تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797770514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاطرات محمد جواد ظريف جهاني شد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: خاطرات محمد جواد ظريف جهاني شد
نسخه كيندل و چاپي «آقاي سفير» گفتگو با محمد جواد ظريف، در سايت آمازون قرار گرفت تا ايرانيان سراسر جهان بتوانند آن را خريداري و مطالعه كنند.

به گزارش خبرآنلاين، چاپ دوم كتاب «آقاي سفير» دربرگيرنده مصاحبه محمدمهدي راجي با محمدجواد ظريف، سفير پيشين ايران در سازمان ملل متحد و وزير امور خارجه دولت يازدهمهم در كمتر از يك‌ماه به پايان رسيد تا اين كتاب در حوزه فروش نيز جزء پرفروش‌هاي بازار نشر و البته ناشر آن قرار بگيرد. كتابي كه در كمتر از 3 ماه به چاپ سوم رسيده است.

چاپ اول «آقاي سفير» پس از 20 روز از انتشار و توزيع با استقبال مردم مواجه و در پايان مرداد ماه تمام شد؛ كتابي كه ضمن ارايه بيوگرافي كاملي از دكتر محمدجواد ظريف، با مروري بر زندگي شخصي اين چهره سياسي، به مسايل كاري و دغدغه‌هاي سياسي اين ديپلمات پرداخته است.

بنابراين گزارش نشر ني به تازگي نسخه كيندل و چاپي «آقاي سفير» را در سايت آمازون قرار داده است.

«آقاي سفير» در دو بخش گفت‌وگوي راجي با ظريف را ارايه مي‌كند؛ بخش نخست رخدادها و خاطرات او را با درون‌مايه‌اي آسيب‌شناسانه بيان مي‌كند و بخش دوم به مباحث نظري در حوزه دانش روابط بين‌الملل و سياست خارجي اختصاص دارد.

اين گفت و شنود 40 ساعته از زمان تولد و پيشينه خانوادگي ظريف آغاز شده و در ادامه آن ظريف به شرح فعاليت هاي دانشجويي خود در آمريكا، پيروزي انقلاب اسلامي، فعاليت در دفتر نمايندگي ايران در سازمان ملل(به مدت 25 سال)، شركت در مذاكرات مربوط به قطعنامه 598، ايفاي نقش به عنوان معاونت سياسي اجلاس سران سازمان كنفرانس اسلامي در تهران، مذاكرات بن پس از اشغال افغانستان، ملاقات با صدام حسين، شركت در مذاكرات هسته اي و... مي پردازد.

در مقدمه اين كتاب اشاره شده است كه هنري كيسينجر وزير خارجه اسبق آمريكا كتاب خود به نام «ديپلماسي» را به اين ديپلمات كشورمان تقديم كرده و نوشته است: «تقديم به دشمن قابل احترامم؛ محمدجواد ظريف».

حضور جمعي از دانشجويان ايراني مقيم آمريكا -از جمله سعيد امامي- در دفتر نمايندگي ايران در سازمان ملل و شرح اختلاف نظر با آنها، ملاقات با صدام حسين به همراه دكتر كمال خرازي، شرح مذاكرات سعدآباد و شكستن تعليق UCF اصفهان، اتهمات روزنامه كيهان به ظريف و واكنش مقامات عاليرتبه نظام به آن، چگونگي بركنار از نمايندگي ايران در سازمان ملل توسط احمدي نژاد و... از بخش هاي قابل توجه كتاب است. از نكات كتاب اين است كه ظريف در چند جاي خاطرات خود به صراحت و صداقت، از رفتارهاي تند و اشتباهات خود و دوستانش در وزارت خارجه كه 70 ميليون ايراني متحمل آن شدند عذرخواهي مي كند. وي در بخشي از كتاب كه به حضور در كميته حقوق بشر مجمع عمومي سازمان ملل مي پردازد، در اين زمينه مي گويد:

« دركميته سوم، بحث حقوق بشر به تازگي عليه ايران مطرح شده بود. بنده مسئول اين كميته شدم و آقايان سعيد امامي و سيروس ناصري نيز به عنوان همراه من در جلسات شركت مي كردند.

در آن زمان اصرار داشتيم كه حتي اگر كسي يك كلمه نيز راجع به جمهوري اسلامي ايران صحبت كند، ما پاسخ آن را بدهيم. الان در كلاس هايم اين موضوع را به عنوان مثال مطرح مي كنم. در آن زمان تنها كساني كه با مقررات سازمان ملل متحد آشنايي داشتند، ما بوديم. اين مقررات در واقع روش كار است، اما اين كار به عقلانيت نيز نياز دارد. در آن مقطع ما به دليل كم تجربگي، قسمت عقلش را لحاظ نمي كرديم...

آن زمان اروپايي ها راجع به 20 كشور صحبت مي كردند و يك دقيقه نيز راجع به ايران مي گفتند. ما نيز كه جوان و جوياي نام بوديم، اصرار داشتيم كه در پاسخ به آن، ده دقيقه صحبت كنيم. لذا كار بنده، آقاي سيروس ناصري و آقاي سعيد امامي اين شده بود كه در جلسه به دقت گوش مي كرديم و مطلب مي نوشتيم تا من پاسخ بدهم... در حالي كه به اشتباه فكر مي كرديم اين كار براي دفاع از جمهوري اسلامي لازم است. اين از تجربياتي به شمار مي رود كه ما به قيمت زيادي ياد گرفتيم، اما دوستان جديد نمي خواهند باور كنند كه اگر روشمان را عوض كرديم از سر بي اعتقادي و بي غيرتي نبود، بلكه به خاطر تجربه كسب شده بود كه الان دوباره آن كارها را تكرار نكنند».

او در ادامه نيز مي گويد: «...البته هدفمان مقدس بود ولي هر كاري روش خودش را دارد و ما اشتباه مي كرديم».

«محمدجواد ظريف در خانواده تاجر مذهبي سنتي به سال ۳۸ در تهران متولد شد. دبستان و دبيرستان علوي استعداد سخنوري او را شكوفا كرد و به‌رغم خواست خانواده و رسم مدرسه علوي مانند بسياري ديگر از محصلان اين مجموعه ديني ـ آموزشي به سياست روي آورد. پيش از پايان تحصيلات دبيرستاني راهي امريكا شد و پس از اتمام كالج به تحصيل در رشته كامپيوتر پرداخت. در امريكا به انجمن اسلامي دانشجويان ايراني شمال امريكا در بركلي پيوست. پس از پيروزي انقلاب رشته روابط بين‌الملل را براي ادامه تحصيل انتخاب كرد. در همان ايام تحصيل ابتدا به ضرورت ماه‌هاي اول انقلاب در كنسولگري ايران در سانفرانسيسكو و سپس به صورت كارمند محلي و بعدها در قامت ديپلماتي تمام‌عيار فعاليت ديپلماتيك خود را تا مقام سفارت در نمايندگي ايران در سازمان ملل متحد در نيويورك دنبال كرد.»

چاپ سوم اين كتاب منتشر شده و به زودي در بازار نشر توزيع مي‌شود.

يکشنبه 5 آبان 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1779]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن