تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797712471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث سه پاسگاه در زیستگاه‌های سمندر لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: احداث سه پاسگاه در زیستگاه‌های سمندر لرستان
این گلایه زمانی معنا می‌یابد که بدانیم جمعیت بالغ این گونه هزار عدد تخمین زده شده است، حال آنکه چند روز پیش خبر یافتن سی عدد از آن در بساط دست فروشان پایتخت رسانه‌ای شده و اکنون می‌شنویم که در گشت‌زنی‌های روز گذشته یگان حفاظت محیط زیست استان تهران، 82 سمندر لرستانی دیگر هم یافت شده است.
کد خبر: ۳۸۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۲ - 10 March 2014




هنوز بیست و چهار ساعت از انتشار گزارشی درباره تشدید خطر انقراض سمندر لرستانی و گلایه به سازمان محیط زیست بابت پایش نکردن زیستگاه این گونه منحصر به فرد در ماه های پایانی سال نمی‌گذرد که با خبر شدیم چنین اقدامی در دستور کار مسئولان منطقه قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، محمدحسین بازگیر، مدیرکل محیط زیست لرستان از احداث سه پاسگاه در مناطق زیستگاهی سمندر لرستان خبر داد و گفت: سمندر لرستانی گونه‎ای اندمیک است که در خطر انقراض قرار دارد و قاچاق، خرید و فروش آن، به ویژه در این موقع از سال بر اهمیت موضوع افزوده است. به همین خاطر احداث سه پاسگاه سیار و ثابت در مناطق تحت حفاظتی سمندر منظور شده است.

به گزارش ایسنا، بازگیر افزود: علاوه بر دایر کردن این پاسگاه‌ها، به‎ منظور جلوگیری از انتقال آن در مسیر راه‎آهن خوزستان، آموزش‎هایی به پلیس راه‎آهن و مردمان بومی مناطق داده شده است.

مدیرکل محیط زیست لرستان با بیان این نکته که آموزش در سطح مدارس شهرها و پایش روزانه بازارها از دیگر اقدامات این سازمان در این باره است، گفت: امید است با بررسی هر چه بیشتر مسیر جاده‎های ماشین‎رو، فرودگاه‎ها و... از قاچاق سمندر لرستانی ممانعت و کاهش چشمگیری در اقدامات قضایی به وقوع بپیوندد.

تقدیر و تشکر و گلایه «تابناک»

اینکه مسئولان استانی پایش زیستگاه های سمندر لرستانی را برای جلوگیری از چرخه صید و فروش در دستور کار قرار داده‌اند، اقدامی قابل تقدیر و چه بسا موثرترین راه برای حفاظت و حراست از نسل این گونه زیبا و کمیاب است اما چرا این اقدام زودتر در دستور کار ایشان قرار نگرفته، جای گلایه را باز می‌گذارد.

این گلایه زمانی معنا می‌یابد که بدانیم جمعیت بالغ این گونه هزار عدد تخمین زده شده است، حال آنکه چند روز پیش خبر یافتن سی عدد از آن در بساط دست فروشان پایتخت رسانه‌ای شده و اکنون می‌شنویم که در گشت‌زنی‌های روز گذشته یگان حفاظت محیط زیست استان تهران، 82 سمندر لرستانی دیگر هم یافت شده است.





























اسماعیل میرانزاده، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اعلام این خبر می‌گوید: روز دوشنبه (19 اسفند ماه) طی گشت و پایش سطح شهر تهران موفق به کشف و ضبط تعداد 82 عدد سمندر لرستانی، 45 عدد لاک پشت خزری، 30 حلقه مار و 40 عدد لاک پشت اروپایی از متخلفانی شدیم که اقدام به فروش آنها کرده بودند.

ناگفته پیداست که این اخبار تنها بخشی از تجارت شوم سمندر لرستانی را نشان می‌دهند و تعداد سمندرهایی که خرید و فروش شده و یا در مسیر صید یا حمل و نقل تلف شده اند، بیش از این اعداد است

اینجاست که می‌توان بعد از تشکر از مسئولان محیط زیست بابت تلاشی که برای جبران مافات صورت می‌دهند، گلایه کرد که چرا زودتر دست به کار نشدند؟






مطالب مرتبط
عید ما عزای این گونه‌‌ در خطر انقراض است!









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن