تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796817288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايراني‌ها اولين مردمي بودند كه بين عربيت و اسلام تفكيك قائل شدند/ حادثه 11 سبتامبر اوج وحشي‌گري به نام دين است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ايراني‌ها اولين مردمي بودند كه بين عربيت و اسلام تفكيك قائل شدند/ حادثه 11 سبتامبر اوج وحشي‌گري به نام دين است
بوشهر - خبرگزاري مهر: دستيار ارشد رئيس جمهور در امور اقليت‌هاي مذهبي گفت:ايراني‌ها با زور شمشير مسلمان نشدند و انوار هدايت الهي ايراني‌ها را مسلمان كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علي يونسي صبح پنجشنبه در يادواره شهيد صادق گنجي در برازجان با تسليت به مناسب ارتحال پيامبر(ص) اظهار داشت: ارتحال پيامبر براي همه مسلمانان و صحابه پيامبر شديدا نگران‌كننده است و شخص پيامبر نيز همواره نگران اين موضوع بوده است كه بعد از ايشان چه بلايي بر سر مسلمين مي‌آيد.

وي با بيان اينكه در سوره‌هاي متعدد براي تخفيف اين نگراني آياتي نازل شده است، بيان داشت: در سوره كوثر و آيات پاياني سوره اسرا اين آيات را مي‌توانيم ببينيم و همه اين آيات حكايت از آن داشت كه آينده مسلمانان چه مي‌شود.

اسلام با شمشير پيشرفت نكرد و با اخلاق پيشرفت كرد

يونسي افزود: 23 سال از حيات پربركت پيامبر با رنج‌ها و قحطي‌ها و مشكلات فراوان مسلمانان حيات اسلامي را حفظ كردند و مسلمانان اين اميد را داشتند كه در پناه وجود پبامبر اكرم(ص) حيات اسلامي خود را حفظ خواهند كرد و در تمام اين سال‌ها در داخل جامعه كوچك و محدود مسلمين هيچ مشكل مهم داخلي وجود نداشت و يك جامعه هماهنگ و هم‌سو و هماهنگ و مطيع پيامبر اسلام بودند.

دستيار ارشد رئيس جمهور در امور اقليت‌هاي مذهبي ادامه داد: شرايط در مدينه و مكه با هم تفاوت داشت و مسلمين هر گاه مشكلي داشتند به پيامبر مراجعه مي‌كردند.

وي با بيان اينكه اسلام با شمشير پيشرفت نكرد و با اخلاق پيشرفت كرد، بيان داشت: آنچه كه سبب شده بود تا جامعه كوچك اسلامي انسجام داشته باشد، قدرت شمشير نبود، زور نبود و آنچه كه جامعه اسلامي را متحد و قوي و پابه‌ميدان نگه داشته بود اخلاق پيامبر بود.

ادعاي مسلمان شدن ايرانيان با شمشير اهانت به اسلام و ايراني‌ها است

يونسي اضافه كرد: شمشير اسلام موانع را برداشت، گردن فرازان مستكبر مقابل پيامبر با شمشير برداشته شدند ولي هيچ مسلماي با شمشير مسلمان نشد و اخلاق و رفتار اسلام و مسلمين، اسلام را به پيش برد.

وي تاكيد كرد: متاسفانه برخي افراد مي‌گويند كه ايراني‌ها با زور شمشير مسلمان شدند، اين موضوع اهانت به اسلام و ايراني‌ها است؛ سپاه شاهنشاهي ايران در مقابل سپاه اسلام شكست خورد ولي ايراني‌ها با زور شمشير مسلمان نشدند و ايراني‌ها در معرض انوار اسلام و هدايت الهي قرار گرفتند و مسلمان شدند و در مراحل بعدي نيز خودشان پرچمدار اسلام شدند.

ايراني‌ها اولين مردمي بودند كه بين عربيت و اسلام تفكيك قائل شدند

دستيار ارشد رئيس جمهور در امور اقليت‌هاي مذهبي تصريح كرد: تمدن بزرگ اسلامي بر پايه دانش و تجربه و هوش ايرانيان شكل گرفت و ايراني‌ها اولين مردمي بودند كه بين عربيت و اسلام تفكيك قائل شدند و اسلام ناب را از عرب‌ها جدا كردند و حاكميت عرب را برچيدند و بالاخره اسلام اصيل و ناب را انتخاب كردند و مروج اسلام شدند.

وي به نشست خود با يكي از علماي سنت اشاره كرد و افزود: اين عالم سني مي‌گفت كه ما اگر نماز بخوانيم و به اهل بيت سلام نكنيم، نمازمان كامل نيست و اعتقاد به اهل بيت جزو اخلاق همه مسلمين است.

لزوم توجه ويژه به اخلاق اسلامي از سوي همه كارگزان نظام/ مردم‌داري عيب نيست

يونسي در ادامه بر لزوم توجه ويژه به اخلاق اسلامي از سوي همه كارگزان نظام تاكيد كرد و خاطرنشان ساخت: همه بايد از پائين‌ترين جايگاه تا بالا كار آنها حفظ اسلام باشد.

وي با بيان اينكه روحاني و مدير و مسئول بايد توجه داشته باشند كه مردم داري عيب نيست، افزود: نبايد دروازه‌هاي ورود ديني و اخلاقي را محدود كنيم و با تنگ‌نظري و نابردباري و تكبر و اخلاق ضد ديني كه ربطي به اسلام و اهل بيت ندارد، در دين انحراف ايجاد كنيم.

در حال حاضر به وحدت بيش از نان نياز داريم

دستيار ارشد رئيس جمهور در امور اقليت‌هاي مذهبي با بيان اينكه در حال حاضر به وحدت بيش از نان نياز داريم، اضافه كرد: رفتارهاي تنگ‌نظر به نام وهابيت و سلفي و تكفيري و .... بلاي جان جهان اسلام است و اين بلاها جهان را تهديد مي‌كند و دنيا از اين ناامني‌ها رنج مي‌برد.

وي تاكيد كرد: اينكه عده‌اي هواپيمايي را با تعدادي مسافر كه معلوم نيست كي هستند را بربايند و به ساختماني بزنند كه معلوم نيست چه كساني در ان حضور دارند از اين نوع رفتار ها است.

حادثه 11 سبتامبر اوج وحشي‌گري به نام دين است

يونسي با بيان اينكه حادثه 11 سبتامبر اوج وحشي‌گري به نام دين است، خاطرنشان ساخت: آدم‌كشي به نام اسلام و شيعه و سني و يهودي و مسيحي و . . . هر جا كه صورت بگيرد، ضد بشري است؛ مانند قتل عام يهودي‌ها و كشتار مسيحيان و ديگر آدم‌كشي‌ها.

وي ادامه داد: هر نفسي محترم است و هر انساني چون كه انسان است مكرم است و همه انسان‌ها قابل تكريم و احترام هستند و هيچ‌كس و هيچ قدرتي حق ندارد به خاطر مخالفت با عقيده كسي او را بكشد.

دستيار ارشد رئيس جمهور در امور اقليت‌هاي مذهبي اضافه كرد: 23 سال از شهادت شهيد گنجي مي‌گذرد و هنوز نام او را زنده نگه داشته‌ايم و بعد از هزار سال از امام حسين(ع) مي‌گوئيم چرا كه قيام امام حسين بيانگر انحرافي بود كه بين مسلمانان ايجاد شد و امام حسين با مظلوميت خود اين موضوع را به بهترين شكل بيان كرد.

وي گفت: صادق گنجي سفير فرهنگي است، مطهري دانشمند فرهنگي است و صدها دانشمند ديگر كه كشته شدند چرا كه برخي اعتقاد داشتند كه چون عقيده آنها با هم مخالف است بايد كشته شوند.

مشكلات فرهنگي تنها يك راه دارد و آن هم گفتگو و صحبت است

يونسي اذعان داشت: امروز در كشورهاي منطقه در هر جا كه احساس ناامني وجود دارد مانند عراق و سوريه و پاكستان و افغانستان، اگر دشمن ميلياردها دلار هم خرج مي‌كرد كه ما را به جان هم بياندازد، نمي‌توانست اينگونه كه عده‌اي به نام دين و دين‌داران اين كار را دارند انجام مي‌دهند.

وي با بيان اينكه مشكلات فرهنگي تنها يك راه دارد و آن هم گفتگو و صحبت است، تصريح كرد: اختلافات ما در داخل تا يك حدي طبيعي است و بايد باشد و خدا هم نخواسته است كه همه به يك صورت فكر كنن و يكسان بيانديشند و خدا به خلقت اينگونه انسان‌ها به خود مدال داده است.

دعواهاي سياسي بايد با گفتگو حل شود/ جناح‌هاي سياسي مناظره كنند ولي تخريب نكنند

دستيار ارشد رئيس جمهور در امور اقليت‌هاي مذهبي با بيان اينكه دعواهاي سياسي بايد با گفتگو حل شود، بيان داشت: نابردباري‌هاي سياسي از آن ما نيست و حرف‌ها را بايد گوش داد و آمد و رفت كرد؛ دعواهايي كه امروز وجود دارد به خاطر عدم ارتباط است.

وي تاكيد كرد: جناح‌هاي سياسي بايد در محيط‌هاي سياسي مناظره كنند ولي تخريب نكنند و محترمانه و مودبانه با هم گفتگو كنند و همه حرف‌ها زده شود و همه بشنوند و بهترين را انتخاب كنيد.

يونسي افزود: همه انسان‌ها به طور فطري به دنبال حق هستند و بايد اختلافاتمان را با منطق و مذاكره و منطق جل كنيم؛ نه با قهر و توهين و تخريب. بايد قدرت نقدپذيري خود را بالا ببريم و عادت كنيم كه به مخالفين خود احترام بگذاريم.

دشمن‌تراشي بدترين روش براي امنيت يك كشور است

وي تصريح كرد: برخي افراد اعتقاد دارند كه افراد يا دست ما هستند و يا دشمن ما هستند ولي ما در كنار دوست و دشمن، مخالف هم داريم و تعريف دشمن و مخالف با هم متفاوت است، اديان مختلف با هم مخالف هستند و دشمن هم نيستند و اخلاف را در بين علماي يك دين و مذهب نيز مي‌بينيم ولي اين دشمني نيست.

دستيار ارشد رئيس جمهور در امور اقليت‌هاي مذهبي خاطرنشان ساخت: سياست دشمن‌تراشي بدترين روش براي امنيت يك كشور است و امنيت تنها با سياست‌هاي جذبي امكان پذير است و بايد دايره دوستان را گسترش دهيم و دايره دوستان را كم كنيم.

وي بيان داشت: آنچه در دنياي تكفيري‌ها مي‌گذرد اين است كه مي‌گويند ايراني ها و شيعه‌ها دشمن ما هستند و توهمي دارند كه ايراني‌ها قرآن‌شان با ما متفاوت است كه اين موضوعات نگراني‌هاي زيادي را ايجاد مي‌كند.

يونسي افزود: شهيد گنجي به پاكستان نرفته بود كه بجنگد و تنها هدفش ترويج اسلام و اخلاق و قرآن بود ولي آنها نمي‌خواستند اين پيام ترويج يابد و نمي‌خواستند صداي شهيد صادق گنجي شنيده شود و او را به شهادت رساندند.

كد خبر: 2202846

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۵ - ۱۵:۲۲

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن