تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796384163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبير كل بانك مركزي : طراحي و راه‌اندازي سامانه‌هاي نماد و نهاب


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: دبير كل بانك مركزي : طراحي و راه‌اندازي سامانه‌هاي نماد و نهاب
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1392/09/26
دبير كل بانك مركزي از طراحي و راه اندازي طرح نظام مديريت داد‌ه‌ها (نماد) و سامانه نظام هويت سنجي الكترونيكي بانكي (نهاب) خبر داد.
به گزارش روابط عمومي بانك مركزي ، سيد محمود احمدي،
در تشريح اقدامات 100روزه دولت با تاكيد بر توان متخصصان داخلي در حوزه بانكداري الكترونيك گفت: بانك مركزي براي
بهره‌گيري از دانش و فن‌آوري روزآمد و افزايش سرعت ، كارايي و ارائه خدمات، بدون نياز به حضور فيزيكي مشتري در بانك‌ از طريق كانال ارتباطي امن و همچنين توسعه و دست‌يابي به ابزار‌هاي متناسب نظارتي در جهت ارتقاي امنيت مشتريان تلاش مي كند.
وي افزود : ايجاد مركزي براي صدور و راهبري انواع گواهي امضاي ديجيتال براي سامانه‌ها، مشتريان و كاركنان بانك‌ها نيز در دستور بانك مركزي است.
احمدي افزود : سامانه نماد با هدف پياده سازي بستر گواهي امضاي ديجيتال در نظام بانكي و بكارگيري آن در سامانه‌هاي مهم و حاكميتي همچون پورتال ارزي، سنا ، سپام ، كاشف ، ساتنا و پايا تدوين شده است كه با پياده سازي، نيازمندي‌هاي آن اعم از تصديق اصالت مشتريان حقيقي و حقوقي در ارائه خدمات بانكداري الكترونيكي، رمزنگاري اطلاعات حساس، امضاي ديجيتال داده‌ها و انتقال امن آن‌ها محقق شده است.
دبير كل بانك مركزي با معرفي سامانه quotation mark نهاب quotation mark به عنوان پيش نياز طرح نماد افزود: سامانه نظام هويت سنجي الكترونيكي بانكي (نهاب) با اتصال برخط به پايگاه داده سازمان ثبت احوال و ثبت اسناد و خودكار كردن عمليات، موجب تسريع در روند ارائه خدمات و اعتبارسنجي دقيق مي‌شود كه همان دستيابي به يكي از آرزوهاي ديرينه نظام بانكي است.

وي گفت : اين سامانه شكل‌گيري يك پايگاه داده‌ متمركز را كه احراز هويت مشتريان و متعاملان نظام بانكي در سرتاسر كشور را با اعطاي شناسه منحصر به فرد quotation mark شهاب quotation mark براي هريك از آنان، امكان پذير مي‌ كند ، محقق كرده است.
دبير كل بانك مركزي در باره نحوه و زمان بهره‌برداري از طرح نماد افزود : نماد، بر بستر شبكه ملي بين بانكي است كه با تدوين و تصويب دو سند اصلي و راهبردي مركز گواهي با عناوين quotation mark خط مشي مركز گواهي quotation mark و quotation mark دستورالعمل اجرايي مركز گواهي quotation mark به بانك‌ها ابلاغ شده است.
دبير كل بانك مركزي گفت: سامانه
نماد از طريق دفاتر پيشخوان خدمات نماد مستقر در شعب منتخب بانك‌هاي سراسر كشور به مشتريان حقيقي، حقوقي و اشخاص مجاز بانكي خدمات ارائه خواهد داد.
نخستين دفتر پيشخوان خدمات گواهي در مهر امسال در بانك مركزي تأسيس شده است و ارائه خدمات عمومي و صدور گواهي در ساير دفاتر، تا پايان آذرماه امكان پذير خواهد بود.
احمدي در ادامه افزود: امكان استفاده از خدمات بين بانكي در سامانه‌هاي ساتنا و پايا براي تراكنش‌هاي بيش از يكصد و پنجاه ميليون ريال، از ابتداي اسفند و ارائه خدمات مالي درون بانكي براي تراكنش‌هاي بيش از يكصد و پنجاه ميليون ريال، از ابتداي ارديبهشت سال 1393 صرفاً براي دارندگان گواهي نماد فراهم مي شود.
وي در باره ويژگي‌هاي سامانه نماد اظهار داشت: استقرار و راه‌اندازي اين سامانه با همت و تلاش متخصصان كشور، يك زير ساخت يكپارچه، متمركز و در عين حال امن را در اختيار بانك‌ها و مشتريان قرار داده است.
از اين پس مشتريان شبكه بانكي، صرفنظر از بانك ارايه دهنده خدمات، مي‌توانند از يك گواهي امضاي ديجيتال براي دريافت خدمت استفاده كنند.
احمدي افزود : اين سامانه با ارائه خدمات بانكداري الكترونيك و ايجاد زيرساخت‌هاي امن براي همه متعاملان و استفاده كنندگان خدمات بانكي ، امكان نظارت بيشتر بانك مركزي و از سوي ديگر كاهش چشمگير هزينه‌هاي ارزي و ريالي را فراهم خواهد آورد.
وي همچنين ايجاد شفافيت افزونتر و بهبود فضاي كسب و كار از طريق ارائه خدمات بانكداري الكترونيك را از اهداف ديگر دولت تدبير و اميد بيان كرد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن