تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797736996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاليباف: انتخابات شوراياري را مي‌توان با انتخابات شوراها همزمان برگزار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قاليباف: انتخابات شوراياري را مي‌توان با انتخابات شوراها همزمان برگزار كرد
مشاركت 2 هزار و 478 نفر شورايار در اداره 354 محله پايتخت
نویسنده : بيژن سوراني 


چهارمين دوره انتخابات شوراياري‌ها پس از فراز و نشيب‌هاي فراوان و مقاومت برخي دستگاهاي اجراي سرانجام با موافقت مسئولان وزارت كشور شوراياري‌ها رخت قانوني بر تن كرد و روز گذشته در 354 محله پايتخت و همزمان در ساير شهر‌ها با حضور شهروندان محلات برگزار شد تا مشاركت شهروندان در اداره شهر بيش از گذشته پررنگ‌تر شود.
نظارت فرمانداري بر انتخابات محلي در كنار حضور كميته‌اي از شوراي شهر بر روند انتخابات زمينه‌اي را فراهم ساخت تا شهروندان در هر محله معتمدين مورد نظر خود را در پاي صندوق آرا برگزينند در هر محله پايتخت با رأي مستقيم مردم هفت نفر عضو اصلي را انتخاب كردند تا بتوانند با مشاركت و تعامل با ساير بخش‌هاي فعال در محلات در اداره محل زندگي خود نقش‌آفريني كنند.   در اين زمينه رئيس ستاد اجرايي چهارمين دوره انتخابات شوراياري‌هاي محلات شهر تهران از راه‌اندازي قرارگاه‌هاي فرهنگي در محلات براي حل مشكلات هر محله خبر داد.  مرتضي طلايي بيان كرد:  امروز برگزاري چهارمين دوره انتخابات شوراياري‌هاي محلات تهران با برپايي هزار و 800 شعبه اخذ رأي در 354 محله برگزار شده تا اين رويداد اجتماعي و مدني بزرگ رنگ خدمت به‌خود بگيرد.  وي با بيان اينكه در هر محله مردم بايد هفت نفر را از ميان داوطلبان انتخاب كنند، افزود: اميدواريم از ابتداي سال 94 بتوانيم انتخابات دروني اين شوراياري‌ها را برپا كنيم و همچنين قرار است در مرحله دوم فرآيند تكميلي انتخاب مديران محله نيز انجام شود، به گونه‌اي كه شش نفر از اعضاي محل نيز انتخاب مي‌شوند.
رئيس ستاد اجرايي چهارمين دوره انتخابات شوراياري‌هاي محلات شهر تهران ادامه داد: با هماهنگي مركز رسيدگي به امور مساجد، يك نفر انتخاب و همچنين دو نفر از مراكز آموزشي محلات، يك نفر از اعضاي هيئت، يك نفر از اعضاي بسيج و يك نفر از كسبه انتخاب مي‌شوند.
وي با بيان اينكه سه وظيفه براي شوراياران انتخاب شده است، گفت: نيازسنجي و ارتباط با مديريت شهري و نظارت بر فعاليت مجموعه مديريت شهري و همچنين كمك به تعالي محلات از وظايف شوراياران است.
  شوراياران، چشمان شورا در محلات هستند
 همچنين رئيس شوراي شهر تهران در ستاد انتخاباتي گفت: شوراياران چشمان اعضاي شورا در محلات هستند.
وي با بيان اينكه شوراياران محلات چشمان اعضاي شوراي شهر در محلات هستند، افزود: بسياري از خبرها و پيشنهاداتي كه به اعضاي شوراي شهر مي‌شود از طريق شوراياران و مردم هستند، به گونه‌اي كه حتي در نيمه‌هاي شب تماس گرفته و از مشكلات پيش آمده در محلات خود سخن مي‌گويند.
  برگزاري انتخابات شوراياري‌ها سخت‌تر از انتخابات ملي
 عضو شوراي شهر تهران گفت: شوراياران در حوزه احصاي نيازهاي محلي و برنامه‌ريزي براي مشكلات محل، مي‌توانند فعاليت‌هاي خوبي داشته باشند. حضور شوراياران مي‌تواند فرصت‌هاي جديدي در محلات شهر تهران ايجاد و مشاركت اجتماعي را افزايش دهد.  محسن پيرهادي در خصوص علت سختي كار در راستاي برگزاري انتخابات شوراياري‌ها اظهار داشت: ساز و كار فعاليت شوراياري‌ها هنوز نوپاست و قسمتي از اين سختي كار به واسطه همين تازه كار بودن است.   وي همچنين گفت: شوراياران در حوزه احصاي نيازهاي محلي و برنامه‌ريزي براي مشكلات محل، مي‌توانند فعاليت‌هاي خوبي داشته باشند. حضور شوراياران مي‌تواند فرصت‌هاي جديدي در محلات شهر تهران ايجاد و مشاركت اجتماعي را افزايش دهد. در مجموع مي‌توان گفت با حضور شوراياران، پتانسيل مردمي موجود در محلات براي كمك‌رساني به مديريت شهري پاي كار مي‌آيد.
   اعلام نتيجه انتخابات از امروز
رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراياري‌هاي محلات شهر تهران گفت: صفر تا ۱۰۰ انتخابات شوراياري‌هاي شهر تهران قانوني است زيرا مصوبه شوراي شهر را دارد كه به تأييد فرمانداري‌هاي تهران، ري و شميرانات رسيده است.
محمد سالاري با بيان اينكه از شنبه (امروز) اعلام اسامي منتخبان چهارمين دوره انتخابات شوراياري‌هاي شهر تهران آغاز مي‌شود، افزود: ممكن است با توجه به استقبال مردم نتايج انتخابات برخي از محلات حتي به روز يك‌شنبه و روزهاي آتي نيز بكشد.
   قاليباف: شوراي محلات مي‌تواند همزمان با انتخابات شورا ها برگزار شود
شهردار تهران گفت: وظيفه شوراياري‌هاي محله اين است كه در محلات خود به وظايف‌شان عمل كنند و اگر نظر يا پيشنهادي در بحث مديريت شهري دارند به سازمان‌ها پيشنهاد دهند.  محمدباقر قاليباف پس از بازديد از ستاد اجرايي چهارمين دوره انتخابات شوراياري‌هاي شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز روز 22 اسفند متعلق به شهدا و خانواده آنهاست. اين روز را به ملت عزيز ايران عرض تبريك و تهنيت دارم.
وي از حضور پرشور مردم در انتخابات خبر داد و گفت: مردم حضور پرشور و با نشاطي در حوزه‌هاي مختلف داشته‌اند.
وي با اشاره به افزايش سه برابري تعرفه‌ها گفت: چهارمين دوره شوراياري‌ها قابل قياس با دوره سوم نيست و شوراياري‌ها به يك بلوغ فكري رسيدند و مشاركت آنها در سطح تحصيلات و تجربه نشان مي‌دهد كه شوراياري‌ها توانسته‌اند تبلور عيني مردم را در سرنوشت محلات رقم را بزنند.
وي ادامه داد: نسبت به گذشته رشد بيشتري داشته‌ايم و زماني كه شوراياري‌ سوم مي‌خواست برگزار شود برخي از افراد اساساً مي‌گفتند كه نمي‌تواند اين شوراها شكل بگيرد و همه كارها منجر به تهيه لايحه‌اي در خصوص فعاليت شوراياري‌ها شد و در نهايت پس از تصويب در شورا به تأييد فرمانداري تهران رسيد.
قاليباف گفت: تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله زيادي داريم و اعضاي شوراي محلات بر اساس قانون اساسي مي‌تواند همزمان با شوراهاي شهرها انتخاب شوند و اگر اين اتفاق بيفتد مي‌توانيم به نقطه مطلوب در شوراي محلات برسيم.  وي اظهار داشت: مهم‌ترين نقشي كه شوراياري‌هاي محلات دارند، اين است كه اولويت آنها توجه به موضوعات محلي است و در حقيقت در مقياس محله تلاش كنند و تلاش نكنند براي ساير شهر.  قاليباف گفت: وظيفه شوراياري‌هاي محله اين است كه در محلات خود به وظايف‌شان عمل كنند و اگر نظر يا پيشنهادي در بحث مديريت شهري دارند به سازمان‌ها پيشنهاد دهند.  وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا برخي از بيلبوردهاي تبليغاتي در مجاورت شعاع اخذ رأي جمع‌آوري نشده است، گفت: اين وظيفه هيئت نظارت و هيئت اجرايي بوده و چون رقابت محلي است برخي از اين كارها طبيعي است.  قاليباف تصريح كرد: طبق گزارش‌هاي هيئت اجرايي و هيئت نظارت هيچ شكايتي كه تأثيرگذار يا خلاف قانون باشد در اين انتخابات صورت نگرفته است.
وي بيان داشت: همه شوراياري‌ها با هر سليقه‌اي حتماً به اتفاق اين موضوع را قبول دارند كه شهرداري تهران و مجموعه شوراي شهر در دو دوره گذشته واقعاً ميدان را براي حضور شوراياري‌ها فراهم كرده‌‌اند.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 382]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن