تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796623147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش‌بيني افزايش 10 درصدي ورود زائران نوروزي به مشهد مقدس در مقايسه با سال گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ اسفند ۱۳۹۲ (۱۴:۳۴ب.ظ)
معاون هماهنگي امور زائران استانداري خراسان رضوي خبر داد: پيش‌بيني افزايش 10 درصدي ورود زائران نوروزي به مشهد مقدس در مقايسه با سال گذشته معاون هماهنگي امور زائران استانداري خراسان رضوي گفت: با توجه به سير فزاينده ي اقبال براي زيارت حضرت رضا(ع)، پيش بيني مي شود شاهد افزايش 10 درصدي ورود زائران در ايام نوروز در مقايسه با سال گذشته باشيم.
به گزارش خبرگزاري موج از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، محمدمهدي اعلايي در برنامهي زنده‌ي گفتگوي ويژه‌ي خبري شبکه‌ي خراسان رضوي، با بيان اين مطلب اظهار داشت: آمارهاي رسمي نشان مي دهد در بازه ي زماني 25 اسفند 91 تا 13 فروردين ماه سال جاري 10 ميليون و 520 هزار زائر وارد استان شده اند که اين رقم در مقايسه با مدت مشابه آن 7 درصد رشد داشته است.
وي افزود: با توجه به اهتمام مردم شريف ايران براي حضور در آغازين روزهاي سال در بارگاه ملکوتي حضرت رضا(ع) و تبرک و تيمن جستن از اين امام همام، حضور مقام معظم رهبري در مشهد مقدس و ديدار عمومي معظم له با مردم و همچنين تقارن نوروز با ايام فاطميه، امسال شاهد ورود تعداد بيشتري از زائران خواهيم بود.
معاون هماهنگي امور زائران استانداري خراسان رضوي با بيان اينکه علاوه بر 224 هزار تخت اقامتگاهي در دو هزار و 757 واحد اقامتي رسمي و شناسنامه دار، منازل شخصي ساماندهي شده، مدارس، مساجد، حسينيه ها وکمپ ها نيز آماده ي پذيرايي از زائران و مسافران در اين ايام هستند؛ گفت: با همکاري تمام دستگاههاي اجرايي، مشهد مقدس و استان خراسان رضوي آمادگي کامل براي استقبال از زائران را دارد.
اعلايي تصريح کرد: طبق سنوات هر سال ستاد هماهنگي خدمات سفر در کشور همزمان با ايام نوروز فعال مي شود که اين ستاد در خراسان رضوي به جهت ورود زائر در تمام فصول سال، علاوه بر مرکز استان در شهرستان ها نيز به صورت دائمي فعاليت مي کند.
وي خاطر نشان کرد: تامين ارزاق عمومي و مايحتاج زائران، ساماندهي اسکان و تامين امنيت آنان از جمله مواردي است که در کنار تسهيل در تردد درون و برون شهري، حمل و نقل و ساير موارد مرتبط با زائران در اين ستاد برنامه ريزي مي شود.
معاون هماهنگي امور زائران استانداري خراسان رضوي به فعاليت مضاعف ناوگان حمل و نقل ريلي، جاده اي و هوايي استان در ايام نوروز اشاره کرد و گفت: 50 درصد ظرفيت ناوگان ريلي کشور در خدمت زائران حضرت علي بن موسي الرضا(ع) قرار دارد و شاهد افزايش قابل توجه تعداد پروازها در فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد و تردد چشم گير ناوگان حمل و نقل عمومي در محورهاي استان خواهيم بود.
اعلايي گفت: به مدد حضور موثر پليس راهور و پليس راه در محورهاي مواصلاتي به مشهد مقدس شاهد کاهش حوادث جاده اي از 173 مورد در سال 91 به 155 مورد در سال 92 و آمار تلفات نيز از 31 مورد در سال گذشته به 11 مورد در سال جاري بوده ايم.
وي افزود: تمام اين موارد در کنار خدمت رساني به مجاوران که بالغ بر سه ميليون نفرهستند؛ مي باشد.
معاون هماهنگي امور زائران استانداري خراسان رضوي با تاکيد بر ملي و فراملي بودن شهر مشهد گفت: از مجموع سه ميليون و 400 هزار نفر گردشگري که در سال جاري وارد کشورمان شده اند، 5/1 ميليون نفر آنان براي زيارت به مشهد مقدس مشرف شده اند.
اعلايي با اشاره به تصويب ماده ي 12 قانون برنامه ي پنجم توسعه و اعتبارات زيارت تصريح کرد: طبق اين ماده ي قانوني اعتباراتي براي ساماندهي موضوع زيارت در کشور پيش بيني و کارگروه ملي زيارت نيز تشکيل شده است.
وي ادامه داد: اعتباراتي که تاکنون به خراسان رضوي اختصاص يافته بر اساس سرانه ي جمعيت بوده و سرانه ي زائر و هزينه هايي که به مشهد و استان تحميل مي شود در هيچ کجاي آن ديده نشده است که بايد از طريق ظرفيت نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و مسوولان استان اين مهم پيگيري و محقق شود.
وي در پايان با تاکيد بر توزيع سفر در ايام سال و اجراي طرح مبدا تا مبدا گفت: اگر بتوانيم براي ورود زائران به مشهد مقدس از مبدا و در قالب کاروان هاي مشخص، در طول سال برنامه ريزي کنيم، شاهد ارتقاي سطح خدمت رساني به آنان و استفاده ي مطلوب از فيض معنوي حضور در مشهد مقدس خواهيم بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن