیر ساعت ورزشگاه‌ هم بیاستند.

نکته دیگری که در این حضور گسترده تاثیر داشت رایگان بودن بلیط‌ها بود. حسین هدایتی که به دنبال راه یافتن به هیات مدیره پرسپولیس است در ایام عید اعلام کرد که به‌عنوان عیدی به هواداران پرسپولیس تمام بلیط‌های بازی برابر النصر را خریده تا تماشاگران با خیال راحت در ورزشگاه حضور یابند. عیدی که البته نزدیک به 900 میلیون تومان روی دست عابربانک پرسپولیس خرج گذاشت ولی نتیجه‌ای عجیب داشت که حتی خود او را هم شوکه کرد.

تجربه برگزاری مراسم‌های چون روز سینمای رایگان و هجوم مردم به سالن‌ها البته نشان داد که غالبا استفاده از امکانتن رایگان با استقبال عمومی مواجه می‌شود بنا براین شاید بتوان یکی از عوامل عدم استقبال مردم از مسابقات را در قیمت بلیط‌ها و نحوه تهیه آن هم دید. البته در این میان نکات دیگری چون اولین حضور برانکو در آزادی یا استقبال مردم از اولین بازی پرسپولیس بدون درخشان هم عنوان شده که به نظر چندان منطقی نمی‎‌آید.
«بلیط مفتی» کمک کرد یا هنوز فوتبال ورزش محبوب ایرانی‌هاست؟















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن