تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796660823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فروش نااميدكننده فيلم سفارشي با دستمزدهاي نجومي جدول فروش همه فيلم‌هاي فاخر سال‌هاي اخير


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: فروش نااميدكننده فيلم سفارشي با دستمزدهاي نجومي جدول فروش همه فيلم‌هاي فاخر سال‌هاي اخير
"استرداد" با تبليغات و تشريفات خاصي راهي گيشه شد تا به عنوان يك پروژه فاخر و حسابي بفروشد. اما موفق نشد چيزي بيشتر از 60 ميليون تومان مشتري به سينما بكشاند و اين ميزان فروش در مقابل بودجه 4.7 ميلياردي استرداد هرگز به چشم نخواهد آمد.


"پروژه فاخر سينمايي" عنواني است كه به فيلم هاي پر خرج اما بي محتواي اين روزها در سينما اطلاق مي شود. اين آثار به صرف داشتن يك پشتيبان با نفوذ و قدرتمند، بودجه كلاني دريافت مي كنند كه اصلا هم مهم نيست فروش خوبي در گيشه داشته باشند يا خير!

فيلم سينمايي "استرداد" يكي از همين آثار است كه حواشي هاي بي شمارش از جشنواره فجر سال قبل آغاز شد و تا امروز ادامه داشت. سرمايه گذار اصلي استرداد "بنياد سينمايي فارابي" بوده و علي غفاري آن را كارگرداني كرد. ضمن اين كه حميد فرخ نژاد، اليسا كاچر، فرهاد قائميان، عليرام نورايي و بهنام تشكر در آن ايفاي نقش كردند.

اين فيلم كه به موضوع يك غرامت جنگي مي پردازد كه قرار بود توسط انگلستان آمريكا و شوروي براي جنگ جهاني دوم به ايران داده شود و مربوط به مقطع زماني سال 1332 است، در بهمن ماه 1391 در بخش رقابتي جشنواره سينمايي فجر به نمايش در آمد و به رغم ضعف هاي بيشماري كه هم در بازي و هم در فيلمنامه داشت، در 11 حوزه مختلف كانديد در يافت سيمرغ شد كه از اين ميان 4 سيمرغ را براي سازندگان خود به ارمغان آورد.

سيمرغ بلورين بهترين فيلم در سي و يكمين دوره جشنواره فيلم فجر (۱۳۹۱)

سيمرغ بلورين بهرين بازيگر مرد (حميد فرخ نژاد) در سي و يكمين دوره جشنواره فيلم فجر (۱۳۹۱)

سيمرغ بلورين بهترين تدوين (بهرام دهقان) در سي و يكمين دوره جشنواره فيلم فجر (۱۳۹۱)

سيمرغ بلورين بهترين جلوه هاي ويژه ميداني (محسن روزبهاني) در سي و يكمين دوره جشنواره فيلم فجر (۱۳۹۱)

اين انتخاب ها كافي بود تا بسياري از فيلمسازان به اهدا چنين جوايزي اعتراض كرده و آن را باند بازي داوران با مديران سينمايي بخوانند. اعتراض ها تا چند ماه قبل ادامه داشت تا اين كه خبر دستمزد نجومي حميد فرخ نژاد براي حضور 4 ماهه در اين پروژه همه را شوكه كرد.

480 ميليون تومان دستمزد، مبلغي بود كه اين بازيگر براي حضور در استرداد دريافت كرد و اتفاقا خودش هرگز منكر دريافت چنين پول كلاني نشد. اين در حالي بود كه چندي قبل اعتراضات بيشماري نسبت به دستمزد هاي بازيگران ديگر نظير محمدرضا گلزار يا نيكي كريمي شده بود كه البته هيچ كدام تا اين حد بالا نبودند.

به هر حال پس از حدود دو سال از ساخت "استرداد"، اين فيلم با تبليغات و تشريفات خاصي راهي گيشه شد تا به عنوان يك پروژه فاخر و به نمايندگي از بنياد سينمايي فارابي حسابي بفروشد. اما حاصل اين همه سروصدا طي يك هفته اخير و در حالي كه استرداد بيشترين تعداد سينما را در ميان فيلم هاي اكران پاييزي(36 سالن نمايش) را در اختيار دارد، موفق نشد چيزي بيشتر از 60 ميليون تومان بفروشد و اين ميزان فروش در مقابل بودجه 4.7 ميلياردي استرداد هرگز به چشم نخواهد آمد.

نمونه آثار به اصطلاح فاخر سينمايي ما كم نيستند و همگي آنها در دو حوزه اشتراك دارند. اول اين كه هزينه هنگفتي را مي بلعند و دوم اين كه فروش بسيار پاييني دارند. در جدول زير ميزان فروش برخي آثار فاخر در سالهاي اخير به نمايش در امده است:

اميد است مسئولان تازه بنياد سينمايي فارابي به جاي تمركز بر روي زرق و برق هاي هاليوودي با چنين هزينه هايي، فكر ترميم زيرساخت هاي سينما باشند چرا كه اين مخارج ميلياردي حق همه اهالي سينما است و قرار نيست فرخ نژادها هم نيم ميليارد پول بگيرند، هم سيمرغ بلورين اما هنرمندان ديگر حتي از داشتن حق بيمه محروم باشند.

(نامه)

دوشنبه 4 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن