تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797805723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موافقت دولت با انتقال مركز سياسي كشور از تهران


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: موافقت دولت با انتقال مركز سياسي كشور از تهران
* دولت با اصل انتقال مركز سياسي كشور از تهران موافق است، اما بايد مسئله تامين منابع مالي و بازه زماني آن در مطالعات دقيقي، مشخص شود.

به گزارش خبرنگار اطلاعات، محمد باقر نوبخت سخنگوي دولت كه ديروزپس از جلسه هيات وزيران به همراه دوتن از وزرا در جمع خبرنگاران حضور يافته بود با بيان اين مطلب از موافقت هيات وزيران با دو برابر شدن حق مسكن كارگري خبر داد و اظهار داشت: اين مبلغ از 10 هزار تومان به 20 هزار تومان در ماه افزايش يافت. همچنين در اين جلسه حق حضور نمايندگان كارگران در مراجع حل اختلاف كارگري با افزايش 5/2 برابري از 8000تومان به 20 هزار تومان رسيد.

نوبخت همچنين در مورد تبصره ذيل ماده 68 قانون مديريت خدمات كشوري اظهار داشت: دستگاههاي اجرايي براساس اين تبصره در صورت داشتن اصلاح ساختار و در نتيجه صرفه‌جويي ايجاد شده مجاز هستند اين صرفه‌جويي را در زمينه افزايش فوق‌العاده شغل كاركنان خود استفاده كنند. در اين زمينه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي توانست از امكان اين تبصره استفاده كند و فوق‌العاده شغل كاركنان خود را افزايش دهد كه هيات وزيران با اين امر موافقت كرد.

سپس رحماني فضلي وزير كشور با اشاره به انتقال مركز سياسي كشور از تهران به مكان ديگر كه كليات آن در مجلس تصويب شد، گفت: اين امر در كشور سابقه ديرينه دارد و از 20 سال قبل در وزارت مسكن وقت، وزارت كشور و شوراي عالي امنيت ملي مطالعات جدي در اين زمينه انجام شده است.مجموعه مطالعات تاكنون نفس انتقال بخشي از فعاليتهاي مركز را به مناطق مختلف تائيد مي‌كند، اما اينكه درچه بازه زماني و چه منابع مالي بايد براي آن در نظر گرفته شود، هنوز به جمع‌بندي نهايي نرسيده است.

وي افزود: وقتي اين مسائل در قالب طرح گنجانده مي‌شود، هم ابعاد مالي آن مفقود است و هم مباحث كارشناسي نمي‌تواند كامل باشد. بنابر اين در جلسه هيات دولت مقرر شد وزارت راه و شهرسازي با همكاري ساير دستگاهها بقيه كار مطالعات را انجام دهند و دولت هم همكاري جدي خواهد داشت تا با جمع‌بندي نظرات انجام شده با مجلس به راه حل مناسبي برسيم.

در ادامه نوبخت در مورد منابع مالي لايحه بودجه 93 گفت: اين منابع از سه عدد شكل مي‌گيرد. جزء اول آن منابع درآمدي است كه معطوف به ماليات است. در لايحه بودجه 93 پيش‌بيني شده كه منابع مالياتي 4هزار ميليارد تومان نسبت به سقف 51هزار ميليارد تومان مورد توافق، افزايش يابد تا بتوانيم هزينه‌هاي جاري را از درآمدهاي مالياتي تامين كنيم.

وي در مورد جزء دوم اظهار داشت: منابع حاصل از واگذاري دارائيهاي سرمايه‌اي (نفت) نسبت به سال گذشته 8هزار ميليارد تومان افزايش نشان مي‌دهد كه برخي تصور مي‌كنند اين عدد فقط مربوط به نفت است، در صورتيكه رقم مزبور خود چند بعد دارد. يك بعد مربوط به ميزان فروش نفت و ميعانات گازي است. در بودجه 93 ميزان فروش نفت به اندازه بودجه سال 92 و يك ميليون بشكه است. اما رقم بعدي كه باعث شده اين عدد بالا رود، مربوط به تسعير نرخ دلار و ريال است كه در بودجه امسال معادل 2488 تومان بود و در سال آينده به دليل اينكه خواستيم يكسان‌سازي كنيم، در حد 2680 تومان ديده شده است. نامبرده خاطرنشان كرد: عدد ديگر، قيمت هر بشكه نفت خام است كه در لايحه بودجه 93 معادل 100 دلار ديده شده، در صورتيكه هم اكنون نرخ فروش نفت اوپك 108دلار و مابقي 111 دلار است.

متوسط عملكرد قيمت هم 103دلار است. وي در مورد قيمت بنزين و ساير حاملهاي انرژي بيان كرد: همه اينها در لايحه قانون هدفمند كردن يارانه‌ها كه به مجلس ارائه خواهد شد، مشخص مي‌شود. دولت در ادامه اجراي قانون هدفمندي در سال 93 دو كار در پيش رو داشت. يكي اينكه در قالب يك تبصره به همراه لايحه بودجه 93 آن را به مجلس بدهد و دوم اينكه آن را در يك لايحه مجزا تقديم مجلس كند كه دولت راهكار اخير را برگزيد.

سخنگوي دولت در مورد مقابله با آلودگي هوا گفت: مقرر شد سازمان حفاظت از محيط‌زيست اين موضوع را پيگيري كند. همچنين در نظر داريم براي تقليل آلاينده‌ها، بهسازي محيط و كاهش آلودگي هوا كارگروههايي ايجاد كنيم.

سخنگوي دولت درباره آخرين وضع دانش آموزان شين آباد اظهار كرد: حدود چند هفته قبل بود كه نامه اي مبني بر در نظر گرفتن مبالغي خاص براي ادامه معالجه دانش آموزان حادثه ديده شين آباد به بنده رسيد كه من هم بلافاصله دستور پرداخت اين مبالغ از رديف هاي پيش بيني شده را دادم. تا آنجايي كه اطلاع دارم دانش آموزان شين آباد به تهران آمده اند و وزير بهداشت در جريان آخرين وضع آنها قرار دارد.

در ادامه اين نشست واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اينكه تعريف و الزامات شبكه ملي اطلاعات به تصويب رسيده است، گفت: به زودي پهناي باند بين‌المللي در كشور از 110 به 4 هزار و پهناي باند داخلي از 800 به 20 هزار گيگابايت افزايش مي‌يابد.

وي گفت: از اول سال‌آينده پروژه شبكه ملي اطلاعات تعريف و كارهاي زيرساختي آن انجام مي‌شود.

واعظي با اذعان به اينكه اينترنت در ايران گران است، افزود: تلاش ما بر اين بوده كه تعرفه‌هاي تلفن ثابت و همراه افزايش نيابد. به همين دليل با كمك شركتهاي مخابراتي درصدد هستيم براي اينترنت دو تصميم بگيريم. اول اينكه آن را به يك به 8 برسانيم كه اكنون يك به 20 است. يعني همزمان 20كاربر مي‌توانند از اينترنت استفاده كنند كه سرعت را كاهش مي‌دهد. گام دوم اين است كه بتوانيم تعرفه اينترنت را 20درصد كاهش دهيم. وي در مورد قطع شدن شبكه اجتماعي وي‌چت افزود: وي چت يك شبكه اجتماعي چين است كه توانسته در مقابل شبكه‌هاي غربي قد علم كند و 400 ميليون عضو دارد كه يك درصد آن در ايران است.

اين شبكه بخشي دارد كه به نظر كميته تعيين مصاديق وجود آن وارد شدن به حريم خصوصي ديگران است كه همين امر موجب شد اين كميته وي چت را فيلتر كند. از نظر وزارت ارتباطات به جز همين بخش، اين شبكه با ساير شبكه‌ها تفاوتي ندارد و راه حل برخورد با اين مسائل هم چنين نيست.

بايد كار فرهنگي بكنيم و بگذاريم مردم خود تصميم بگيرند.

وزير ارتباطات در مورد مرورگرهاي ايران اظهار داشت: هم‌اكنون دو سال است كه محققين ما روي دو پروژه كار مي‌كنند. يكي از آنها به نام زمين كه مربوط به وزارتخانه‌ است و كارهاي مقدماتيش انجام شده و به عنوان پايلوت در يكي از دانشگاهها در حال انجام است كه پس از برطرف شدن مشكلات، مورد استفاده عموم قرار مي‌گيرد. مورد ديگر كه مربوط به بخش خصوصي است هم در همين مرحله و در چند دانشگاه در دست آزمايش است. وي با اعلام حمايت از تحقيقات داخلي و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در اين زمينه گفت: اميدواريم بتوانيم در‌آينده بخشي از اين فعاليتهاي نرم‌افزاري را كه از خارج خريداري مي‌كرديم، در داخل توليد كنيم.سپس وزير كشور در مورد منابع اختصاص يافته به مديريت و كنترل مرزها در لايحه بودجه 93 گفت: اعتبارات خوبي در اين زمينه تخصيص يافته و اميدواريم بتوانيم مشكلات مرزي بخصوص در شرق كشور را برطرف كنيم.وي با اعلام اينكه در سال آينده هم معادل امسال براي كنترل مرزها اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: همچنين در بودجه سال آينده علاوه بر رديف درآمد هزينه براي بازارچه‌هاي مرزي، براي توسعه منطقه غرب و شرق مرزي هم رديف جديدي در نظر گرفته شده است.رحماني فضلي خاطرنشان كرد: شوراي عالي امنيت ملي، مديريت يكپارچه مرزي را براي سال‌ آينده در دست برنامه‌ريزي دارد. همچنين مبلغ 100 ميليارد تومان به طور مستقل براي حل مشكلات استان سيستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

وي در مورد تعيين استاندار خراسان رضوي گفت: اين استان آخرين استاني است كه بايد استاندار آن تعيين شود و يكي از گزينه‌هاي اصلي ما استاندار فعلي است، ولي اخيراً نگاه جديدي در بين نمايندگان مجلس به وجود آمده كه اميدواريم با تعاملات انجام شده استاندار خراسان رضوي تا يكي دو هفته آينده تعيين شود.



پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن