تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797044195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«جان لنت» پژوهشگر آمريكايي و داور جشنواره هنر مقاومت در گفت‌وگو با فارس:بيشترين جوايز كاريكاتور دنيا نصيب هنرمندان ايراني مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: «جان لنت» پژوهشگر آمريكايي و داور جشنواره هنر مقاومت در گفت‌وگو با فارس:بيشترين جوايز كاريكاتور دنيا نصيب هنرمندان ايراني مي‌شود
جان لنت پژوهشگر آمريكايي و داور آثار كاريكاتور در سومين جشنواره هنر مقاومت معتقد است هنرمندان ايراني هميشه برنده برترين و بيشترين جوايز جشنواره‌هاي كاريكاتور دنيا هستند.


جان لنت استاد دانشگاه و سردبير فصلنامه كميك جهاني كه داوري بخش كاريكاتور سومين جشنواره جهاني هنر مقاومت را نيز بر عهده دارد در گفت و گو با خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس درباره آثار اين بخش از جشنواره مقاومت توضيح داد: آثار بسيار خوبي در بخش كاريكاتور جشنواره هنر مقاومت ديدم كه بسياري از آنها با مفاهيم انتزاعي و برخي به سبك رئال به موضوع مقاومت توجه كرده بودند.

او درباره آثار برگزيده اين بخش هم گفت: آثار برگزيده از كشورهاي مختلف جهان بود كه البته آثار كاريكاتوريست هاي ايراني نيز از كيفيت بسيار عالي برخوردار بود و نشان مي داد كه به خوبي با مفهوم مقاومت ارتباط برقرار كرده بودند و اين مفهوم در آثارشان به وضوح ديده مي شد.

جان لنت درباره مفهوم مقاومت از ديدگاه خود نيز توضيح داد: به نظر من مقاومت يعني پايداري در برابر ظلم، استكبار و بدي هاي دنيا و در جشنواره هنر مقاومت كاريكاتوريست هاي ايراني به خوبي اين مفهوم را در آثارشان به تصوير كشيده بودند.

او با بيان اين كه تاكنون اين تعداد آثار هنري مرتبط با موضوع مقاومت در يك نمايشگاه نديده است گفت: جشنواره هنر مقاومت از اين لحاظ مثال زدني است كه توانسته است آثار بسيار زيادي در رشته هاي مختلف با مفهوم مقاومت در يك نمايشگاه و جشنواره گردآوري كند و به نمايش بگذارد.

اين پژوهشگر و استاد دانشگاه درباره جايگاه هنر كاريكاتور ايران در دنيا نيز گفت: من در كشورهاي مختلف دنيا به عنوان داور آثار كاريكاتور حضور داشته ام و شاهد بوده ام كه آثار كاريكاتوريست هاي ايراني هميشه برترين جوايز اين جشنواره هاي جهاني را از آن خود كرده اند و بنابراين مي توان گفت كه ايران از جايگاه بسيار شايسته اي در زمينه هنر كاريكاتور در دنيا برخوردار است و بيشترين جوايز كاريكاتور دنيا را نيز هنرمندان ايراني برنده مي شوند.

وي افزود: كاريكاتوريست هاي ايراني توانسته اند با آثارشان در اين جشنواره ها، فرهنگ غني ايراني خود را نيز به دنيا معرفي كنند.

اين پژوهشگر آمريكايي درباره حضورش در ايران و تبليغاتي كه عليه ايران در رسانه هاي دنيا پرداخته مي شود گفت: من سومين بار است كه به ايران مي آيم و تاكنون هيچ تروريستي در ايران نديده ام اما فكر مي كنم كه اين تبليغات سوء عليه ايران است كه در رسانه هاي دنيا به خصوص در آمريكا به آن پرداخته مي شود در حالي كه بسياري از خبرنگاران و مسئولان خبري رسانه هاي دنيا تاكنون به ايران نيامده اند واز ايران هيچ چيز نمي دانند بلكه تنها آن چيزي را درباره ايران تصور مي كنند، در رسانه هايشان اعلام مي كنند. آنها به دنبال نكات منفي درباره ايران هستند كه به نظر من اصلاً حقيقت ندارد.

جان لنت تأكيد كرد: من هر بار كه به ايران مي آيم ودوباره به كشورم بازمي گردم سعي مي كنم كه به هم وطنان خود بفهمانم كه هيچ تروريستي در ايران وجود ندارد ولي با اين حال نمي توان نقش رسانه ها را بر افكار عمومي جهان ناديده گرفت.

اين استاد دانشگاه همچنين به ميهمان نوازي ايرانيان اشاره كرد وگفت: من به جاي تروريست در ايران مهرباني و عطوفت بسيار ديدم، زماني كه وارد فرودگاه تهران شدم، به من گل سرخ هديه دادند و اين چيزي است كه هيچ گاه دركشور من اتفاق نمي افتد و مردم كشور من اين اندازه به ديگران اهميت نمي دهند اما در ايران مردم با مهرباني و احترام با يكديگر برخورد مي كنند و اين نكته اي است كه مردم دنيا بايد از ايرانيان ياد بگيرند.

پروفسور جان لنت در خاتمه تأكيد كرد: همه كساني كه تصورات نادرست از ايران دارند بايد يك بار به ايران سفر كنند تا براي هميشه تبليغات سوء عليه ايران را به فراموشي بسپارند.

انتهاي پيام/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن