تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796936728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبير شوراي پژوهشي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم خبر داد7 درصد نوجوانان معتاد به فضاي مجازي/ 42 درصد در معرض اعتياد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبير شوراي پژوهشي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم خبر داد7 درصد نوجوانان معتاد به فضاي مجازي/ 42 درصد در معرض اعتياد
دبير شوراي پژوهشي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم گفت: يافته‌هاي يك تحقيق نشان مي‌دهد 51 درصد نوجوانان و جوانان اصلاً معتاد به دنياي مجازي نيستند، اما 42 درصد از آنان در معرض اعتياد و 7 درصد از آنان معتاد هستند.


مسيح علي پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اعلام اين خبر اظهار داشت: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم پنج طرح پژوهشي انجام شده خود در موضوعات مختلف را در نمايشگاه پژوهش، اشتغال و توسعه كار آفريني معرفي كرده است.

وي شناسايي نيازهاي فرهنگي زايران اماكن مقدسه قم را يكي از اين طرح‌ها دانست و توضيح داد: اين طرح پژوهشي با هدف شناسايي نيازهاي فرهنگي زايران اين اماكن و اولويت بندي آنها، با حمايت و نظارت واحد پژوهش اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، توسط احمد نيكزاد انجام گرفته است كه اين طرح با اولويت بندي نيازها برحسب ميزان فاصله بين وضعيت موجود و مطلوب و شناخت رابطه بين اولويت بندي نيازهاي فرهنگي با ويژگي‌هاي جمعيتي ايران(جنسيت، گروه سني، وضعيت تأهل، اشتغال، ميزان تحصيلات و محل سكونت) به اتمام رسيده است.

علي پور در خصوص احكام جشن و شادماني در اسلام كه ديگر طرح پژوهشي اين اداره كل است، گفت: در اين پژوهش عنوان شده كه قدمت جشن و شادماني به قدمت حضور بشر در كره خاكي است و در شرايط خاصي بر انسان عارض مي‌شود كه موجب شادي او مي‌شود كه اسلام نيز به اين نياز فطري بشر توجه كرده است، به همين منظور در اين نوشتار سعي شده ضمن معرفي جشن و شادماني و معرفي جايگاه آن در دين مبين اسلام به مشروعيت آن از منظر آيات قرآن و احاديث ائمه معصومين (ع) پرداخته شود.

بررسي توسعه فرهنگي زنان قم، سومين طرح پژوهشي است كه اين پژوهشگر در توضيح آن گفت: جامعه آماري اين تحقيق را زنان شهري 18 تا 65 ساله ساكن در چهار شهر قم، قنوات، كهك و جعفريه در استان قم تشكيل داده‌اند كه بر اساس نتايج، مهمترين عوامل موثر بر توسعه فرهنگي زنان در اين استان به ترتيب اهميت، پايگاه اقتصادي و اجتماعي زنان، نوگرايي، سرمايه اجتماعي، متغيرهاي الگويي و همچنين باورهاي جنسيتي سنتي مشخص شد.

دبير شوراي پژوهشي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم بررسي ميزان و نوع اعتياد مجازي (اينترنت و گيم نت) در بين نوجوانان و جوانان قم را مورد توجه قرار داد و بيان كرد: امروزه اينترنت و بازي‌هاي كامپيوتري در اقصي نقاط دنيا نفوذ كرده‌اند، به همين منظور با رواج هر تكنولوژي پيامد مثبت و منفي آن نيز در جامعه رواج پيدا مي‌كند. پديده اعتياد مجازي به عنوان پيامد منفي استفاده از اينترنت و گيم نت حدود چند سالي است كه در برخي از كلانشهرهاي كشور رواج داشته و از اين رو توسعه روزافزون آنها مشكلاتي براي فرد، خانواده و جامعه به همراه داشته است.

وي اضافه كر: در اين راستا هدف اصلي اين پژوهش بررسي ميزان اعتياد مجازي (اينترنت و گيم نت) در بين نوجوانان و جوانان نواحي شهري استان قم و عوامل موثر بر آن به عنوان يك موضوع و يا حتي يك مسئله فرهنگي و اجتماعي بود كه يافته‌هاي تحقيق نشان مي‌دهد 51 درصد نوجوانان و جوانان اصلاً معتاد به دنياي مجازي نيستند اما 42 درصد از آنان در معرض اعتياد و 7 درصد از آنان معتاد هستند.

علي پور در خصوص زمينه‌ها و پيامدهاي اجراي مراسم چهارشنبه‌سوري به عنوان پنجمين طرح پژوهشي انجام شده توسط اين اداره كل اظهار داشت: در سال‌هاي اخير «چهارشنبه‌سوري» به موضوعي جنجال‌برانگيز و با تبعات مختلف فرهنگي، اجتماعي، سياسي و امنيتي تبديل شده و توجه بسياري از پژوهشگران و كارشناسان را به خود جلب كرده است و در اين ميان وجود ديدگاه‌هاي متفاوت و گاه متعارض در مورد اصل چهار‌شنبه‌سوري و چگونگي پرداختن نهادها و سازمان‌هاي مختلف دولتي و غيردولتي به اين موضوع و همچنين نبود تحليل‌هاي دقيق و علمي درباره زمينه‌ها و عوامل احياي دوباره مراسم چهارشنبه‌سوري در كشور، مانع اتخاذ سياستي جامع و همه‌جانبه در زمينه اين پديده اجتماعي شده است، به همين منظور اين اداره كل به سفارش شوراي فرهنگ عمومي و با حمايت استانداري قم از اواخر سال 1386 انجام پژوهشي گسترده را درباره زمينه‌هاي شكل‌گيري و پيامدهاي چهارشنبه‌سوري با دو گرايش پژوهش نظري و ميداني در دستور كار خود قرار داد.

اين پژوهشگر در ادامه به پژوهش‌هاي در دست انجام اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم اشاره كرد و اظهار داشت: در طرح بررسي مسائل و مشكلات اجتماعي قم قرار است نقش عوامل فردي، محيطي و همچنين عوامل اجتماعي در بروز آسيب‌هاي اجتماعي در قم مورد توجه قرار گيرد.

علي پور در خصوص بررسي گذران وقت و اوقات فراغت در قم به عنوان ديگر طرح پژوهشي در دست انجام، اظهار داشت: اين پژوهش براي استفاده بهينه از اوقات فراغت و ريشه يابي علل عدم استفاده صحيح از اوقات فراغت در كودكان، نوجوانان و جوانان صورت مي‌گيرد.

وي همچنين در توضيح طرح بررسي ميزان مطالعه مردم قم عنوان كرد: در اين پژوهش تلاش مي‌شود افزون بر برآوردي از سرانه مطالعه در شهر قم كه هدف اصلي آن است به موارد ديگري از جمله دلايل پايين بودن ميزان مطالعه در بين افراد كم مطالعه، منابع و موضوع‌هاي مورد مطالعه، راهكارهاي افزايش مطالعه و... نيز پرداخته شود.

دبير شوراي پژوهشي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم بررسي و ارزيابي بسترهاي برگزاري هفته فرهنگي قم در ساير كشورها را ديگر طرح پژوهشي در دست اقدام دانست و افزود: محوري‌ترين مبناي اين تحقيق بررسي بسترها و ظرفيت‌هاي استان قم براي برگزاري هفته فرهنگي در كشورهاي ديگر بوده و در اين اقدام، تفاوت‌هاي فرهنگي، نيازها و سلايق و علايق كشور هدف، بازخوردها، توالي و تبعات ديپلماتيك و فرهنگي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

وي در توضيح يكي ديگر از پژوهش‌هاي در دست انجام اين اداره كل با عنوان بررسي ميزان و علل گرايش به برنامه‌هاي خبري و تلويزيوني بيگانه گفت: اين تحقيق در پي بررسي اين مسئله است كه ميزان گرايش به برنامه‌هاي خبري و تلويزيوني بيگانه در ميان شهروندان قمي چيست و علل اين گرايشات كدامند؟

انتهاي پيام/2258/خ40

جمعه 6 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن