تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796712798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برزيل عزيز، شما تحت نظر هستيد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: برزيل عزيز، شما تحت نظر هستيد


براساس گزارش Cnet، ادوارد اسنودن با ارسال نامه‌اي سرگشاده به مردم برزيل به يافته‌هاي خود درباره برنامه جاسوسي آمريكا اشاره كرده و از اين كشور درخواست پناهندگي دائمي كرده‌است. در اين نامه كه روز سه‌شنبه در روزنامه برزيلي Folha de Sao Paulo منتشر شد، اسنودن براي دومين بار از برزيل درخواست پناهندگي كرده‌است. اسنودن در اين نامه عنوان كرده كه آمريكا به خاطر عمل وجداني كه وي انجام داده، اورا سرگردان و بي‌خانمان ساخته‌است.

وي در اين نامه نوشته قيمت سخنان من، گذرنامه‌ام بود، اما من حاضرم اين قيمت را دوباره پرداخت كنم: من از تبهكاري در ازاي آرامش سياسي نخواهم گذشت، ترجيح مي‌دهم به‌جاي اينكه صدايم از من گرفته‌شود،‌كشورم را از من بگيرند.

اسنودن تاكنون از چندين كشور آمريكاي لاتين از جمله نيكاراگوئه، بوليوي و ونزوئلا پيشنهاد پناهندگي دريافت كرده‌است. وي پيش از اين نيز براي برزيل درخواست پناهندگي سياسي ارسال كرده بود اما موفق به دريافت آن نشده‌بود. آخرين تلاش وي براي گرفتن پناهندگي از اين كشور برروي يك موضوع متمركز بود: تلاش براي افشا كردن شيوه‌هايي كه NSA از آن براي جاسوسي از شهروندان برزيلي استفاده مي‌كرده‌است.

وي در اين نامه جزئيات عمليات NSA را اينگونه تشريح كرده‌است: "امروزه اگر در شهر سائوپائولو گوشي موبايلي به همراه داشته‌باشيد، NSA مي‌تواند شما را رديابي كرده و موقعيت شما را بيابد، آنها روزانه پنج ميليارد بار در روز اين كار را درمورد همه انسان‌هاي سرتاسر جهان انجام مي‌دهند. وقتي فردي در فلوريانوپليس وارد وب‌سايتي مي‌شود، NSA اطلاعات مربوط به زمان ورود و آنچه فرد در اين وب‌سايت انجام داده را ذخيره مي‌كند. اگر مادري در آلگره، با پسرش تماس بگيرد تا برايش آرزوي موفقيت در امتحانات را داشته باشد، NSA مي‌تواند اطلاعات مربوط به اين تماس تلفني را براي بيش از پنج سال نگه دارد. آنها حتي آمار افرادي كه در سرتاسر جهان در وب‌سايت‌ها فعاليت‌هاي پنهاني كرده و از وب‌سايت‌هاي غيراخلاقي بازديد مي‌كنند نيز در اختيار دارند تا در صورت نياز بتوانند از اين اطلاعات براي آسيب وارد كردن به آبرو و اعتبار اين افراد استفاده كنند.

در بخش ديگري از اين نامه آمده‌است: عملي كه من بر اساس وجدانم انجام دادم با اين بيانيه آغاز شد: من نمي‌خواهم در جهاني زندگي كنم كه در آن هر‌آنچه كه مي‌گويم، هر‌آنچه كه انجام مي‌دهم، هركسي كه با او سخن مي‌گويم، هر ابراز علاقه و يا دوستي كه مي‌كنم درجايي به ثبت برسد. اين چيزي نيست كه من حامي آن باشم، اين آن چيزي نيست كه بخواهم آن را بسازم و چيزي نيست كه بخواهم تحت سلطه‌اش زندگي كنم.

اسنودن در راستاي انگيزش حس ميهن‌پرستي و دفاع از حريم خصوصي در بخش پايان نامه‌اش خطاب به برزيل گفته زماني كه ما عليه نابرابري و در دفاع از حريم خصوصي و حقوق اوليه بشر به يكديگر بپيونديم، مي‌توانيم از خود در برابر قدرتمند‌ترين سيستم‌ها و دولت‌ها دفاع كنيم.

هنوز مشخص نيست كه آيا تلاش اسنودن براي دريافت پناهندگي از برزيل اثرگذار خواهد بود يا خير زيرا برزيل هنوز پاسخي به اين نامه نداده‌است.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن