تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796629980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قزوین به عنوان پایلوت طرح ملی عضویت اعضای کتابخانه های کشور در پایگاه ایران نمایه انتخاب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

قزوین به عنوان پایلوت طرح ملی عضویت اعضای کتابخانه های کشور در پایگاه ایران نمایه انتخاب شد قزوین- ایرنا- مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی نمایه گفت: قزوین به عنوان پایلوت طرح ملی عضویت اعضای کتابخانه های عمومی کشور در پایگاه ایران نمایه انتخاب شد.


به گزارش ایرنا، ˈغلامحسین نفیسیˈ روز شنبه در جلسه ای با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین افزود: در حال حاضر نمایه نشریات آنلاین در کتابخانه های سراسر کشور فعالیت دارد که با استقبال خوبی نیز مواجه شده و این طرح که استان قزوین به عنوان پایلوت آن انتخاب شده این امکان را به کتابخانه های عمومی می دهد که تمامی اعضای خود را به سهولت عضو این پایگاه نمایند.
وی اظهارکرد: موسسه نمایه با هدف در دسترس قرار دادن مقالات و متون نشریات علمی و تخصصی برای محققان و پژوهشگران به فعالیت می پردازد که در این راستا برنامه ریزی هایی نیز برای ارتقای سطح خدمات و فعالیت های خود دارد که در مسیر دستیابی به این مهم از همکاری و حمایت کتابخانه ها استقبال می کند.
نفیسی خاطرنشان کرد: موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی نمایه زیر نظارت نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کنار تجربه طولانی تولید محصولات نرم افزاری مختلف از سال 1369 ابتدا در قالب چاپ نشریه فهرست مقالات نشریات و سپس از سال 1376 در قالب محصولات نرم افزاری به نمایه سازی مقالات با متن در حوزه فرهنگی، علمی و پژوهشی به ارایه خدمات می پردازد.
وی اضافه کرد: هم اکنون صدها مرکز فرهنگی، علمی و پژوهشی و در حدود سه هزار کتابخانه عمومی قابلیت دسترسی به بانک ارزشمند نمایه نشریات را دارند و این پایگاه که یکی از تخصصی ترین مجموعه های نمایه سازی مقالات کشور را ایجاد و روزانه دهها عنوان مقاله، نقد و گفت وگوی مندرج در نشریات کشور را به شکل تخصصی نمایه سازی و در قالب بانک اطلاعاتی دسترس پذیر می سازد.
این مسوول در ادامه گفت: پایگاه اینترنتی ایران نمایه بزرگترین آرشیو مقالات نشریات فارسی زبان کشور از سال 57 تاکنون را در بر می گیرد که این پایگاه دارای دو هزار و 712 عنوان نشریه و شامل بیش از 82 هزار موضوع در زمینه های مختلف می باشد.
وی اعلام کرد: این پایگاه دارای بیش از یک و نیم میلیون مقاله تمام متن فارسی و امکاناتی همچون جستجوی ساده پیشرفته چند فیلدی الفبایی است.
نفیسی با اشاره به اینکه ثبت نام و جستجوی عناوین در این پایگاه رایگان است، یادآور شد: مقالات این پایگاه از بین تمامی نشریات دارای مجوز از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی با درجه علمی پژوهشی و علمی ترویجی و تخصصی عمومی توسط کارشناسان متخصص و اصلاح نامه های تخصصی نمایه سازی می گردد و زمینه دسترسی پژوهشگران به منابع مختلف را فراهم می سازد.
نفیسی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 21 هزار کاربر از خدمات ایران نمایه استفاده می کنند، گفت: امیدواریم با همکاری خوب استان قزوین در مسیر توسعه خدمات رسانی به مخاطبان موفق تر ظاهر شویم.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: استان قزوین از پیشتازان استفاده از نرم افزار نمایه در کشور بوده است که هم اکنون نیز افتخار همکاری بیشتر با موسسه فرهنگی نمایه نصیب ما شده است .
ˈاحمد دولتیˈ افزود: کتابخانه های عمومی استان قزوین نیز همکاری و فعالیت خوبی در زمینه نمایه نشریات داشته اند که کتابخانه عمومی آیت الله شیخ محمد عاملی شهر شال، کتابخانه شهید بهشتی تاکستان و کتابخانه سالک قزوینی محمودآباد به ترتیب بالاترین آمار استفاده از نمایه نشریات تحت وب را به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: کتابخانه های عمومی استان قزوین همواره از برترین و جدیدترین تجهیزات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه کتاب و کتابخوانی برخوردار بوده اند که این امر سبب شده به عنوان پایلوت در برنامه های مختلف فرهنگی امکان همکاری داشته باشیم.
مجموع مقالات پایگاه نمایه در قالب پایگاه اینترنتی ایران نمایه www.irannamaye.ir برای تمامی فارسی زبانان قابل دسترسی است.
7389/ 614
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن