تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797928004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند راهنمايي براي خريداران تلفن همراه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: چند راهنمايي براي خريداران "تلفن همراه"
پرسش اساسي براي خريداران موبايل اين است: گوشي جديد من بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد؟
به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، هرچند ‌انتخاب و تصميم براي خريد يك گوشي جديد هوشمند، تا اندازه بسياري‌‌ سليقه‌اي و ‌بسته به نگاه خريدار است، ‌در بازار امروز و با تنوع گوشي‌هاي هوشمند، آگاهي از ويژگي‌هاي‌ يك گوشي و شرايطي كه براي يك گوشي با كيفيت و خوب گفته مي‌شود، ‌اهميت ذاتي دارد.

فراهم كردن مقدمات براي خريد يك گوشي هوشمند جديد، اين روز‌ها كمي بيشتر از تصميم، پول و رفتن به بازار است. تنوع محصولات در اين بازار و سرعت تحول فناوري در گوشي‌هاي جديد، منجر به آن شده ‌كه دامنه انتخاب خريداران به شدت افزايش يابد و تصميم‌گيري براي خريد يك گوشي هوشمند، به امري تقريبا پيچيده تبديل شود.

در نتيجه در پاسخ به اين ‌كه يك گوشي هوشمند جديد بايد ‌چه ويژگي‌هايي داشته باشد، بهتر است پاسخ را منوط كنيم به اينكه اساسا كاربر از يك گوشي جديد چه مي‌خواهد. در اين ميان مي‌توان يكسري از ويژگي‌هاي ثابت براي گوشي‌هاي هوشمند با فناوري‌هاي جديد را برشمرد كه خريداران با مد نظر قرار دادن آن‌ها، مي‌توانند بسيار آسانتر ‌‌براي انتخاب گوشي جديد خود تصميم بگيرند.

هرچند در روزهاي اولي كه گوشي‌هاي هوشمند و به ويژه نسل اندرويدي به بازار آمد، توجه به قابليت‌هاي پردازشي و سخت‌افزاري گوشي‌ها از اهميت اساسي برخوردار بود ـ به دليل اهميت پردازش سريع‌تر در لذت كار با گوشي‌هاي هوشمند ـ اين روز‌ها با وجود پردازشگر‌هاي قوي در گوشي‌ها ـ از تك هسته‌اي تا چهار هسته‌اي با حافظه رم قابل توجه ـ صفحه‌هاي نمايش با وضوح بالا ـ ۱۰۸۰ پيكسلي ـ و همچنين پردازنده‌هاي گرافيكي، بهتر است كاربران بر روي آنچه ‌به اصطلاح «توازن در كاربري گوشي» خوانده مي‌شود، تمركز كنند.

در اينجا مي‌خواهيم چند نكته اساسي در همين باب‌ براي خريداران گوشي‌هاي هوشمند جديد را مطرح و بررسي كنيم:

دوربين و كيفيت عكاسي

اين روز‌ها يكي از ابزارهايي كه در گوشي‌هاي هوشمند به شدت پركاربرد ‌و به يكي از مؤلفه‌هاي اساسي در انتخاب كاربران تبديل شده‌، دوربين عكاسي گوشي‌هاي هوشمند است. همچنين دوربين عكاسي، يكي از معدود سخت‌افزار‌ها در گوشي‌هاي هوشمند است كه از تنوع بسيار‌ي برخوردار است.

يكي از مهم‌ترين اشتباهات‌ بسياري از خريداران گوشي‌هاي هوشمند‌، اين است كه بيشتر آنان كيفيت عكاسي دوربين گوشي هوشمند را وابسته به «مگاپيكسل‌هاي» آن مي‌دانند.

به اين ترتيب كه در نظر خريداران، كيفيت عكاسي يك دوربين ۸ مگاپيكسلي، بهتر از نمونه ۵ مگاپيكسلي است، در حالي كه اساسا تعداد پيكسل‌ها در تصوير هرچند مي‌تواند منجر به بهبود كيفيت تصوير شود، ‌به هيچ وجه ‌پيكسلهاي بيشتر به معني كيفيت بر‌تر نيست.

كيفيت عكاسي دوربين گوشي، اساسا به لنز آن و پردازش‌هاي نرم‌افزاري كه ‌روي عكس صورت مي‌دهد ‌و بعضا فناوري متفاوت آن ‌وابسته است. براي نمونه HTC به تازگي اقدام به طراحي گوشي هوشمندي با دوربين ۴ مگاپيكسلي كرده ‌كه از تكنولوژي Ultra Pixel استفاده مي‌كند كه در واقع معني آن پيكسلهاي بزرگ‌تر براي استفاده از طيف نور بيشتر و بهبود كيفيت تصوير است.

توصيه هميشگي اين است كه بهترين راه براي درك كيفيت عكاسي دوربين گوشي‌هاي هوشمند، مراجعه به بررسي‌هاي تخصصي و تحليل تصاوير نمونه از عكاسي گوشي‌ها و در ‌‌نهايت مقايسه آن در بين گوشي‌هاي هوشمند ديگر است.

كيفيت، وضوح و نوع صفحه نمايش

اين روز‌ها گوشي‌هاي هوشمند درگير رقابتي سخت بر سر افزايش وضوح تصوير در صفحه نمايش گوشي‌ها هستند، تا جايي كه اكنون گوشي‌هاي هوشمندي با وضوح HD و حتي Full HD در بازار يافت مي‌شود؛ اما بايد از خود بپرسيد كه آيا گوشي جديد شما لزوما بايد وضوح تصوير HD يا بيشتر از آن داشته باشد؟ اين پرسش از آن روي مطرح مي‌شود كه وضوح تصوير بالا‌تر به معني استفاده بيشتر از باتري و پردازنده گوشي هوشمند است.

اما اگر اين موضوع براي شما اهميت چنداني ندارد و وضوح تصوير را به ذخيره انرژي ترجيح مي‌دهيد، پرسش بعدي مربوط به انتخاب بين صفحه نمايش‌هاي LCD يا AMOLED است.

صفحه نمايش‌هاي AMOLED معمولا بسيار روشن‌تر و براق‌تر هستند، اما در عين حال از باتري كمتري نيز استفاده مي‌كنند، زيرا در اين فناوري، صفحه نمايش تنها پيكسل‌هايي را روشن مي‌كند كه به آن‌ها نياز دارد؛ اما از سوي ديگر، تصاوير در صفحه نمايش‌هاي LCD بسيار طبيعي‌تر است و رنگ‌ها بيشتر در آن واقعي هستند.

در ‌‌نهايت تصميم بين انتخاب اين دو بر عهده شماست، اما زماني كه به قياس بين دو گوشي از حيث كيفيت صفحه نمايش مي‌پردازيد، حتما به ياد داشته باشيد كه بايد بدانيد ‌هر كدام از گوشي‌ها از چه نوع صفحه نمايشي بهره مي‌برند؛ افزون بر اينكه ‌بايد گفت كه وضوح بالا‌تر طبيعتا به معني زيبايي بيشتر صفحه نمايش است.

عمر و ذخيره باتري

‌يكي از مواردي كه در گوشي‌هاي هوشمند تا كنون بهبود چنداني پيدا نكرده‌، عمر باتري و زمان ذخيره انرژي آن‌هاست. البته تلاش‌هاي زيادي در اين مورد طي سال‌هاي اخير انجام گرفته‌ و تا حدي زمان ذخيره انرژي باتري‌ها افزايش يافته است؛ اما با توجه به حجم انبوه فعاليت‌ها و كارهايي كه با گوشي‌هاي هوشمند در اين روز‌ها صورت مي‌گيرد، هنوز باتري گوشي‌ها، پاسخگوي نياز كاربران نيست.

زماني كه صبحت از معضل عمر باتري و ذخيره انرژي مي‌شود، دو تفكر متفاوت و ‌دو مكتب گوناگون به بيان عقايد و راهكار خود مي‌پردازند. برخي از گوشي‌ها همچون خانواده Note يا در واقع خط گوشي‌هاي MAXX چاره اين معضل را در استفاده از باتري‌هاي غول پيكر حتي گاهي در دامنه ۳۰۰۰ mAh مي‌بينند، ولي مكتب ديگر، انديشه ديگري دارد و مثلا سازندگان موتورولا Moto X چاره را در بهينه‌سازي سخت افزار‌ها براي كاهش استفاده از انرژي در گوشي‌هاي هوشمند، با‌‌ همان باتري‌هاي نرمال مي‌دانند.

ايده هر دو اين مكاتب كاربردي و جوابگو بوده است؛ اما اگر در اين بين دچار ترديد هستيد، باز هم توصيه اين است كه به بررسي‌هاي تخصصي و به ويژه نظريات دارندگان گوشي كه قصد خريد آن را داريد توجه كنيد. البته بخشي از اين امر بسته به اين است كه صفحه نمايش گوشي مورد نظر شما چه اندازه‌اي دارد. مسلما صفحه نمايش بزرگ‌تر به معني داشتن باتري غول پيكر‌تر است.

خلاقيت سازنده در نقاشي

‌بي‌گمان بار‌ها اين موضوع براي شما پيش آمده‌ كه برخي از دوستانتان به شما گفته‌اند كه فلان برند بهترين برند بازار است، ولي واقعيت اين است كه هر كدام از رقيبان در بازار گوشي‌هاي هوشمند، سليقه و خلاقيت خاص خود را در نقاشي و طراحي گوشي دارند و اين مورد در خصوص گوشي‌هاي اندرويدي بهتر درك مي‌شود.

در واقع هر كدام از سازندگان گوشي‌هاي اندرويدي، پوسته و تم مخصوص به خود را براي گوشي‌هاي ساخت خود در اين سيستم عامل ارائه مي‌دهند.

هر كدام از اين تم‌ها ويژگي‌ها و ابزار خاص خود را به شكل پيش فرض در اندرويد به كار گرفته است از جمله:

- HTC Sense – Blinkfeed and Peel: در واقع Blinkfeed و Peel دو قابليت فوق العاده در گوشي HTC One هستند؛ اولي كه ‌روي صفحه اصلي گوشي قرار دارد، يك خبرخوان براي شبكه‌هاي اجتماعي است كه البته براي بسياري از كاربران فوق‌العاده كاربردي است. اما دومي يعني Peel ابزاري است كه با استفاده از مادون قرمز، گوشي را تبديل به ريموت كنترلي براي تلويزيون و ساير موارد مشابه مي‌كند.

‌ Samsung Natur UX ـ پشتيباني از قلم و قابليت چند پنجره‌اي: تم مخصوص سامسونگ شايد براي بسياري يك تم ساده و بدون هيچ ويژگي بارزي باشد، اما بايد گفت كه اين شركت كارهاي خوبي در پشتيباني از قلم به ويژه در گوشي‌هاي خانواده Note كرده است.

همچنين پشتيباني اين تم از قابليت Multi-Windows يا باز كردن چندين پنجره به شكل همزمان كه در بسياري از گوشي‌هاي خانواده Galaxy به كار گرفته شده، اين امكان را به كاربر مي‌دهد كه چندين برنامه را‌ همزمان اجرا كرده و از فضاي صفحه نمايش به شكل حداكثري استفاده كند.

‌Motorola ـ كنترل غير لمسي و پيام‌هاي (Notifications) فعال: شايد بايد گفت كه تم اندرويدي موتورولا كمتر از ساير رقبايش سر و صدا كرده است. اما اين شركت به تازگي تلاش‌هايي ‌در راستاي افزايش كارايي تم خود صورت داده است؛ براي نمونه، مفهوم و برنامه كنترل غير لمسي در اين تم، اين امكان را به كاربر مي‌دهد كه تنها با استفاده از فرامين صوتي و بدون لمس صفحه نمايش گوشي را كنترل كرده و به آن دستور دهد.
همچنين مفهوم Active Notification قابليت‌هاي جالبي ‌به كاربر مي‌دهد از جمله: اطلاع از پيام‌هايي كه در راه گوشي شما هستند، دسترسي سريع و مستقيم به يك برنامه و يا روشن شدن صفحه نمايش گوشي به محض در دست گرفتن آن.

هرچند بسياري از اين ابزار و امكانات به شكل انحصاري در دست سازندگان گوشي‌هاي هوشمند است، ‌مي‌توان گفت كه تقريبا كارايي اصلي و هدف كلي همه گوشي‌هاي هوشمند و به خصوص اندرويدي مشخص و تعريف شده و يكسان است. اما اگر نيازمند يك ابزار خاص در تم گوشي جديد خود هستيد، بهتر است نگاهي به امكانات موجود در تم‌هاي سازندگان ‌بيندازيد. اين امر به آساني و با يك جستجوي ساده امكان پذير است، زيرا امروزه حرارت تبليغات برند‌ها بر سر امكانات نرم‌افزاري‌شان، بالاست.

همچنين حتي اگر از تم اصلي گوشي خود رضايت نداريد، همواره اين امكان براي شما هست كه با Root كردن گوشي خود، اقدام به نصب تم و پوسته دلخواه خود يا رام‌هاي كوك شده بر روي آن كنيد، كه البته پيش از آن، نيازمند كمي اطلاعات در اين باب هستيد.

بروز رساني سيستم عامل

اين روز‌ها، ‌قابليت و امكان بروز شدن سيستم عامل گوشي هوشمند، به ويژه در خصوص اندرويد، به يكي از مهم‌ترين فاكتور‌ها در انتخاب گوشي جديد تبديل شده است. اين امر به ويژه در خصوص پشتيباني از نرم افزار‌ها اهميت فوق‌العاده‌اي دارد.

براي نمونه، اندرويد نسخه Jelly Bean (۴.‌۱) و بالا‌تر از آن تقريبا تمامي امكانات جديد و جذاب Google Now را در خود دارد، در حالي كه نسخه Ice Cream Sandwich بيش از همه در قابليتش به عنوان مخرج مشتركي براي پشتيباني از اجراي برنامه‌ها شناخته مي‌شود. البته گوشي‌هاي هوشمند اپل با سيستم عامل iOS به شكل پيش فرض از موهبت بروز‌رساني سيستم عامل برخوردار هستند و با هر بار انتشار نسخه جديد، ‌‌رايگان قادر به بروزرساني سيستم عامل خود هستند، اما اين موضوع در ‌همه اندرويدي‌ها صدق نمي‌كند.

بايد گفت كه اين روز‌ها با حضور ابزار‌ها و نرم افزارهايي نظير Play Services در اندرويد كه هدف آن‌ها سازگاري سيستم عامل براي اجراي برنامه‌ها و نرم‌افزارهاي مختلف است، موضوع بروز رساني سيستم تا حد زيادي حل شده است.

اما اين همه به چه معناست؟ ‌بايد گفت ‌اگر در اين باب سختگير هستيد و مي‌خواهيد اطمينان داشته باشيد‌ كه گوشي جديد شما از نرم‌افزارهاي مختلف و به ويژه جديد، با به روز رساني‌هاي مداوم سيستم عامل پشتيباني صد در صد دارد، بايد به دنبال سه دسته از گوشي‌ها باشيد: گوشي‌هاي Nexus و نسخه‌هاي Google Play Edition و همچنين آن دسته از گوشي‌هايي كه به شكل حداقلي تغييراتي در نسخه‌هاي فعلي اندرويد ايجاد كرده‌اند، مانند برخي از گوشي‌هاي موتورولا.

در حالي كه دو نمونه نخست از بروزرساني‌هاي به هنگام پشتيباني مي‌كنند، نوع سوم ـ كه اكنون از سوي خود گوگل طراحي و روانه بازار مي‌شوند ـ ساير رقبا را با امكان بروز رساني گوشي‌هايش به نسخه KitKat شوكه كرده است، حتي پيش از آنكه گوشي هوشمندي با اين سيستم عامل روانه بازار شود.

در پايان اينكه پيش از خريد گوشي، ‌اگر در مورد بروز رساني سيستم عامل آن حساسيت داريد، حتما با كسب اطلاع مطمئن شويد كه گوشي مورد نظر شما از بروز رساني سيستم عامل پشتيباني مي‌كند. همان گونه كه گفته شد، سه دسته نامبرده همواره‌ بروز رساني‌ها را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد، اما بسياري از گوشي‌هاي هوشمند ديگر نيز هستند كه بروز رساني براي يك يا دو نسخه بالا‌تر از سيستم عامل فعلي خود را نيز پشتيباني مي‌كنند.

همچنين بايد اشاره كرد كه امروزه تنوع گوشي‌هاي هوشمند از لحاظ امكانات و بها، به حدي است كه انتخاب اشتباه تقريبا يك گزينه محال و غير ممكن است. بعد از همه اين‌ها، توصيه پاياني اين است كه براي انتخاب گوشي جديد خود، ابتدا ارجحيت و اولويت سليقه‌اي خود، سپس نياز‌ها و توقعات خود از گوشي جديد و در ‌‌نهايت بودجه خود را مورد نظر قرار دهيد. غير از اين سه مورد، باقي كار را بايد به اطلاعات جانبي از گوشي مورد نظر سپاريد كه خوشبختانه وب‌سايتهاي داخلي و خارجي زيادي در اين باب فعاليت مي‌كنند.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 13 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن