تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796792011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در پايان 4 روز مذاكرات سنگين و فشرده كارشناسي ايران و 1+5 مطرح شدانتقاد ايران از تفسيرهاي نادرست طرف مقابل از توافق ژنو و كندي مذاكرات كارشناسي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: در پايان 4 روز مذاكرات سنگين و فشرده كارشناسي ايران و 1+5 مطرح شدانتقاد ايران از تفسيرهاي نادرست طرف مقابل از توافق ژنو و كندي مذاكرات كارشناسي
30 روز پس از امضاي نخستين توافق هسته اي ميان ايران و 1+5 در ژنو سوئيس، ايران صراحتاً از «كندي مذاكرات كارشناسي براي اين توافق »، «تفسيرهاي نادرست از توافق ژنو» و «ورود به موضوعاتي كه مي تواند مسئله ساز باشد» انتقاد كرد.محمدجواد ظريف وزيرامورخارجه كشورمان عصر يكشنبه گذشته هم از روند كند مذاكرات انتقاد كرد و هم بدون آن كه جزئيات بيشتري بگويد به طرف مقابل هشدار داد كه «اميدواريم مانع از ورود به موضوعاتي شوند كه مي تواند مسئله ساز باشد و كار را با دشواري روبرو كند.» ظريف يكشنبه عصر با كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا تلفني صحبت كرد و درپايان اين گفت و گوي 45 دقيقه اي 2 طرف توافق كردند تا ادامه مذاكرات كارشناسي كه پس از 4 روز در ژنو سوئيس پايان يافت بار ديگر از هفته آينده و پس از تعطيلات سال نوي مسيحي از سرگرفته شود. همزمان با انتقادهاي ظريف، سيدعباس عراقچي معاون او و عضو ارشد تيم مذاكره كننده كشورمان نيز با بيان انتقاداتي از احتمال برگزاري دور بعدي مذاكرات كارشناسي ايران و ۱+۵ در سطح معاونان وزير خبرداد و گفت : «پيشرفت مذاكرات به علت برخي تفاسير و برداشت ها از مفاد توافق، خيلي سريع نبوده است... ممكن است تصميم بگيريم در دور بعدي، سطح مذاكرات را مقداري بالاتر ببريم يا حداقل آغاز مذاكرات در سطح بالاتري باشد تا برخي مسائل كه نياز به تصميم سياسي دارد در آن سطح بهتر تصميم گيري شود.»

مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 پس از تعطيلات ميلادمسيح از سرگرفته مي شود

به گزارش ايسنا مذاكرات كارشناسي هيئت هاي مذاكره كننده ايران و 1+5 يكشنبه شب وپس از 4 روز پايان يافت. اين مذاكرات از 28 آذر در ژنو از سر گرفته شده بود و پس از 4 روز مذاكره فشرده درباره تعيين ساز و كار اجراي توافق ژنو به پايان رسيد. اين مذاكرات در ادامه مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 در وين بود كه از 18 آذر به مدت 4 روز در اتريش برگزار شد اما پس از انتشار خبر افزايش تحريم هاي آمريكا عليه ايران، وزارت خارجه كشورمان اعلام كرد كه تيم مذاكره كننده ايران اين مذاكرات را در اعتراض به اين اقدام آمريكا ترك كرده است. با اين حال مذاكرات كارشناسي و برخي بحث هاي جدي ميان دو طرف كه از پنجشنبه گذشته 28 آذر اين بار در ژنو سوئيس آغاز شده بود، يكشنبه شب به پايان رسيد و بر اساس توافق كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و محمدجواد ظريف وزيرخارجه كشورمان قرار شد اين گفت وگوها پس از تعطيلات ميلاد مسيح در ژنو از سر گرفته شود. ظريف و اشتون يكشنبه عصر بايكديگربه صورت تلفني گفت و گوكردند.

ظريف: مذاكرات كند پيش مي رود

به گزارش محمدي خبرنگار خراسان ،ظريف همچنين عصر يكشنبه در نشست خبري مشترك با «اما بونينو»، وزير خارجه ايتاليا در پاسخ به سؤالي راجع به مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 در ژنو اظهار كرد: وظيفه همكاران ما كه اخيرا در وين و هفته جاري در ژنو مذاكره مي كنند دستيابي به راهكارهاي اجرايي و دقت هاي لازم در اين خصوص است كه سوء تفاهمي در اين زمينه (اجراي توافق ژنو) پيش نيايد. ظريف با بيان اينكه اين مذاكرات، مذاكرات راحتي نيست و بايد ريزه كاري ها مورد توافق قرار گيرد، اظهار داشت : روند با كندي به سوي جلو پيش مي رود و اميدواريم با همان اصولي كه به آن اشاره كردم يعني تعهد به آنچه كه توسط دو طرف مورد توافق قرار گرفته، حسن نيت و مهم تر از همه توجه به تصوير كلان كه يك تصميم سياسي از سوي مسئولان سياسي ايران و 1+5 است، كار را به پيش ببرند و مانع از ورود به موضوعاتي شوند كه مي تواند مسئله ساز باشد و كار را با دشواري روبرو كند.

عراقچي : احتمال برگزاري دور بعدي مذاكرات كارشناسي ايران و ۱+۵ در سطح معاونان وزير

در همين حال به گزارش فارس سيد عباس عراقچي معاون وزيرخارجه و عضو ارشد تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان گفت: ممكن است دور بعدي مذاكرات كارشناسي ايران و ۱+۵ در سطح معاونان وزير يا حداقل بنده و خانم اشميت برگزار شود تا برخي مسائل كه نياز به تصميم گيري دارد در همان جلسه تصميم گيري شود. وي با بيان اينكه از توافق ژنو تاكنون، برخي مواضع مقامات آمريكايي درست نبوده و بعضا حتي خلاف توافق ژنو بوده، گفت: بر اساس آن مقرر شده گام بعدي مذاكرات را با حسن نيت برداريم. وي تحريم 19 شركت و فرد ايراني و سفر كوهن معاون خزانه داري آمريكا به منطقه براي فشار بيشتر بر ايران را از اين موارد دانست.

پيشرفت مذاكرات به علت برخي تفاسير و برداشت ها از مفاد توافق، خيلي سريع نبوده است

عراقچي هدف از اين مذاكرات را تصميم گيري درباره راهكارها و ضابطه هاي اجرايي مربوط به توافقنامه ژنو دانست و افزود: به رغم مذاكراتي كه قبلا در وين داشتيم و اكنون در ژنو داريم پيشرفت ما به علت برخي تفاسير و برداشت هايي كه از مفاد توافق صورت گرفته خيلي سريع نبوده است. وي گفت: اين تفاسير و برداشت ها از نظر ما درست نيست و بايد دقت بيشتري صورت گيرد، به اين علت در بسياري از موضوعات توانسته ايم پيشرفت هايي داشته باشيم اما در برخي موضوعات كماكان اختلاف نظر بين طرفين باقي است. وي افزود: تماس هاي در سطوح بالاتر و گفت وگو بين بنده و خانم اشميت به تماس تلفني خانم اشتون با آقاي ظريف منجر شد كه حدود 45 دقيقه طول كشيد و برخي موارد اختلافي مرور شد. معاون وزير امور خارجه گفت: اين توقف فرصت خوبي براي ارزيابي دوباره مسائل و مشورت هاي بيشتر در تهران است تا در دور بعدي با جمع بندي بهتري در مذاكرات حاضر شويم. عراقچي افزود: ممكن است تصميم بگيريم در دور بعدي، سطح مذاكرات را مقداري بالاتر ببريم يا حداقل آغاز مذاكرات در سطح بالاتري باشد تا برخي مسائل كه نياز به تصميم سياسي دارد در آن سطح بهتر تصميم گيري شود و ما در نهايت بتوانيم درباره نحوه اجراي توافق نامه ژنو به جمع بندي برسيم. وي گفت: همچنين در ادامه مذاكرات بايد تاريخي را براي آغاز گام نخست توافق نامه ژنو تعيين كنيم. وي همچنين افزود: توافق ژنو هنوز اجرايي نشده و بازديد بازرسان آژانس از كارخانه آب سنگين اراك ربطي به توافق ژنو نداشت.

عراقچي: ۱+۵ بر اجراي سريع توافق ژنو اصرار دارد

همچنين به گزارش تسنيم معاون وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به سفر هفته گذشته خود به بروكسل و ديدار با كاترين اشتون افزود:كاترين اشتون اطمينان داده است كه گروه ۱+۵ بر اجراي هرچه سريعتر توافق ژنو و ورود به مرحله مذاكرات نهايي اصرار دارد. وي در عين حال با بيان اين كه « به طور كامل نمي توان در اين باره مطمئن بود» اظهاركرد: به دليل سابقه اي كه از بي اعتمادي نسبت به طرف مقابل داريم، هيچ وقت نمي توانيم نسبت به اظهارات آنان مطمئن باشيم. وي افزود: تفاوت هايي در برداشت ها نسبت به توافق ژنو وجود دارد كه ممكن است كار را براي رسيدن به تفاهم و يك نقطه مشترك كمي طولاني يا سخت كند. عراقچي همچنين با تاكيد بر ضرورت همزمان بودن گام هاي طرفين به عنوان يك اصل مهم توافق ژنو گفت: از نظر ما، در گام نخست، همه اقداماتي كه دو طرف موظف به اجراي آن هستند بايد به صورت همزمان انجام شود. در همين حال حميد بعيدي نژاد رئيس هيئت ايراني در مذاكرات كارشناسي با 1+5 گفت: توافق ژنو ابعاد ريز و دقيقي دارد كه نيازمند است طرفين درك واحدي را در مورد همه موضوعات داشته باشند.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن