تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797513409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیین رونمایی از تندیس مشاهیر گیلان در منطقه آزاد انزلی برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیین رونمایی از تندیس مشاهیر گیلان در منطقه آزاد انزلی برگزار شد انزلی - ایرنا- سازمان منطقه آزاد انزلی از تندیس هفت تن از مشاهیر گیلان با حضور خانواده آنان و جمعی از مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر استان رونمایی کرد .


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این تندیس ها شامل تندیس میرزا کوچک خان، حسین املاکی ، آیت الله العظمی بهجت فومنی ، دکتر محمد معین ، میر احمد سید فخری نژاد(شیون فومنی) ، کیومرث صابری ، سیروس قایقران از مفاخر استان گیلان است.
*تجلیل ها موجب تشویق جوانان برای تلاش
دکتر "مهدخت معین" فرزند دکتر محمد معین در آیین رونمایی در سخنانی انتخاب این هفت تن را که همگی از اشخاص محبوب و تاثیرگذار بودند، جالب توجه خواند.
وی اظهار کرد : گیلان از قدیم تا امروز مفاخر بزرگی دارد که امیدواریم به تدریج شاهد تجلیل و قدردانی از آنها و ساخت تندیسهایشان باشیم .
وی با قدردانی از این اقدام فرهنگی ارزشمند سازمان منطقه آزاد انزلی برگزاری چنین مراسمی را موجب ایجاد انگیزه در جوانان برای تلاش در زمینه های مختلف علمی ، فرهنگی ، هنری و غیره دانست .
*بنیاد شیون ایجاد شود
" حامد سید فخری نژاد " فرزند ارشد "شیون " نیز در ادامه این آیین گفت : انتخاب این بزرگان نماد تاریخ و فرهنگ ما گیلانیان است .
وی اظهار کرد : گیلان استانی فرهنگی است لیکن ما در حوزه فرهنگ بسیار غافل بوده ایم و خوشحالم که فرهنگ و فعالیتهای فرهنگی در سازمان منطقه آزاد انزلی جایگاه شایسته ای یافته است .
وی خاطرنشان کرد : توجه به این امور موجب توسعه اقتصاد فرهنگ خواهد شد .
وی در ادامه یاداور شد: 16 شخصیت گیلان نامه ای به استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان نوشتند و در خواست کردند خانه شیون خریداری و تبدیل به مرکز بنیاد شیون شود .
سید فخری نژاد افزود : متاسفانه دو تن از این بزرگان از جمله استاد خمامی از بین ما رفته اند ولی تاکنون هیچ اقدامی برای این مساله صورت نگرفته .
سید فخری نژاد در ادامه دو شعر فارسی و گیلکی از شیون را برای حاضران خواند .
*نهادینه ساختن فرهنگ قدرشناسی
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در ادامه این مراسم گفت : امروز صرفا روز رونمایی از تندیس مفاخر نیست بلکه روز قدرشناسی از زحمات کسانی است که در عرصه های مختلف علمی ، فرهنگی ، اجتماعی ، زحمت کشیده اند.
" رضا مسرور " اظهار کرد :اساس سازمان منطقه آزاد انزلی این است که بعنوان یک سازمان دولتی نقش خود را در عرصه های مختلف از جمله فرهنگی ایفا کند.
وی افزود : سازمانهای منطقه آزاد کشور ، صرفا کار نمی کند؛ همه سازمانها جزو کارهای اصلی شان کار فرهنگی است و این کار باید به نحو موثری ادامه یابد .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد : وقتی یک طرح سرمایه گذاری را هم انجام دهیم اگر فرهنگ بهره برداری نباشد با شکست مواجه می شود .
مسرور با اشاره به این که ما مفاخر بسیاری چون پرفسور سمیعی ، شهید نامجو در استان داریم خاطرنشان کرد : بنای سازمان صرفا این نیست که با این هفت تندیس کار خود را به اتمام برساند بلکه برنامه ریزی کرده ایم تا در مراحل بعدی نیز تندیس دیگر مفاخر ساخته شود .
وی با اشاره به نهادینه سازی فرهنگ قدرشناسی بعنوان اصلی ترین هدف سازمان منطقه آزاد انزلی برای این کار خاطرنشان کرد : باید از تخصص صاحب نظران برای عملیاتی کردن برنامه های فرهنگی و فرهنگسازی در امور مختلف استفاده کنیم .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی متذکر شد: باید اندیشید چگونه می توان ویژگی های برجسته این مفاخر همچون شجاعت شهید املاکی ، اخلاق مداری و افتخار آفرینی ملی سیروس قایقران و دیگر خصلتهای مهم و ارزشمند و تاثیرگذار مفاخر را مدل پردازی ، ترویج و نهادینه کرد .
مسرور در خاتمه گفت : سازمان منطقه آزاد انزلی آمادگی دارد ، در این بخش برنامه های فرهنگی گوناگونی را با استفاده از افکار و ایده های نو و موثر صاحب نظران و متخصصان امر اجرایی کند.
در ادامه مراسم استاد حسین قوامی آبکنار خواننده ترانه های فولکلور گیلان آواز زیبایی در وصف میرزا کوچک خان جنگلی برای حاضران در برنامه خواند.
* مفاخر متعلق به همه ایران هستند
"بهرام زرگری مرندی " سازنده تندیس ها هنر را ودیعه ای الهی خواند و تاکید کرد که هنرمند باید در خدمت اخلاق و معنویت باشد .
وی خطاب به جوانان گفت :به یاد داشته باشیم که همانگونه که شیخ اجل فرمود " سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز/ مرده آن است که نامش به نکویی نبرند.
این هنرمند مجسمه ساز افزود: گردهمایی هایی که در جهت تجلیل از رادمردانی که توانستند در فرهنگ و هنر و دانش این دیار تاثیر گذار باشند؛ در زندگی مردم نجیب سرزمین ما تاثیر گذار است .
وی تصریح کرد : ما بعنوان سازندگان تندیس ها وسیله ای بودیم تا این راد مردان را به جوانان بشناسانیم و ماندگار سازیم تا همگان آنان را قدر نهند .
وی با اشاره به این که فرهنگ و هنر بزرگترین حربه مردم سرزمین ما با تنوع قومی و فرهنگی است اضافه کرد : باید تلاش کنیم ما نیز برای جوانان میراثی بگذاریم که انها به سابقه تمدن و هنر خودشان افتخار کنند.
استاد زرگری مرندی در خاتمه تاکید کرد :این ستارگان تنها مختص این منطقه نیستند بلکه به تمام ایران تعلق دارند.
*گیلان سرزمین مفاخر
معاون فرهنگی ، اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز گفت : گیلان سرزمین مفاخر فراوان و سرامدان بسیاری است و ما از میان نامهای درخشان بسیار و چهره های ملی ماندگار ، نخست نام و سرگذشت 200 گیلانی را فراهم اوردیم .
" سید ضیاء الدین شفیعی " اظهار کرد : با مشورتهای فراوان از این جمع باشکوه 200 نفره نام هفت تن را برکشیدیم که هر یک نماینده کاروانی از مفاخر بودند .
وی با اشاره به ساخت تندیس ها در مدت هفت ماه توسط استاد بهرام زرگری مرندی خاطرنشان کرد : در طراحی چهره هر یک از مفاخر ، بازتابی از شخصیت تاریخی آن ها لحاظ شده است .
حضور " شاهین جنگلی " ، از نوادگان میرزا " محمد علی جنگلی " برادر میرزا کوچک خان جنگلی در مراسم رونمایی از تندیس میرزا از نکات جالب توجه این برنامه بود.ک/3
620/695


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن