تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796885898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رييس ديوان عالي كشور: با انتقادهاي بيجا مملكت را نسوزانيم


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: رييس ديوان عالي كشور: با انتقادهاي بيجا مملكت را نسوزانيم
گروه سياسي - كورش شرفشاهي: روز گذشته مراسم توديع و معارفه معاونت سياسي امنيتي دادستاني كل كشور برگزار شد و سيد مرتضي بختياري، براي اين سمت، معارفه شد و قاضي ناصر سراج هم كه پيش از اين در اين پست فعاليت مي‌كرد به سازمان بازرسي كل كشور رفت.

در اين مراسم محسني گركاني رييس ديوان عالي كشور، غلامحسين محسني اژه اي دادستان كل كشور به سخنراني پرداختند. آيت‌الله محسني گركاني در اين مراسم گفت: قوه قضاييه قوه‌اي مستقل است و اهميت قوه قضاييه در آثار و عملياتي است كه توسط قضات عالي رتبه انجام مي‌شود.

وي ادامه داد: امنيت زيربناي زندگي جامعه بشريت است، مخصوصا جامعه اسلامي كه ما در حال حاضر در محاصره دشمنان فراواني قرار داريم.

رييس ديوان عالي كشور بيان كرد: پرونده‌هاي سنگيني در ديوان عالي كشور ظرف مدت كوتاهي رسيدگي مي‌شود و زماني كه برخي از سخنان بي‌مورد را مي‌شنويم باعث ناراحتي ما مي‌شود.

گركاني خاطرنشان كرد:‌ امروز چند روزنامه را مشاهده كردم كه از دولت يازدهم انتقاد كرده بودند، دولتي كه ادعاي اعتدال دارد. ما به جاي اينكه از آن حمايت كنيم در داخل كشور، خودمان، خودمان را تخريب مي‌كنيم در حالي كه بايد يكديگر را تقويت كرد و با قلم‌هاي ناجوانمردانه انتقاد نكنيم. البته انتقاد خوب است به شرطي كه سازنده باشد. رييس ديوان عالي كشور اظهار كرد: در حال حاضر گلايه ما از خودمان است، ما كشوري هستيم كه از نظر اقتصاد، فرهنگ و سياست مشكلات فراوان داريم، بنابراين بايد اتحاد داشته باشيم و مملكت را بسازيم نه بسوزانيم. درادامه اين مراسم غلامحسين محسني‌اژه‌اي با بيان اين‌كه در اين مراسم دو موضوع مطرح مي‌شود گفت: اولين موضوع تقدير و تشكر از مديران است و موضوع دوم اشاره‌اي است به وظايفي كه مديران در پست‌ها خواهند داشت.

سخنگوي دستگاه قضا تصريح كرد:‌ قوه قضاييه به عنوان يك قوه از سه قوه نظام است و به دليل جايگاهي كه در نظام دارد نقطه اتصال او با مسائل سياسي، اجتماعي و امنيتي جامعه، دادستاني كل كشور است.

وي افزود: قوه قضاييه در عين حال كه قوه مستقلي است يك قوه‌اي است كه اساس كار او قضاست، اما نمي‌تواند نسبت به مسائل سياسي، امنيتي و اجتماعي بي‌تفاوت باشد و دخالتي نداشته باشد.

محسني‌اژه‌اي اظهار كرد: دادستاني كل كشور با حضور در شوراي امنيت كشور در طول سال و در خصوص آنچه در شوراي امنيت كشور اتفاق مي‌افتد و جلساتي برگزار مي‌شود موظف است كه شركت كند و در مورد ساير مسائل كه در جامعه اتفاق مي‌افتد نقش داشته باشد. همچنين دادستاني كل كشور در جريان تاسيس احزاب سياسي ضمن عضويت در كميسيون ماده 10 انجام وظيفه مي‌كند. دادستان كل كشور بيان كرد: دادستاني كل كشور در يكي از مسائل مهم سياسي كشور كه انتخابات است به نمايندگي از قوه قضاييه در مراحل مختلف انتخابات حضور فعال دارد بنابراين دادستاني كل كشور هم به عنوان عضويت در هيات اجرايي مركزي، عضويت در كميسيون تبليغات رياست‌جمهوري، در پاسخگويي به كساني كه انتخاب مي‌شوند و هم در هماهنگي با ساير دستگاه‌ها در انتخابات فعال است. همچنين دادستاني كل كشور در مساله پيشگيري از وقوع جرم در انتخابات نيز پيگير اين موضوع بوده است. وي با بيان اين‌كه «دادستاني كل كشور به عنوان نماينده در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي در كشور فعاليت دارد» گفت: دادستاني كل كشور در خصوص امنيت داخلي و خارجي كه در طول سال در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي كشور جلساتي تشكيل مي‌شود، به نمايندگي از قوه قضاييه فعاليت دارد.

در ادامه قاضي ناصر سراج گفت: حدود 15 نوع جلسه وجود داشت كه حتما بايد شخصا در آن شركت مي‌كردم. اولين آنها جلسه هيات نظارت بر مطبوعات بود. ما حدود 15 هزار نشريه در كشور داريم كه بايد بر آنها نظارت مي‌كرديم. همچنين انتخابات هيات منصفه از وظايف ما بود كه مهر ماه سال‌جاري نيز انتخابات برگزار مي‌شود و بايد 400 منصف را انتخاب كنيم. رييس سازمان بازرسي كل با اشاره به فعاليت‌هايش در كميسيون احزاب گفت: ما بيش‌از 200 حزب داريم كه به آنها مجوز داده‌ايم و در اين راستا نيز وظايفي را بر عهده داشتيم. در زمان انتخابات نيز بيش‌از 5 هزار استعلام فقط در رابطه با انتخابات مجلس داشته‌ايم.

وي گفت: در رابطه با آتش‌سوزي خودروها اقدامات زيادي انجام شد تا اينكه رييس ايران خودرو را خواستند و از او تعهد گرفتند كه قطعه معيوب در خودروها را تعويض كند و بعد از آن آتش‌سوزي‌ها متوقف شد.

سراج با اشاره به موضوع رسيدگي به پرونده فساد 3 هزار ميلياردي از وجود پرونده‌اي در اهواز خبر داد و گفت: شخصي به نام علي عياشي چند صد ميليون تومان پول مردم را در اين شهر برده و فرار كرده بود. من با دادستان كل يونان مذاكره كردم و قرار شد متهم را به ما بدهند ولي گفتند كه كميسارياي فرانسه بايد در اين باره نظر بدهد كه در نهايت همكاري نكردند، ولي با شناسايي اموال اين فرد قرار شد پول مردم به آنها بازگردانده شود. معاون سابق دادستان كل كشور با اشاره به حادثه سد كارون 3 گفت: افرادي كه در آن حادثه كشته شدند واقعا مستضعف بودند. ما با هياتي به آنجا سفر كرديم و اوضاع ر ا مورد بررسي قرارداديم. در تهران رييس آب نيرو و افراد ديگري را دعوت كردم و چهار خواسته از آنها خواسته كه خوشبختانه هر چهار خواسته انجام شد.

دوشنبه 18 شهريور 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 656]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن